راهنمای خرید شارژر موبایل

شاید شما فکر کنید که برای شارژ یک گوشی، اتصال یک کابل که به آن بخورد کافی است. اما همه ی شارژر ها به خوبی ساخته نشده اند. یک سری از آنها بسیار طول میکشد تا باتری شما را پر کنند و یک سری دیگر هم سریع شارژ کرده و در عوض به باتری شما آسیب میرسانند. همچنین یک کابل تقلبی نیز ممکن است به باتری آسیب وارد کند.
خوشبختانه شارژر ها چیز های پیچیده ای نیستند و با چند قدم ساده شما میتوانید از پیش آمدن مشکلات برای باتری گوشی تان جلوگیری کنید.

خریداران نباید صرفا به چشمان خود اعتماد کنند. فقط به این خاطر که آداپتور شارژری شبیه آن شارژری است که به گوشی شما می خورد دلیل نمی شود که گوشی شما را نیز به درستی شارژ کند. خوشبختانه، صنعت ارتباطات در حال کار بر روی استاندارسازی پورت شارژ میکرو USB است. با این حال هنوز بسیاری از گوشی های موبایل با شارژرهای میکرو USB کار نمی کنند. این مدل گوشی ها نیاز به شارژرهای خاص یا شارژر یونیورسال هایی دارند که مجهز به چند آداپتور است.

برای اطمینان کامل از سازگاری شارژر، خریداران می توانند به دنبال شارژرهای اصل و اورجینال(OEM) که توسط کمپانی سازنده گوشی شان شاخته شده است باشند.

راهنمای خرید شارژر موبایل

هنگامی که خریداران، شارژرهای موبایل سازگار با مدل گوشی خود را پیدا کنند، سپس می توانند بر حسب این که چه مدل شارژری برای وضعیت و کار آن ها مناسب ترین است دایره انتخاب های شان را محدود کنند.

برخی افراد ممکن است صرفا به دنبال خرید شارژر موبایل یدکی یا خرید یکی از هر نوع مدل شارژر باشند. به این ترتیب، آن ها در هر زمان و مکانی که باشند از قبل خود در برابر شرایط گوشی خاموش شده و شارژ تمام کرده مجهز کرده اند.

علاوه بر سازگاری و نحوه استفاده، خریداران باید به دنبال شارژرهایی باشند که مجهز به تراشه IC یا تکنولوژی مشابه باشد تا از گوشی آن ها در برابر زیادی شارژ شدن و زیادی داغ شدن محافظت کند. افرادی که به دنبال خرید شارژر گوشی جدید هستند می توانند این ها را در مکان های مختلفی برای خرید پیدا کنند.

 انواع شارژرها برای استفاده در موقعیت های مختلف

هنگام خرید شارژر گوشی همراه با انتخاب های زیادی روبرو می شوید. برخی از شارژرها برای استفاده در خانه و سر کار مناسب هستند درحالی که برخی دیگر به طور اختصاصی برای استفاده در ماشین طراحی شده اند.

افرادی که اغلب در حال مسافرت هستند ممکن است شارژر مناسب شان آن هایی باشد که با یک منبع تغذیه سوخت جایگزین کار می کنند.

در شرایط اضطراری، شارژری که منبع تغذیه آن باتری است می تواند به طور بالقوه یک زندگی را نجات دهد. هر گزینه مزایا و معایب خودش را دارد، بنابراین خریداران باید ببینند که کدام گزینه بیشتر به کارشان می آید.

شارژرهای گوشی موبایل برای استفاده در خانه و اداره

شارژرهای موبایل به طور معمول در خانه یا اداره استفاده می شوند. در این مکان ها، شارژرها معمولا به پریز روی دیوار یا پورت USB کامپیوتر برای شارژ شدن وصل می شوند. هاب USB یا داک USB تک یا چند پورت نیز در بازار موجود هست.

شارژرهای گوشی همراه با پورت USB و سوکت دیواری

اکثر تلفن های همراه با یک شارژر AC که می توان به پریز روی دیوار وصل کرد فروخته می شوند. برخی از آن ها ممکن است دارای کابل شارژ با سری USB باشند. این مدل ها را می توانید به طور مستقیم به لپ تاپ یا کامپیوتر وصل کنید یا به یک آداپتور شارژر(کلگی شارژر) متصل کنید و به پریز برق روی دیوار بزنید.

ایستگاه داک تلفن همراه و پدهای شارژ

ایستگاه های داک انتخاب دیگری برای شارژ کردن گوشی های موبایل در خانه و اداره هستند. به جای وصل کردن کابل شارژر به گوشی همراه، توی ایستگاه داک متصل جا می خورد و از طریق پورت شارژ متصل می شود.

ایستگاه های داک

شارژر فندکی یا شارژر گوشی موبایل مخصوص وسایل نقلیه

خریدارانی که همیشه در حال رفت و آمد هستند ممکن است به دنبال شارژر گوشی یا آداپتور شارژ برای استفاده در وسیله نقلیه شان باشند. با اتصال به فندک سیگار 12 ولتی یا آداپتور برق کمکی، یک شارژر فندکی می تواند گوشی شما را از طریق باتری وسیله نقلیه تان شارژ کند.

شارژرهای فندکی را حتی می توان روی برخی قایق ها نیز استفاده کرد. به علاوه از یک آداپتور AC به 12 ولت می توان برای اتصال کابل این نوع شارژر به پریز برق روی دیوار استفاده کرد و این ساختار به افراد اجازه می دهد که گوشی هایشان را با این نوع شارژر تقریبا در هر جایی به شارژ بزنند.

علاوه بر این آداپتورهای DC 12 ولت به USB نیز وجود دارند که این امکان را فراهم می کنند تا کاربران بتوانند گوشی خود را با یک کابل شارژ USB ساده به منبع برق وسیله نقلیه شان متصل کنند.

شارژرهای گوشی همراه با منابع انرژی جایگزین

امروزه، کاربران گوشی های همراه خود شارژ کنند حتی زمانی که به هیچ پریز برقی دسترسی ندارند. این شارژرها برای دوست داران مسافرت و طبیعت گردی عالی است. علاوه بر این شارژرهایی که با انرژی های جایگزین کار می کنند دوستدار محیط زیست هستند.

 

هنگامی که به کشورهای مختلف سفر می کنید، با این شارژرها دیگر نیاز نیست نگران تفاوت ولتاژ برق آن جا باشید. ضمنا این شارژرها برای زمان قطع برق نیز بسیار مفید است و کاربرانی که این نوع شارژر را خریداری می کنند خود را برای شرایط مختلف آماده خواهند بود. حتی برخی افراد هستند که از منابع انرژی جایگزین به عنوان منبع اصلی شارژ گوشی همراه خود استفاده می کنند.

شارژرهای خورشیدی تلفن همراه

مدل های بسیاری از شارژرهای خورشیدی تلفن همراه اکنون در بازار موجود هست. برخی دارای یک سلول خورشیدی کوچک و قابل حمل هستند درحالی که برخی دیگر دارای سایز بزرگ تر هستند و مقادیر بیشتری از نور خورشید را جذب می کنند و منجر به قابلیت شارژر سریع تر و بیشتر می شوند.

برخی از مدل ها نیز هستند که انرژی خورشید را درون باتری برای استفاده بعدی ذخیره می کنند.

از آن جایی که پنل های خورشیدی از نظر کارایی بسیار متفاوت هستند، خریداران باید عملکرد و قابلیت آن ها را بسنجند تا مطمئن شوند که کدام مدل شارژر خورشیدی مطابق نیازهای شارژ گوشی آن هاست.

شارژر با پنل خورشیدی

آیا شارژر USB می‌تواند دستگاه را منفجر کند؟

بین پورت‌های معمولی USB در 500mA و پورت‌های شارژ اختصاصی که در محدوده‌ی تا 3,000mA قرار دارند، اختلاف بزرگی وجود دارد. همین امر منجر به یک سوال نسبتا مهم می‌شود: به عنوان مثال، اگر شما اسمارت فون خود را که دارای یک شارژر دیواری 900mA است، به شارژر آی‌پد 2,100mA بزنید، گوشی شما منفجر می‌شود؟

در یک کلام؛ نه!

شما می‌توانید هر دستگاه USB را به هر کابل USB و هر پورت USB وصل کنید و هیچ چیز منفجر نخواهد شد. در واقع، استفاده از شارژر قدرتمندتر، سرعت شارژ شدن باطری را سریع‌تر می‌کند. (البته باید گفت که استفاده از شارژر و باطری تقلبی ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد که باید از استفاده آن‌ها اجتناب کرد)

در پاسخی مفصل‌تر به سوال بالا می‌توان گفت که سن دستگاه شما نقش مهمی را بازی می‌کند. دستگاه با چه سرعتی شارژ شده و اینکه اصلا با شارژر دیواری می‌تواند شارژ شود.

به سال 2007 برمی‌گردیم، انجمن مجریان USB مشخصات شارژ باطری را منتشر کرد که در آن راه‌های سریع‌تر شارژ دستگاه‌های USB استانداردسازی شده بود. یا با پمپاژ آمپر بیشتر از طریق پورت USB کامپیوتر و یا با استفاده از شارژر دیواری. اندکی پس از آن، دستگاه‌های USB که این مشخصات را اجرا کرده بودند، شروع به آمدن کردند.

اگر شما یک دستگاه USB مدرن دارید (تقریبا هر اسمارت فون، تبلت یا دوربین دیجیتال)، باید قادر به وصل کردن آن به پورت USB با آمپر (شدت جریان) بالا باشید و از شارژ شدن سریع لذت ببرید. با این حال، اگر یک دستگاه قدیمی دارید، احتمالا با پورت‌های USB که مشخصات شارژ باطری (Battery Charging Specification) را به کار برده‌اند، کار نخواهد کرد. ممکن است فقط با روش‌های قدیمی کار کند. مثلا پورت‌های اصلی (500 میلی آمپر) USB 1.0 و USB 2.0 کامپیوتر. در برخی موارد بسیار قدیمی‌تر، دستگاه‌های USB تنها می‌توانند به وسیله‌ی کامپیوتر با نصب درایور خاصی شارژ شوند.

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است