حمل و نقل عمومی در روسیه

حمل و نقل عمومی در روسیه
هزینه‌ی استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی این شهر بسیار ارزان‌تر است. سیستمی خوب و کارآمد که شامل مترو، اتوبوس و تراموای می‌شود. محبوب‌ترین وسیله‌ی نقلیه‌ی عمومی در این شهر مترو است که بسیار هم مقرون به صرفه است. بلیط های مترو در ایستگاه‌های آن و درون کیوسک‌هایی با حروف KACCA به فروش می رسند. برای خرید بلیط اتوبوس هم می توانید در بعضی از ایستگاه‌های مترو و نه همه‌ی آن‌ها اقدام کنید. اما پیشنهاد ما این است که در جایگاه‌های مخصوصی که در محل‌های توقف اتوبوس‌ها تعبیه شده است با به زبان آوردن عبارت “avtoboos beelyet” اقدام به تهیه بلیط کنید.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با حمل و نقل عمومی در روسیه بیشتر آشنا بشیم
مترو

مترو روسیه

با اینکه هیچ علامت انگلیسی در رابطه با متروها وجود ندارد اما استفاده از آن‌ها کار راحتی است. متروی مسکو به قدری زیبا است که بیشتر شبیه به موزه است. یکی از دلایل این تزئینات آن است که در آغاز این مکان را به عنوان پناهگاه مردم در زمان جنگ بنا کردند. در نتیجه برای قابل تحمل بودن و ادامه زندگی کمونیستی آن را زیبا ساختند.

اتوبوس

اتوبوس روسیه

اتوبوس بعد از مترو رایج‌ترین و محبوب‌ترین وسیله نقلیه عمومی در  مسکو به شمار می‌رود. اتوبوس‌ها را اولین بار قبل از انقلاب ۱۹۱۷ وارد شهر کردند و امروزه ۱۸ ترمینال اتوبوسرانی در مسکو وجود دارد که روزانه هزاران جاده را طی می‌کنند. برای مقصدهای داخل یا خارج از شهر می‌توانید از این اتوبوس‌ها استفاده کنید. هزینه یک سفر ۲۸ روبل (۱۵۵۰ تومان) تمام می‌شود. بلیت اتوبوس را می‌توانید از خود راننده، ایستگاه‌های اتوبوس یا کیوسک‌های نزدیک ایستگاه اتوبوس تهیه کنید.

اتوبوس‌ برقی‌ مسکو

اتوبوس برقی روسیه

مسکو دارای بزرگ‌ترین شبکه اتوبوس برقی در دنیا است. با وجود این که اتوبوس‌های برقی‌ وسایل نقلیه‌ای آرام‌ و دلپذیر هستند اما به خاطر ترافیک، پارک نادرست و نابه‌جای ماشین‌ها یا تصادفات آن‌ها ممکن است توقف‌های طولانی‌ مدتی طی مسیر داشته باشند. در نتیجه بسیار کند هستند. هزینه بلیت اتوبوس‌های برقی مانند اتوبوس‌های معمولی ۲۸ روبل (۱۵۵۰ تومان) است و آن‌ها از راننده، ایستگاه مترو و کیوسک‌های نزدیک ایستگاه می‌توان تهیه کرد.

تراموا

تراموا روسیه

تراموای مسکو که از سال ۱۸۹۹ افتتاح شد امروزه شبکه گسترده‌ای در سطح شهر دارد. جدیدترین خط در سال ۱۹۸۴ ساخته شد. با اینکه که بیشتر خطوط اصلی ترامواها گرفته شده و تنها ۵ درصد رفت‌و آمدها از طریق آن صورت می‌گیرد اما همچنان در برخی بخش‌ها (بخصوص فواصل بین ایستگاه‌های مترو) نقش مهمی را ایفا می کنند. قیمت و مکان تهیه بلیت ترامواها نیز مانند اتوبوس‌ها است.

مینی‌بوس‌

مینی بوس روسیه

مینی‌بوس‌ها وسایل نقلیه سریعی هستند و توصیه می‌شود گردشگران ترجیحا از مینی‌بوس‌هایی که خطوط آبی روی سقف دارند استفاده کنند. این مینی‌بوس‌ها برخلاف مینی‌بوس‌های عادی سر ایستگاه توقف می‌کنند و از بلیت‌های وسایل نقلیه عمومی برای آن‌ها می‌توان استفاده کرد. مینی‌بوس‌های عادی را در هرجای شهر (غیر از ایستگاه‌ها) می‌توان یافت و با تکان دادن دست متوقف کرد. این وسایل ۱۵ تا ۲۰ نفر مسافر را در خود جای می‌دهند و هر مسافر هر جا که بخواهد می‌تواند پیاده شود، تنها باید راننده را با یک فریاد آن هم به زبان روسی آگاه کند زیرا رانندگان معمولا زبان‌های خارجی را بلد نیستند. می‌توانید برای توقف از جمله Ostanovite pozhaluista به معنای لطفا بایستید استفاده کنید. هزینه هر مقصد ۵۰ روبل است و باید آن را حین سوار شدن مستقیما به راننده بپردازید.

تاکسی

تاکسی روسیه

در روسیه از هر اتومبیلی می‌توان به عنوان تاکسی استفاده کرد. افرادی هم که ماشین شخصی دارند (تاکسی نیستند) نیز مسافرکشی می‌کنند. بهتر است پیش از سوار شدن از قیمت تاکسی آگاه شوید زیرا زمانی که متوجه می‌شوند شما خارجی هستید سعی دارند تا مبلغ بیشتری را از شما دریافت کنند، بنابراین تعارف نکنید و تخفیف بگیرید. بهتر آن است پیش از تاکسی گرفتن قیمت‌ها را از محلی‌ها بپرسید.
استفاده از تاکسی نسبت به بقیه وسایل امن‌تر و ارزان‌تر است اما تعداد کمی از آن‌ها را در تمام خیابان‌ها می‌بینید. تاکسی‌ها را از رنگ زرد و علامت شطرنجی روی سقفشان می‌توان تشخیص داد. معمولا به ازای هر کیلومتر ۱۰ روبل (البته مسیرهای داخل شهر) می‌گیرند.

  • تاکسی از فرودگاه تا مرکز شهر                                          ۲,۴۰۰ تا ۳,۵۰۰ روبل
  • قطار Aeroexpress از فرودگاه SVO  تا مرکز شهر                    ۳۴۰ روبل
  • قطار Aeroexpress از فرودگاه DME تا مرکز شهر                     ۴۰۰ روبل
  • هر ۳ کیلومتر جابجایی با تاکسی در شهر                             ۳۰۰ تا ۵۰۰ روبل
  • بلیط مترو در شهر                                                            ۴۰ روبل

اگر می‌دانید تعداد سفرهایتان زیاد است و از ۱ تا ۷ روز در این شهر اقامت دارید، پیشنهاد ما خرید کارت‌های هوشمند زیر، جهت استفاده نامحدود از سیستم حمل و نقل عمومی این شهر است تا در هزینه‌هایتان مقداری صرفه جویی کنید:

  • کارت هوشمند ۱ روزه-اعتبار تا ۲۴ ساعت پس از فعال سازی    ۲۱۰ روبل
  • کارت هوشمند ۳ روزه- اعتبار تا ۳ روز پس از خرید                  ۴۰۰ روبل
  • کارت هوشمند ۷روزه-اعتبار تا ۱ هفته پس از خرید                 ۸۰۰ روبل

 

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است