خانه اپرا گوانجو چین

سالن هایی مانند خانه اپرا گوانجو که در طراحی و ساخت بی نظیر هستند و بی شک جز شناخته شده ترین و پرطرفدارترین سالن های اپرای چین و حتی جهان به شمار می روند. این بناهای منحصر به فرد و دیدنی، اکنون علاوه بر این که به عنوان یک سالن تئاتراپرا شناخته می شوند، جزء جاذبه ی گردشگری مهم و تماشایی نیز به شمار می روند. و گردشگران هنردوست و علاقمند به معماری های مدرن راه های دور را در می نوردند تا از شنیدن موسیقی یا تماشای این سبک معماری لذت ببرند. خوشبختانه پیشرفت های امروز به آن ها این امکان را می دهد که بتوانند به سرعت خود را به کشورهای دیگر برسانند و شاهد اجرای اپرا در زیباترین و مدرن ترین سالن های جهان باشند.

 

 

خانه اپرا گوانجو 2

 

 

تاریخچه ی خانه اپرا گوانجو

در آوریل 2002 در یک رقابت معماری بین المللی، Coop Himmelb (l) au؛ Rem Koolhaas و Zaha Hadid دو طراح معروف را جذب کرد، این دو طراح توانمند و شناخته شده که هر کدام در طراحی بناهای خاص و مدرن مبتکر وخلاق هستند، در این رقابت شرکت کردند، و در نوامبر 2002 طرح زاها حدید به نام “سنگ ریزه ی دوگانه”(double pebble) برنده ی این رقابت شد، و مراسم معرفی اولیه ی این طرح در اوایل سال 2005 برگزار شد.

 

 

خانه اپرا گوانجو 4

 

 

معماری خانه اپرا گوانجو

خانه اپرا گوانجو که شبیه دو سنگ ریزه ی فرسایش یافته در ساحل رودخانه ی مروارید به نظر می رسد، با فضا و محیط خود در کنار رودخانه هماهنگی کامل دارد و تاثیر متقابل طبیعت و معماری در آن کاملا به چشم می خورد. در واقع طراحی آن تحت تاثیر رودخانه و مسیری بوده که در طی سالیان سال فرسایش یافته و به شکل امروزی درآمده است. این مجموعه یک محوطه ی 42 هزارمترمربعی را پوشش می دهد و ساختن آن بیش از 10 میلیارد یوان هزینه دربرداشته است. خانه ی اپرای گوانگجو دارای 1800 صندلی است و از آخرین تجهیزات و فن آوری های صوتی برخوردار است. این سازه از دو بخش کوچک وبزرگ ساخته شده است.

 

 

خانه اپرا گوانجو 3

 

 

بخش بزرگ تر سالن تئاتر است و بخش کوچکتر یک سالن چند منظوره است که گنجایش 400 نفر را دارد، و با کاربردهای چندگانه برای اجراهای هنری، اپرا و کنسرت در این مکان طراحی شده است. همچنین اتاق هایی برای تمرین و اجرا در این قسمت در نظر گرفته شده است که با سالن اصلی این مجموعه را تکمیل می کنند. در سالن اصلی صحنه نمایش و حتی صندلی تماشاگران متحرک است و به کارگیری تجهیزات مدرن و فوق پیشرفته برای اجراهای هنری باعث شده نمایش های هنری و فرهنگی داخلی و بین المللی زیادی در این مکان برگزار شود.

 

 

خانه اپرا گوانجو 1

 

 

رفتن به خانه اپرا در مدت تور گوانگجو

بازدیدکنندگان می‌توانند با استفاده از مترو یا اتوبوس به این مکان برسند. با استفاده از خط APM مترو گوانجو و ایستگاه Grand Theatre می‌توانید به خانه اپرا دسترسی داشته باشید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است