تغییر ساعات بازدید از دوبی فرِیم در ماه رمضان

بازدید دوبی فریم

دوبی فرِیم یکی از متداولترین جاذبه های توریستی دبی ساعات بازدید در ماه رمضان را به ساعت سه بعد از ظهر تا یازده شب تغییر داده است

بهای بلیط بازدید از این بنای منحصر به فرد برای بزرگسالان پنجاه درهم و برای خردسالان بیست درهم اعلام شده است.

ورود کودکان زیر سه سال و بزرگسالان بالای شصت و پنج سال رایگان می باشد.

دوبی فریم نام جدیدترین جاذبه گردشگری دوبی است که در میان پارک زعبیل (Zabeel Park) ساخته شد. به این سازه که شاهکاری در معماری مدرن به حساب می آید، لقب “بزرگترین قاب عکس در این سیاره” را داده اند و همین موضوع سبب شد تا این ساختمان شهرت بسیاری به دست آورد. در حال حاضر این ساختمان با نام های دوبی فریم، برواز دوبی و قاب عکس دوبی شناخته می شود.

ماجرای ساخت چنین ساختمانی در دوبی به تصمیم های سران این شهر باز می گردد که همیشه علاقه مند هستند تا سازه های منحصر به فردی را در سرزمین شان خلق کنند. در همین راستا رقابتی در سال 2008 (در برخی منابع 2009) برگزار شد تا از میان طرح های شرکت کننده ها، بهترین شان انتخاب شود. در این رقابت تنگاتنگ طرحی که فرناندو دونیس  ارایه داده بود، مورد قبول داوران قرار گرفت. این مهندس قهار ملیتی مکزیکی دارد و تا به حال توانسته جوایز متعددی را در کشورهای گوناگون از آن خود کند. دونیس با برنده شدن در این مسابقه جایزه ای برابر با 100000 دلار را به دست آورد.

نقشه فرناندو برای ساخت سازه ای بی نظیر در دوبی، چیزی نبود جز قاب عکسی سر به فلک کشیده. دوبی فریم را با این قصد ساختند که به نماد جدیدی برای این شهر تبدیل شود. از مهم ترین علت های شهرت سازه دوبی فریم، ایده پردازی آن بود. گفته می شود که این ساختمان را همچون قاب عکسی با شکوه ساختند تا به مرور از داخل آن بتوانند تماشاگر پیشرفت سریع دوبی باشند. تماشای دوبی از داخل بزرگترین قاب دنیا ایده ای بود که توانست مسوولان مربوطه را راضی کند تا بودجه کلانی را به ساخت این ساختمان اختصاص دهند.

اینجا یک مجتمع تجاری تمام عیار است و سرگرمی های متعددی در آن وجود دارد. این سازه بزرگ که چهره پارک زعبیل را هم دگرگون کرده است، 150 متر ارتفاع و 105 متر عرض دارد (برخی منابع عرض این سازه را 93 متر ذکر کرده اند) و معادل ساختمانی 50 طبقه است.

شکل ظاهری و معماری این بنا از همان نگاه اول، هر کسی را مجذوب خود می کند. این سازه را طلایی ساختند تا به ارزش بالای آن در صنعت گردشگری اشاره کنند. اگر با دقت بیشتری به تصاویر نگاه کنید، متوجه خواهید شد که این ساختمان با نقوش زیبایی هم تزیین شده است. این طرح ها را از روی نشانِ اکسپو ۲۰۲۰ (Expo 2020) ساخته اند. اکسپو نام یکی از مهم ترین نمایشگاه های بین المللی است که دبی توانسته حق میزبانی آن را در سال 2020 از آن خود کند. بد نیست بدانید که تنها دوبی و پاریس حق میزبانی این نمایشگاه را دارند.

جالب این که هدف از ساخت دوبی فریم، تنها جذب گردشگر بوده و این ساختمان یک مجتمع تفریحی است که معماری خاصش توجه بازدیدکننده ها را به خود جلب می کند. این قاب عکس منحصر به فرد که ساخت آن چیزی در حدود  230000000 درهم امارات هزینه دربرداشت، در روز اول ژانویه سال 2018 میلادی بازگشایی شد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است