شهر منچستر انگلستان

شهر منچستر انگلستان

منچستر (به انگلیسی: Manchester) شهری است در شمال غربی انگلستان در بریتانیا. اغلب «حوزه شهری منچستر بزرگ» را دومین شهر بزرگ بریتانیا می‌دانند، هر چند بسته به تعاریف و سرشماری شهرهای گلاسگو و لیورپول نیز در این مقام مدعی هستند. در ضمن این شهر از نواحی فوتبال خیز اروپا بوده و تیم‌های مشهور منچستر یونایتد و منچستر سیتی از این شهر است. این شهر دارای ۲۶ ورزشگاه فوتبال است. جمعیت این شهر طبق سرشماری سال ۲۰۰۸، ۴۶۴٬۲۰۰ نفر تخمین زده شده، که با این آمار هفتمین شهر پرجمعیت انگلستان شناخته شد. البته شهر منچستر در درون یک حوزه بزرگ شهری قرار دارد که جمعیت این حوزه شهر بالغ بر ۲٬۲۴۰٬۲۳۰ نفر می‌باشد.

هزینه‌های معمول

هزینه‌ی اقامت در هاستل‌ها

هزینه‌ی هاستل‌ها از شبی ۲۰ پوند شروع می‌شود. تعدادی از آنها در نزدیکی ایستگاه قطار Piccadilly قرار دارند و بیشترشان وای‌فای رایگان در اختیار مشتریان می‌گذارند. اگر به دنبال اجاره‌ی اتاق خصوصی هستید باید حدود ۴۵ پوند بپردازید.

هزینه‌ی اقامت در هتل‌های ارزان‌قیمت

هزینه‌ی اقامت در یک اتاق خصوصی در هتل‌های ارزان‌قیمت، از شبی ۴۰ پوند شروع می‌شود. این مبلغ شامل صبحانه و وای‌فای رایگان نیز می‌شود.

هتل منچستر

متوسط هزینه‌ی خورد و خوراک

 

غذا منچستر

 

منچستر فروشگاه‌ها و بازارهای متعددی دارد که گوشت، پنیر، میوه و سبزیجات تازه و محلی را به فروش می‌رسانند. اگر تصمیم دارید که خودتان آشپزی کنید و از محصولات این بازارها و فروشگاه‌ها استفاده کنید، هزینه‌ی یک هفته‌ی خرید شما در حدود ۳۰ تا ۵۵ پوند می‌شود. غذاخوردن در رستوران‌ها برای شما بسیار گران‌تر تمام می‌شود اما اگر می‌خواهید تا جایی که ممکن است برای غذا خوردن در بیرون، کمتر هزینه کنید می‌توانید به کافه‌ها سری بزنید. در این کافه‌ها با پرداخت ۸ پوند می‌توانید ناهار بخورید.

 

هزینه‌های حمل‌و‌نقل

 

شهر منچستر انگلستان

 

هزینه‌ی رفت و آمد با تاکسی در محدوده‌ی شهر در حدود ۱۶ پوند است. هزینه‌ی رفت و آمد با اتوبوس نیز به مسیر و مقصد شما بستگی دارد اما به هر حال از تاکسی مقرون‌به‌صرفه‌تر است. همچنین می‌توانید با پرداخت ۵.۶۰ پوند، بلیط یک‌روزه و نامحدود اتوبوس تهیه کنید.

نکته‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

ناهار را بیرون بخورید و شام را خودتان تهیه کنید

شما می‌توانید بهترین وعده‌های غذایی ناهار را در کافه‌ها پیدا کنید. در حالی که هزینه‌ی شام بیشتر از ۲۰ پوند می‌شود اما با پرداخت ۶ تا ۱۰ پوند می‌توانید در کافه‌ها ناهار بخورید. پس ناهار را بیرون بخورید و شام را خودتان تهیه کنید.

بلیط‌های یک‌روزه‌ی اتوبوس تهیه کنید

شرکت‌های اتوبوس‌رانی مختلف در منچستر، با فروش بلیط‌های یک‌روزه به شما کمک می‌کنند تا در هزینه‌های حمل‌و‌نقل خود به مقدار قابل‌توجهی، صرفه‌جویی کنید. بلیط‌های یک‌روزه قیمت‌های متفاوتی از ۵ تا ۱۱ پوند دارند.

 

جاذبه‌های گردشگری و دیدنی‌های شهر منچستر

دانشگاه منچستر

 

دانشگاه منچستر

 

این دانشگاه، فراتر از یک پردیس زیبا برای قدم زدن و بازدید است. در حقیقت جایی است که اولین کامپیوتر ساخته شد و اخترشناسی رادیویی آغاز شد. تورهایی برای بازدید از این دانشگاه بزرگ وجود دارد که بدون شک برایتان جالب خواهد بود.

 

قدم زدن در خیابان Curry Mile

 

خیابان کاری مایل

 

می‌توانید بخشی از زمان سفر خود به منچستر را با قدم زدن در این خیابان بگذرانید. خیابانی که اطراف آن رستوران‌ها، فروشگاه‌های ساری و زیورآلات متعددی قرار دارد. تعداد زیادی از مهاجران آسیای جنوبی در این شهر زندگی می‌کنند، بنا‌براین، همان‌طور که از اسم این خیابان پیداست، می‌توانید بهترین غذاهای هندی و کاری را در این منطقه پیدا کنید.

کلیسای جامع منچستر

 

کلیسای جامع منچستر

 

این کلیسای جامع، بزرگ‌ترین کلیسای جامع انگلستان است و معماری جالبی دارد. البته داخل این کلیسا به زیبایی سایر نمونه‌های موجود در انگلستان نیست اما عظمت و وسعت آن ستودنی است.

 

نگارخانه‌ی هنر منچستر

 

نگارخانه‌ی هنر منچستر

 

این نگارخانه توسط همان معماری طراحی شده‌ که Houses of Parliament را ساخته‌است. البته این مجموعه به خوبی آنچه که در لندنوجود دارد نیست اما این گالری مجموعه‌ی قابل توجهی از آثار قرن‌های ۱۷ و ۱۸ میلادی را در معرض دید بازدیدکنندگان می‌گذارد.

قدم زدن در Market Street

 

مارکت استریت

 

این خیابان، پر از فروشگاه است و معمولا جوان‌تر‌ها بیشتر به آن علاقه دارند. می‌توانید یک فنجان قهوه‌ی داغ در کافه‌های بی‌نظیر این خیابان، نوش جان کنید، در حالی که به صدای نوازندگان خیابانی گوش می‌دهید.

میدان آلبرت

 

میدان آلبرت

 

این میدان، قلب شهر منچستر است. در واقع مهم‌ترین مراکز این شهر در نزدیکی این میدان واقع شده‌اند. با قدم زدن در این میدان، این فرصت را دارید که از بناهای تاریخی و معماری کلاسیکی انگلیسی دیدن کنید.

بازدید از Castlefield

 

کاستل فیلد

 

این یادگار امپراطوری روم، مکانی فوق‌العاده برای علاقه‌مندان به تاریخ است. دیوارها که هنوز پابرجا هستند و دو متر ارتفاع دارند به قرن شانزدهم میلادی باز می‌گردند. این مکان، مرکز شبکه‌ی کانال منچستر است.

 

تالار شهر منچستر (Town Hall)

تالار شهر منچستر

 

این شاهکار نئو گوتیک، نشانه‌ی قدرت و ثروت شهر منچستر در دوران انقلاب صنعتی است. می‌توانید از تورهای رایگان بازدید از این بنا استفاده کنید و از تالارهای آن درصورتی که از آن استفاده نشود بازدید کنید. این تالار در دوران اوج نفوذ صنعتی منچستر، ساخته شده‌است.

با اهالی شهر، فوتبال تماشا کنید

 

فوتبال منچستر

نمی‌توانید به شهر منچستر با وجود داشتن دو تیم قدرتمند در لیگ، سفر کنید و بدون دیدن مسابقه‌ی فوتبال، برگردید. پس حتما از قبل بلیط تهیه کنید. همچنین می‌توانید در کافه‌ها و به اتفاق مردم و طرفداران تیم‌ها به تماشای فوتبال بنشینید. البته حواستان باشد که با پیراهن تیم منچستر‌یونایتد به کافه‌ی طرفداران من‌سیتی نروید!

 

رصدخانه‌ی Godlee

 

رصدخانه ی گودلی

 

یکی از جالب‌ترین مکان‌هایی که در منچستر می‌توانید بازدید کنید، این رصد‌خانه است که در سال ۱۹۰۲ ساخته شده‌است. تلسکوپی قدیمی در این رصدخانه وجود دارد که هنوز قابل استفاده‌است. تماشای شهر منچستر از بالا، جذاب خواهد بود.

 

مرکز خرید Trafford

 

مرکز خرید ترافورد

 

بزرگ‌ترین مرکز خرید بریتانیا، مرکز Trafford است که بیرون از شهر قرار دارد. بیش از ۲۸۰ فروشگاه در این مرکز وجود دارد که شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

چندین روز را به راحتی می‌توانید در این مرکز خرید بگذرانید! چرا که فروشگاه‌ها و محصولات عرضه‌شده، تنوع بی‌نظیری دارند. در این مرکز، مجموعه‌ی فوق‌العاده‌ای از آشپزی بین‌المللی در اختیار گردشگران قرار دارد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است