اطلاعات عمومی ایتالیا

اطلاعات عمومی ایتالیا
ایتالیا کشوری در جنوب قاره اروپا است که پایتخت آن شهر رم می‌باشد. این کشور از شبه‌جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردِنی در دریای مدیترانه تشکیل شده‌است. امروزه ایتالیا کشوری توسعه‌یافته‌است و جزو گروه هشت به‌شمار می‌آید.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اطلاعات عمومی ایتالیا آشنا  بشیم .
واحد پول این کشور یورو و زبان رسمی آن ایتالیایی است. جمعیت ایتالیا ۶۰ میلیون و ششصد هزار نفر است و ۹۱٫۶ درصد مردم آن مسیحی هستند.
ایتالیا پنجمین کشور پرجمعیت اروپا و بیست و سومین کشور پرجمعیت دنیا است. ایتالیا آب‌وهوای معتدل فصلی دارد و آب‌وهوای مناطق ساحلی آن با شرایط هوایی کوهستان‌های داخلی تفاوت زیادی دارد.
دو کشور مستقل بسیار کوچک به نام‌های واتیکان و سان مارینو در درون خاک ایتالیا قرار دارند و یک تکه از خاک ایتالیا نیز بیرون از خاک اصلی این کشور و در سوئیس قرار دارد که کامپیونه دیتالیا نامیده می‌شود.
ایتالیا پنجمین کشور پر جمعیت اروپا و سومین اقتصاد بزرگ اروپا و از بنانگذاران اصلی اتحادیه اروپاست.
ایتالیا در جنوب اروپا قراردارد و بالغ بر 60میلیون نفر جمعیت دارد که تقریبا 91%مردم ان مسیحی هستند.
ایتالیا یکی از غنی ترین کشورها به لحاظ فرهنگی و تاریخی است.این کشور به عنوان پایتخت روم باستان و اقامتگاه پاپ به عنوان رهبر مسیحیان جهان، دارای اهمیت ویژه ای از دیرباز تا کنون بوده است.شهر رم به عنوان پایتخت ایتالیا دارای قدمتی کهن و مرکز تمدن های بسیاری در طول تاریخ بوده است.

ایتالیا Copy

ایتالیا به لحاظ جغرافیایی 73مین کشور دنیا به لحاظ وسعت سرزمینی است و مساحت ان تقریبا یک پنجم ایران است.ایتالیا دارای بنادر بسیار متعدد و دارای یکی از طولانی ترین مرزهای دریایی است.نقشه این کشور که شبیه به چکمه است عملا بین دریای ادریاتیک و دریای مدیترانه واقع شده است.
ایتالیا دارای اب و هوایی مدیترانه ای است.در شمال ایتالیا به دلیل وجود رشته کوههای الپ هوا به نسبت سرد و در جنوب خشک و گرم ودر کل دارای اقلیمی به نسبت گرم می باشد.ایتالیا به لحاظ تاثیر اب و هوای مدیترانه ای یکی از سرسبزترین کشورهای اروپایی و دارای مناظر طبیعی کم نظیری است که همه ساله پذیرای تعداد زیادی توریست از سرتاسر دنیاست.
شما با تحصیل در ایتالیا این شانس را خواهید داشت با توجه به تنوع اب و هوایی کشور ایتالیا،با صرف چند یورو و پس از چندساعت مسافرت از طریق قطار یا اتوبوس از شهری مانند میلان در همسایگی رشته کوه الپ با اب و هوای نسبتا سرد به یکی از زیباترین سواحل دنیا برسانید.
در حال حاظر ایتالیا یکی از کشورهای پیشرفته از لحاظ صنعتی محسوب میشود که در بخش های تولیدات تکنولوژیک،صنایع فولاد،تولیدات شیمیایی،کاشی و سرامیک،صنایع خودروسازی و تولیدات صنایع غذایی و…..از کشورهای پیشرو در دنیا محسوب میشود.همچنین ایتالیا به واسطه عضویت در اتحادیه اروپا از استانداردهای بالای سطح زندگی در زمینه خدمات رفاهی و اجتماعی،درمانی و ثروت عمومی برخوردار است.
ایتالیا دومین کشور تولید کننده کلان اروپا پس از المان می باشد که به ویژه در صنایع خودروسازی،طراحی صنعتی،کشتی سازی،پوشاک و مد،کالاهای لوکس،طراحی جواهرات و……دارای طراحی های نواورانه ، خلاقانه و منحصربه فرد می باشد.روند صنعتی شدن ایتالیا پس از پایان جنگ جهانی دوم  اغاز و پس از ان اقتصاد ایتالیا از یک اقتصاد متکی بر کشاورزی به اقتصادی برپایه صنعت تغییر رویه داد هم اکنون یکی از 8کشور صنعتی دنیا محسوب میشود.
رم  به عنوان یکی از مهم ترین پایتخت های مد جهان است . رم چهارمین مرکز مهم فشن در جهان پس از میلان ، نیویورک و پاریس است و با لندن رقابت می کند.اکثر خانه های لوکس مد و برندهای زنجیره ه ای طلا و جواهر مانند بولگاری ، فندی ، لائورا بیاجوتی و بریونی دفاتر مرکزیشان در این شهر مستقر است. همچنین دیگر برند های مهم مانند شنل ، پرادا ، دولچه و گابانا ، آرمانی و ورساچه بوتیک های لوکسی در رم دارند .

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است