راهنمای خرید کفش فوتبال

شاید موقع خرید کفش فوتبال از خودتون بپرسید که چرا اینقدر میخ های کفش مدل های متفاوتی دارن، باید بدونید کفش فوتبالی که انتخاب میکنید باید حتما مناسب زمین تمرین شما باشه؛ در این پست انواع زمین های فوتبال رو بهتون معرفی میکنیم و کمکتون میکنیم مناسب ترین کفش رو انتخاب کنید. تا مدت ها کفش براتون بمونه!
اکثر افراد کفش فوتبال رو در دو دسته ی کفش سالن یا کف صاف و کفش میخ دار تقسیم میکنند بعد از مطالعه ی این پست متوجه میشین که این تقسیم بندی اشتباه است. و اما یه توضیحی بدیم در مورد کسانی که به کفش های میخ دار استوک میگن؛ این اصطلاح که حتی بین فروشندگان کفش های فوتبال هم رایج است اشتباه است؛ استوک (stock) به معنای انبار است و اصطلاح (stud) برای کفش های فوتبال میخ دار به کار میرود .

راهنمای خرید توپ فوتبال

چه چیزی باعث شده تا انواع میخ ها بوجود بیایند؟

عامل اصلی دسته بندی زیره  کفش فوتبال به انواع مختلف را میتوان در تنوع اقلیم جغرافیایی و تفاوت های آب و هوایی دونست که این تنوع باعث میشه که یک سازنده ورزشگاه چمن رو بر اساس اقلیم اونجا تهیه کنه که مناسب شرایط جغرافیایی اون ناحیه باشه و همین امر در نهایت منجر به پدید اومدن چندین نوع زمین میشه ، مثلا جاهایی که آب و هوا خشک و کم آبه چمنی لازمه که در مقابل تابش طولانی و مستقیم نور آفتاب مقاوم باشه مثل جنوب ایران و یا جاهایی که بارش باران در طول سال تداوم داره چمنی باید کشت بشه که موقع پر آب و گل آلود شدن در موقع لگد خوردن و نرم شدن شالوده زمین مقاومت داشته باشه و بخوبی بوسیله یک زیرسازی خوب آب رو از خودش عبور بده مثل شمال ایران. همه این موارد در نهایت باعث سفتی و نرمی و یا بلندی و کوتاهی چمن نیز میشه ، حالا این که چقدر این اصول در ایران رعایت میشه بحث جدایی هست که در حوصله مقاله نمیگنجه.
در نهایت این بوجود اومدن انواع زمین به طبعش سازندگان کفش رو هم مجبور میکنه که زیره کفش ها رو مطابق با این نوع زمین ها طراحی و تولید بکنند تا بازیکن بهترین کارایی رو در زمین داشته باشه.

FIRM GROUND – FG

فیرم گراند به به زمینی گفته میشود که دارای چمنی تقریبا کوتاه و طبیعی است که در زیر پا نیز محکم و ثابت است ولی در عین حال کمی احساس رطوبت نیز می کنید ، یعنی در کل زمینی پایدار و محکم است که با زمین سفت و خشک تفاوت دارد.زیره با میخ های FG مناسب ترین گزینه برای بازی روی این نوع زمین هستند که باعث افزایش سرعت انفجاری ، کشش و راحتی و کاهش چشمگیر فشار وارده از سطح زمین به پا میشوند.

خرید کفش فوتبال

مناسب برای : چمن طبیعی خشک و محکم
طراحی شده برای : سرعت انفجاری ، راحتی و افزایش کشش
شکل معمول میخ : عمدتا مخروطی، توخالی و بعضی مواقع تیغه ای

ARTIFICIAL GRASS – AG

چمن مصنوعی ساخته شده برای انواع آب و هوا است که در زیر آن برای شبیه سازی یک چمن طبیعی بوسیله خرده های لاستیک نرم یا پرز های مخصوص و یا ترکیبی از ماسه و خرده لاستیک پر میشود.
میخ زیره کفش فوتبال مخصوص چمن مصنوعی برای جلوگیری از سایش با جنس پلاستیکی آن طراحی شده است.این نوع کفش ها دارای میخ های متعدد و متمرکز در نقاط مختلف زیره کفش هستند.
ارتفاع این نوع میخ ها ممکن است در کفش های مختلف متفاوت باشد تا در سرعت دادن به بازی شما بهتر عمل کند.
بدلیل خاصیت پلاستیکی بودن چمن مصنوعی داخل همه میخ های این نوع کفش ها حفره های وجود دارد تا بدلیل تماس و اصطکاک بین جنس پلاستیکی چمن و جنس پلاستیکی میخ کفش ساییدگی و خوردگی در میخ بوجود نیاید ، از دیگر مزایای این نوع طراحی توخالی فرورفتن بهتر میخ در خرده لاستیک یا ماسه موجود در زیرسازی چمن است که باعث حس کردن بهتر نرمی در زیر پا میشود.

راهنمای کفش فوتبال

مناسب برای : انواع چمن مصنوعی
طراحی شده برای : سرعت انفجاری ، راحتی ، افزایش کشش و کاهش فشار وزن بدن به کفش
شکل معمول : مخروطی توخالی ، تیغه ای توخالی

SOFT GROUND – SG

سافت گراند یا زمین نرم به زمین دارای چمن طبیعی گفته میشود که نرم و گل آلود است و نیاز به قدرت کشش بیشتری برای سرعت گرفتن است.
کفش ساخته شده برای زمین SG دارای قابلیت حذف و جایگزینی میخ ها است که معمولا دارای 6 میخ است که 4 تا در جلو و 2 تا در عقب زیره کفش تعبیه شده است ( بقیه میخ ها غیر از این 6 میخ اگر تعبیه شوند ثابت و غیر قابل تعویض هستند).

 

مناسب برای : چمن طبیعی نرم ، مرطوب و گل آلود
طراحی شده برای : افزایش کشش و سرعت
شکل معمول : میخ های قابل تعویض بشکل مخروطی از جنس آلومینیوم و در صورت وجود میخ های ثابت ، پلاستیکی و شکل تیغه ای یا مخروطی هستند.

TURF TRAINER – TF

مین TF در واقع همان چمن مصنوعی است که از لحاظ ساختاری شباهت زیادی به زمین AG- ARTIFICIAL دارد.
این نوع زمین شبیه به زمین HG نیاز به نفوذ کم میخ های کفش به سطح زمین دارد.
میخ های کفش مخصوص زمین TF از جنس لاستیک خشک است که دارای تراکم بسیار بالایی است.فرق بین زمین TF و زمین AG که هر دو از جنس چمن مصنوعی هستند در این است که زمین AG دارای ارتفاع چمنی شبیه به چمن طبیعی مثل FG است و فقط جنس آن پلاستیکی است ، ولی TF دارای ارتفاع چمنی کوتاه و خشک است.

کفش فوتبال

مناسب برای : چمن مصنوعی کوتاه و سفت
طراحی شده برای : افزایش کشش ، راحتی و نرمی
شکل معمول : مخروطی یا تیغه ای با ارتفاع کوتاه از جنس لاستیک نیمه خشک

بررسی رویه کفش فوتبال :

چرم کانگورو:

چرمی نرم که فیت پای است، چرمی بسیار سبک و با کیفیت اما جزء گرانترین چرم ها می باشد البته نکته منفی آن دوام کم آن است.

چرم گوساله :

پوست گوساله نرمی و انعطاف پوست کانگورو را ندارد اما دوام آن بسیار بیشتر است البته کشش و راحتی آن به مراتب کمتر از پوست کانگورو می باشد.

به لحاظ قیمت هم قیمت کفشهای ساخته شده از پوست گوساله در رده متوسط قرار می گیرد.

چرم مصنوعی :

چرم مصنوعی حاصل یک فرآیند شیمیایی است و ترکیبی از مواد طبیعی و مصنوعی است که در کیفیتهای مختلف با قیمتهای مختلف تولید می شود.

راحتی و دوام این جنس از هر دو نوع بالا کمتر بوده اما تنوع و طراحی آن بسیار بیشتر است.محدوده قیمتی نیز از متوسط به پایین می باشد.

چرم مصنوعی در دو گروه PU و PVC دسته بندی می شود که کیفیت و قیمت PU بیشتر و بهتر از نوع دیگر می باشد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است