اماکن تاریخی بلژیک

اماکن تاریخی بلژیک
در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اماکن تاریخی بلژیک بیشتر آشنا بشیم .
گرند پلس یا میدان بزرگ

گرند پلس یا میدان بزرگ

گرند پلس به یادماندنی‌ترین دیدنی بروکسل و یکی از زیباترین میدان‌های دنیا است. میدان سنگفرش باشکوهی که به شش خیابان زیبا متصل می‌شود اما برای دیدن بهترین چشم‌انداز باید از خیابان هارنگس وارد شوید. جذابیت اصلی میدان، تالار شهر یا هتل ده ویله است که به قرن ۱۵ میلادی تعلق دارد، اما ساختمان‌های اصناف با نماهای باروک که از قرن‌های ۱۷ و ۱۸ به جا مانده‌اند هم هر کدام زیبایی خودشان را دارند. هیچ بازدیدی از گرند پلس بدون قهوه خوردن در یکی از کافه‌های کلاسیک میدان کامل نمی‌شود. حتما یک بار هم بعد از غروب به میدان سر بزنید و نورپردازی خیره‌کننده ساختمان‌ها را از دست ندهید. دوشنبه‌ها، چهارشنبه‌ها و جمعه‌ها صبح اینجا بازار گل برپا می‌شود و در طول سال هم میزبان اتفاقات خوشحال دیگری است؛ از جشن‌های کریسمس و کنسرت‌های راک گرفته تا مراسم باشکوه فرش گل. گرند پلس گل سرسبد دیدنی‌های بروکسل است.

تالار شهر یا هتل ده ویله

تالار شهر یا هتل ده ویله

هتل ده ویله یا همان سالن اصلی شهر بین سال‌های ۱۴۴۴ و ۱۴۸۰ ساخته شده و تنها بنای موجود در میدان گرند پلس است که از بمباران فرانسوی‌ها جان سالم به در برده. جالب است که اتفاقا هدف اصلی فرانسه هم تخریب همین تالار شهر بوده که الان یکی از مهمترین دیدنی‌های بروکسل است. هتل ده ویله معماری پر زرق و برقی دارد و نمای سنگی‌اش به سبک گوتیک تزئین شده. بالای برج ۹۵متری‌اش هم مجسمه سن میشل، قدیس حامی شهر نصب شده. یک تور ۴۵ دقیقه‌ای همراه راهنما برای بازدید از این دیدنی بروکسل دارند که از آوریل تا سپتامبر یکشنبه‌ها ۱۰ صبح و ۲ بعدازظهر و بقیه سال چهارشنبه‌ها ساعت ۳ برگزار می‌شود. برای خرید بلیت باید ۴۰ دقیقه قبل از شروع مراجعه کنید. حوالی تالار بوتیک‌ها و مغازه‌های جور واجوری هم برایخرید در بروکسل هست.

کلیسای سن میشل و سن گودوله

کلیسای سن میشل و سن گودوله

کلیسای جامع بروکسل با برج‌های دو قلو و معماری خیره‌کننده‌اش مثل کلیسای نتردام برای پاریس است. ساخت این کلیسا در ۱۲۲۶ شروع شده و تکملیش حدود ۳۰۰ سال طول کشیده است. همین موضوع حسابی اسرارآمیزش کرده. پنجره‌های منقش با شیشه‌های رنگی نور را به داخل صحن کلیسا می‌تابانند و آدم را به دل تاریخ مذهبی اروپا پرت می‌کنند. منبر چوبی بزرگ کلیسا با تصاویری از آدم و حوا در حال خروج از بهشت تزئین شده. کلیسای جامعسن میشل و سن گودوله یکی از مشهورترین جاهای دیدنی بروکسل است و خیلی از مراسم مهم و ازدواج‌های سلطنتی در آن برگزار می‌شود. دومین دوشنبه هر ماه ساعت ۱۰ می‌توانید با پرداخت هزینه به بالای برج‌های کلیسا بروید. البته باید از یکی دو روز قبل رزرو کنید. بازدید از خود کلیسا رایگان است.

تالار اصناف

تالار اصناف

گرند پلس یا میدان بزرگ بروکسل، جذاب‌ترین دیدنی‌های بروکسل را در خودش جای داده. بعد از هتل ده ویله، جالب‌ترین ساختمان اینجا، تالار اصناف است؛ مجموعه ساختمان‌های شیک و چشم‌نواز که زمانی ساخته شدند که هنوز شماره ساختمان و پلاک در خیابان‌ها مرسوم نبود. بنابراین هر صنفی ساختمان مربوط به خودش را با مجسمه‌های طلایی و سمبل‌های مربوط به حرفه خود تزئین می‌کرد. این ساختمان‌ها در حمله سال ۱۶۹۵ آسیب زیادی دیدند اما ظرف ۵ سال آن‌ها را بازسازی کردند. تنها تفاوت بین ساختمان‌های مرمت‌شده و بناهای اصلی، سنگ‌های به کار‌رفته به جای چوب در نمای سر در است. بعد از تالار اصلی شهر، تالار اصناف محبوبترین دیدنی بروکسل در گرند پلس است.

پارلمان اروپا یا پارلمانتاریوم

پارلمان اروپا یا پارلمانتاریوم

بروکسل مقر و مرکز اداری اتحادیه اروپا است و خوب است که پارلمانتاریوم را هم توی لیست دیدنی‌های بروکسل که باید ببینید بگذارید. ساختمان بزرگ و گنبدی‌شکل پارلمان اروپا در خیابان ویتز، کنار پارک لئوپلد قرار دارد و در سال ۱۹۹۸ افتتاح شده. این بنا با استیل و شیشه‌های آبی‌رنگش، مجلس قانون‌گذاری اتحادیه اروپا و تنها نهاد اروپایی است که همه جلساتش در حضور مردم عادی تشکیل می‌شود. جالبترین قسمتش این است که حتی توریست‌ها هم می‌توانند در جلسات مذاکرات پارلمان شرکت کنند. با وجود راهنماهای صوتی چندزبانه می‌توانید بازدید مفیدی از پارلمان داشته باشید و خیلی چیزها در مورد اتحادیه اروپا و تاریخچه‌اش یاد بگیرید.

پارک سنکوآنتنِر

پارک سنکوآنتنِر

بین دیدنی‌های بروکسل، یک جاذبه تمام عیار و بهترین جا برای گذراندن یک بعدازظهر فوق‌العاده است. این پارک سرسبز و وسیع چند موزه تماشایی توی خودش جا داده که مجموعا حدود ۳۵۰ هزار شی تاریخی را به نمایش گذاشته‌اند وجزء بهترین جاذبه‌های بروکسل هستند، در موزه هنر سلطنتی و موزه تاریخ در جنوب پارک آنتیک‌هایی از سراسر دنیا خواهید دید و در موزه اتومبیل یا آتوورلد در شمال مجموعه با اتومبیل‌های وینتج از بلژیک و کشورهای دیگر آشنا می‌شوید. این موزه با بیش از ۴۰۰ وسیله نقلیه یکی از بزرگترین موزه‌های خودرو در اروپا است. موزه ارتش و تاریخ نظامی هم در شمال سن کوانتنرقرار گرفته و سه بخش اصلی دارد: تاریخ نظامی بلژیک (اسناد، یونیفرم‌ها و سلاح‌های متعلق به قرون وسطا تا امروز)؛ وسایل نقلیه جنگی به جا مانده از دو جنگ جهانی و موزه نیروی هوایی که هواپیماهایی از جنگ جهانی اول تا امروز در آن نگهداری می‌شود.

کلیسای نتردام اگلیسه سابلون

کلیسای نتردام اگلیسه سابلون

این کلیسای گوتیک تماشایی در سال ۱۳۰۴ میلادی ساخته شد و در آن زمان کلیسای کوچکی متعلق به صنف تیراندازها بود. حدود یک قرن بعد داستان‌هایی در مورد قدرت شفابخشی مجسمه مریم مقدس این کلیسا بر سر زبان‌ها افتاد و مجبور شدند به خاطر آن همه زائری که به آن سرازیر می‌شد، کلیسا را بزرگ کنند. می‌گویند این مجسمه را یک زن و شوهر مومن، از یک کلیسای دیگر مخفیانه با قایق آورده‌اند. البته خود مجسمه مدت‌ها پیش برده شده اما یک قایق پشت منبر کلیسا هست که یادگار این ماجراجویی مذهبی است. این کلیسای ۷۰۰ساله با آن همه داستان و ماجرای تاریخی پشتش، یکی از جالب‌ترین دیدنی‌های بروکسل برای توریست‌های حرفه‌ای‌تر است.

دروازه هال گیت بروکسل

دروازه هال گیت بروکسل

این دروازه که مربوط به قرون وسطا میباشد و نقش بسیار مهمی  داشته است دیواره دوم شهر بروکسل میباشد. این دروازه که در سال  1381 ساخته شده است، دومین دروازه و قلعه دفاعی شهر بروکسل بوده است. دروازه اصلی شامل ورودی قلعه های قدیم و یک پل متحرک بر فراز خندق بوده میباشد. در حالی که شش دروازه و دیوار دفاعی دیگر که هم زمان با هال گیت ساخته شده بود، ویران گردیدند ، تنها هال گیت سالم باقی مانده است و به عنوان زندان استفاده میشده است.از این قلعه در طول سالها برای منظورهای مختلفی از جمله خانه آداب و رسوم، انباری برای ذخیره سازی غلات ، و کلیسای پروتستان استفاده شده است. این ساختمان بین سالهای 1868 و 1870 ترمیم و  تغییراتی در آن ایجاد شده است. در حال حاضر، هال گیت مبدل به موزه ای  به نام موزه سلطنتی شده است که به  بررسی هنر و تاریخ این منطقه  مشغول میباشد.

قصر استاکلت بروکسل

قصر استاکلت بروکسل

این مکان قصر باشکوهی است که بین سال های 1905 تا 1911  به سفارش شخصی به نام آدولف استاکل در شهر بروکسل در بلژیک بنا شده ست . طراحی این ساختمان را معمار معروفی به نام جوزف هافمن  در دست گرفت  و گویی که بهترین کاری وی میباشد. نقاشی های گوستاوکلیمت در سالن غذا خوری این عمارت واقع شده است.چهار مجسمه سبز رنگ ، اثر فرانس متزنر روی سقف این  سالن قرار دارد . سایر آثار هنری این ساختمان همگی از برترین آثار معماری ، نقاشی و مجسمه سازی میباشند. این ساختمان هنوز متعلق به خاندان استاکلت میباشد و برای عموم مردم باز نیست.

کلیسای قلب مقدس بروکسل

کلیسای قلب مقدس بروکسل

بنای این کلیسا بزرگترین ساختمان با معماری هنری در جهان و ششمین کلیسای بزرگ جهان بشمار میرود که بر روی تپه ی کوکل برگ در بروکسل واقع شده است. سالن اصلی کلیسا ، صد و چهل و یک متر طول دارد و عرض آن در پهن ترین قسمت صد و هفت متر میباشد . این کلیسای دو هزار نفری مرکز برگزاری مراسم های مذهبی کاتولیک ها ، و نیز کنفرانس ها و نمایشگاه هایی مانند نمایشگاه بین المللی لئوناردو داوینچی  سال 2007 – 2008 میباشد.از مراکز دیگر این کلیسا می توان به رستوران ، نمایشگاه رادیویی کاتولیک ، موزه و سالن آن را نام برد . این کلیسا برای بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال بلژیک بنا گردیده است.

مجسمه مرد کوچک بروکسل

مجسمه مرد کوچک بروکسل

این تندیس یکی از نمادهای بلژیک بشمار میرود که فواره ای است با مجسمه کوچک برنزی به ارتفاع شصت و یک سانتی متر از پسر بچه ی که در حال ادرار کردن در حوضچه ی زیر فواره میباشد . این مجسمه در بلژیک به مرد کوچک معروف است .  اصل این مجسمه ، سنگی بوده است و در سال 1388 ساخته و تعبیه شده ، ولی در سال 1619 با مجسمه فعلی ، تعویض شده . در جشن ها و مراسم خاص ، لباس های مختلفی به تن این پسر بچه می پوشانند.چند افسانه در مورد تاریخچه ی این بنا وجود دارد که مشهورترین آنها در مورد دوک گادفری سوم است. در سال 1142 ، سربازان این حاکم که فقط دو سال ، سن داشت ! در جنگ با ارتش برتوتس در حال جنگ بودند . سپاهیان ، کودک را داخل سبدی قرار داده و از درختی آویزان کرده بودند تا به آنها انگیزه ی جنگیدن بدهد . کودک در مقطعی بر سر سربازان دشمن ادرار کرد. سرانجام ، سربازان کودک پیروز شدند و مجسمه ، یادآور این افسانه است . چندین نمونه از این مجسمه در بلژیک وجود دارد ، ولی مجسمه شهر بروکسل ، از همه شناخته شده تر است.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است