اماکن دیدنی لیماسول در قبرس

اماکن دیدنی لیماسول در قبرس
شهر بندری لیماسول بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر در منطقه جنوبی کشور قبرس است. موقعیت بین قاره ای آن موجب شده است تا عنوان بزرگ ترین پورت حمل و نقل کالا در کشور و در مدیرانه را نیز به خود اختصاص بدهد. مشاغلی که بیشتر مردم به آن ها مبادرت دارند ، مشاغل توریستی، تجارت و بانکداری است. فرودگاه های بین المللی لارناکا و پافوس در فاصله ۴۵ دقیقه ای از آن واقع شده اند. آب و هوای مدیترانه ای آن موجب تابستان های داغ و زمستان های سرد اما بهار و پاییزی معتدل شده است. در ادامه مقاله امروز به معرفی جاهای دیدنی لیماسول در قبرس می پردازیم.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا شما را با اماکن دیدنی لیماسول در قبرس آشنا کنیم .
از معروف ترین غذا های قبرس به سوفلاکی ستین پیتا ، کباب ساندویچ شده با انواع سبزیجات در یک نان نازک، موساکا، ترکیبی از گوشت چرخ شده و انواع سبزیجات به همراه خامه، دلمه یانچی و کلفتیکو، بره پخته شده در تنور و از معروف ترین دسر ها به گلیکو، کورابیدس و فینیکیا اشاره نمود.
در ادامه به معرفی برخی از جاذبه های زیبای این شهر می پردازیم.
سایت باستان شناسی آماتوس

باستان شناسی آماتوس

آماتوس شهری بندری در شرق لیماسول است که در گذشته یکی از شهر های سلطنتی محسوب می شده است. خرابه های معبد آفرودیت با قبر هایی که قدمت آن به عصر آهن برمی گردد، یکی از جاذبه های تاریخی این شهر باستانی است.

  • در ۱۴ کیلو متری سمت غرب شهر لیماسول دهکده کولوسی واقع است که یک قلعه تاریخی به نام کولوسی که یادگار قرن پانزدهم است را در خود جای داده است.
  • در غرب ساحل شهر می توان به یک شهر باستانی به نام اپیسکوپی رسید. آمفی تئاتر یونانی رومی این شهر که در قرن دوم قبل از میلاد مسیح ساخته شده در هر سال میزبان رویداد ها در زمینه موسیقی و تئاتر است.
  • شهر لیماسول تنها باغ وحش کشور قبرس را در جاده ساحلی خود جای داده است. وجود موزه تاریخ طبیعی و مرکز آموزشی در کنار حیوانات متنوع ارزش بازدید آن را بالا برده است.
  • قلعه لیماسول ساخته شده در سال ۱۲۲۸ و معروف به قلعه بیزانسی است. ازدواج مشهور شاه ریچارد و ملکه برنگاریا در آن جا انجام گرفته است. در زمان تسلط ترک ها در قرن نوزدهم این قلعه مورد باز سازی واقع شده است. موزه ای غنی به نام موزه قرون وسطی لیماسول که شامل اشیاء متعلق به زمان های بین سال ۴۰۰ تا سال ۱۸۷۰ میلادی می شود، در این قلعه قرار دارد. این قلعه یکی از مهم ترین جاهای دیدنی قبرس نیز محسوب می شود.

قلعه لیماسول

قلعه لیماسول

وسایل قدیمی بی نظیری متعلق به قرن چهارم و پنجم میلادی و تا اوایل دوره حکومت عثمانی ها را می توان در موزه باستان شناسی منطقه لیماسول، ساخته شده در سال ۱۹۴۸ دید.
در فاصله ۱۵ دقیقه ای از مرکز شهر یکی از امن ترین و زیبا ترین سواحل لیماسول به نام سواحل لیدیز مایل قرار دارد که با شن های سفید و آب های کم عمق به مکانی مناسب برای شنا، حمام آفتاب و پیاده روی است.
ساحل گاورنر ساحلی شنی با آب های کریستالی برای غواصی و ماهیگیری، ساحل کوریون که باقیمانده های آمفی تئاتری رومی را در خود جای داده برای هندی گلایدر، ساحل پیسوری ساحلی با آب گرم برای ورزش های آبی مختلف و ساحل فلو کافه محلی امن برای شنای کودکان مناسب می باشند.
جاهای دیدنی لیماسول

  • برای افراد علاقه مند به هنر نیز گالری هنر شهرداری وجود دارد که تابلوی معروف کاشالوس به نام ارابه ای که دو الاغ آن را می کشند و تابلوی دیاماندیس به نام زنی که به دریا نگاه می کند از تابلو های مشهور آن می باشند.
  • پارک مجسمه شهر که مجسمه های زیادی از جمله ۲۰ مجسمه بزرگ را در محوطه ۱ و نیم کیلو متری را در خود جای داده است، یکی دیگر از جاذبه های مهم شهر است.
  • “راهنمای اقامت ،تحصیل ،سفر وزندگی در دیگر کشورها  “
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است