اطلاعات عمومی کلمبیا

اطلاعات عمومی کلمبیا
جمهوری کلمبیا شمال‌غربی‌ترین کشور آمریکای جنوبی است. کلمبیا در جنوب با ونزوئلا، برزیل، اکوادور و پرو، در شمال از طریق دریای کارائیب با اقیانوس اطلس و از غرب با پاناما و اقیانوس آرام هم‌مرز است. کلمبیا چهارمین کشور بزرگ آمریکای جنوبی (بعد از برزیل و آرژانتین و پرو)، با مساحت ۱ میلیون و ۱۴۱ هزار کیلومتر مربع است. خاک سرزمین کلمبیا دارای شرایط فیزیکی متنوعی است و از قله‌های بلند و برفی آند تا دشت‌های گرم و مرطوب حوزهٔ رود آمازون را شامل می‌شود. این کشور بعد از برزیل دارای بیشترین جمعیت در بین کشورهای آمریکای جنوبی است. پراکندگی جمعیتی کلمبیا یکسان نیست. اغلب مردم این کشور در یک سوم کوهستانی کشور یعنی جایی که بوگوتا پایتخت کلمبیا و سایر شهرهای بزرگ آن قرار دارند زندگی می‌کنند. از آنجا که این ناحیهٔ غربی کشور دارای آب و هوای مناسب و خاک غنی است، فعالیت‌های کشاورزی نیز اغلب در این ناحیه‌است.
بیش از ۹۹٫۲ درصد مردم کلمبیا به زبان اسپانیایی صحبت می کنند. بقیه مردم به زبان کریول و زبان رومانیایی مسلط هستند و همچنین زبان انگلیسی که در منطقه سان آندرس، پراویدنسیا وجزایر سانتا کاتالینا رواج دارد.

نشان ملی کلمبیا

طبق مطالعات و بررسی ها اکثریت مردم کلمبیا که ۷۰٫۹٪ می باشد مسیحی کاتولیک۱۶٫۷٪ از کلمبیایی پایبند به پروتستانتیسم یافلسفهء مذهب اوانجلی، ۴٫۷٪ بیخدا و اگنوستیک، ۳٫۵٪ ادعا می کنند به خدا اعتقاد دارند، اما آنها ذهب را باور ندارد. ۱٫۸٪ ازکلمبیایی ها پایبند به شاهدان یهوه و و زیر ۱٪ به اسلام، یهودیت، بودیسم، مورمونها، هندو، ادیان بومی، جنبش خرگوش کریشنا،
کاشفان و جستجوگران اسپانیایی در ۱۵۰۰ اولین جستجوها را در ناحیهٔ ساحلی کارائیب توسط ردریگو د باستیداس انجام دادند. کریستف کلمب در سال ۱۵۰۲ به سفر در حوالی کارائیب پرداخت. در ۱۵۰۸ واسکو نونز دی بلبوآ به فتح این منطقه از ناحیهٔ اورابا پرداخت. در ۱۵۱۳، وی اولین اروپایی‌ای بود که اقیانوس آرام را کشف کرد و آنرا Mar del Sur یا «دریای جنوب» نامید که در واقع راه اسپانیایی‌ها را به پرو و شیلی باز کرد. در ۱۵۲۵، اولین شهر اروپایی در قارهٔ آمریکا ایجاد شد که «سنتا ماریا لا انتیگو دل دارین» نام داشت. امروزه در سازمان چوکو قرار دارد. عمدهٔ جمعیت این منطقه از صدها قبیله از چیبچان و «کاریب» بودند که امروزه به نام مردم کارائیبی شناخته می‌شوند که این افراد در واقع مورد حملهٔ اسپانیایی‌ها قرار گرفتند و در نتیجهٔ بیماری، استثمار و جنگ از لحاظ جمعیت‌شناسی کاهش شدیدی در جمعیت بومی منطقه ایجاد شد. در قرن ۱۶ اروپایی‌ها شروع به آوردن برده از آفریقا کردند.
کلمبیا یک کشور با تنوع زیستی فراوان است. این کشور مقام اول در داشتن انواع گونه های پرنده در جهان را دارد و در حدود ۴۰۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰ گونه گیاهی که ۱۰ تا ۲۰ درصد گیاهان جهان است در این کشور قرار دارد و از این لحاط بعد از برزیل دومین کشور در جهان است.
همچنین کلمبیا محل زندگی ۱۰ درصد از گونه های پستانداران جهان، ۱۴ درصد از دوزیستان و ۱۸٪ گونه پرندگان جهان است.
کلمبیا در حدود ۲۰۰۰ گونه از ماهی های دریایی و دومین کشور متنوع در ماهی های آب شیرین استکلمبیا کشوری با گونه های بومی از پروانه، از نظر گونه های رنگ ارغوانی روشن و در حدود ۷۰۰۰ گونه سوسک می باشد. کلمبیا دومین کشور جهان در تعداد گونه های دوزیستان و سومین کشور متنوع در خزندگان استدر این کشور حدود ۲۹۰۰ گونه از نرم تنان و در حدود ۳۰۰٫۰۰۰ گونه از بی مهرگان وجود دارد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است