اقامت طلایی اسپانیا – 2019

انواع اقامت در اسپانیا و اقامت طلایی اسپانیا

اقامت طلایی اسپانیا | در بین کشورهای اروپایی اسپانیا پس از قبرس بالاترین نرخ مهاجرت را تا سال ۲۰۰۸ داشت به طوریکه شمار مهاجران از رقم ۵۰۰٬۰۰۰ در سال ۱۹۹۶ (۱۳۷۴) به ۵/۲ میلیون نفر در سال ۲۰۰۸ (۱۳۸۶) رسید. این نرخ بالای مهاجرت به اسپانیا دلایلی دارد از جمله نزدیکی‌های فرهنگی با کشورهای آمریکای لاتین، موقعیت جغرافیایی این کشور، عدم استحکام مرزها، وجود بازار سیاه بزرگ و دوام و استحکام بخش‌های کشاورزی و ساختمانی که به نیروی کار ارزان نیاز دارد. از سال ۲۰۰۰ (۱۳۷۸) بدین سو اسپانیا با رشد بالای جمعیت حاصل از موج مهاجرتروبرو بوده است. هجوم ناگهانی مهاجران که هم اکنون نیز تا حدودی ادامه دارد به ویژه ورود غیر قانونی با قایق باعث بروز تنش‌های اجتماعی در اسپانیا شده است .

چنانچه تمایل داشتید بیشتر با اسپانیا آشنا شوید میتوانید مقالات اطلاعات عمومی اسپانیا  و هزینه زندگی در اسپانیا را نیزمطالعه بفرمایید.

اقامت طلایی اسپانیا

انواع اقامت کشور اسپانیا

اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک (ویزای طلایی اسپانیا) به ارزش حداقل 500 هزار یورو ( اقامت زلایی اسپانیا )

کشور اسپانیا یک کشور مهم اروپای غربی است. این کشور تابستان های بسیار گرم و زمستان های معتدل دارد. پول رایج کشور یورو است و زبان های اسپانیایی و کاتالان در آن صحبت می شوند. کشور اسپانیا از جمله کشورهایی است که طبق قانون مصوب 2013 با اعطای “ویزای طلایی” به سرمایه‌گذاران خارج از اتحادیه اروپا، اقامت یک ساله قابل تمدید آسان تا 5 سال اعطا می‌کند. این کشور با اقتصادی رو به رشد، خانه‌های ارزان، استانداردهای بالای زندگی و بهداشت و درمان، بستر مناسبی جهت سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی مشاغل متعدد است.

شرایط اخذ اقامت اسپانیا از طریق ویزای طلایی به صور زیر امکان پذیر است.

اسپانیا برنامه ی ویزای طلایی را در سال 2013 راه اندازی کرد. شما می توانید با سرمایه گذاری 500,000 یورو در املاک و مستغلات اسپانیا همراه خانواده تان اقامت این کشور را دریافت کنید. ویزای سرمایه گذاری اسپانیا هر دو سال تمدید می شود. بعد از 5 سال می توانید اقامت دائم و بعد از 10 سال شهروندی این کشور را دریافت کنید.

  • دارایی های املاک (500،000 یورو)
  • سهام یا سپرده های بانکی (1 میلیون یورو)

 برای حفظ و تمدید ویزا اقامت موقت نیازی به زندگی در اسپانیا نیست اما اگر بخواهید اقامت دائم اسپانیا را بدست آورید باید هر سال 6 ماه را در اسپانیا بگذرانید.

اخذ اقامت اسپانیا از طریق ویزای طلایی و سرمایه گذاری

  • همسر یا شریک زندگی
  • کودکان زیر سن
  • کودکانی که سن قانونی دارند، هنوز هم ازدواج نکرده و از لحاظ اقتصادی به سرمایه گذار وابسته اند
  • والدین سرمایه گذار
  • والدین همسر سرمایه گذار

مزایای مهاجرت به اسپانیا و اخذ اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری:

  • امکان گرفتن اقامت برای همسر و فرزندان، حتی فرزندان بالای 18 سال در صورتی که وابسته باشند. (در حال تحصیل در دانشگاه)
  • امکان گرفتن اقامت برای پدر و مادر متقاضی اصلی
  • سهولت در تمدید و درخواست اقامت دائم اسپانیا پس از 5 سال (برای دریافت اقامت دائم باید سالانه 6 ماه را در اسپانیا گذرانده باشید در غیر این صورت تنها اقامت موقت شما به شرط نگاه داشتن ملک تمدید خواهد شد)
  • ملزم نبودن به اقامت فیزیکی در این کشور برای حفظ اقامت موقت (ویزای طلایی اسپانیا)

اقامت اسپانیا  با ازدواج

یکی از آسان ترین روش های مهاجرت به اسپانیا و کسب اقامت دائم این کشور ازدواج است. برای این که فرد مهاجر بتواند اقامت اسپانیا را به دست آورد باید نامزد او از سفارت اسپانیا تقاضای خود را اعلام نماید و با مدارکی که از وی طلب می شود ثابت کند که قصد او به راستی ازدواج و زندگی با تبعه ی خارجی است و هیچ دروغی در کار نیست.

در ضمن فرد اسپانیایی باید بتواند مدارکی دال بر استطاعت مالی خود ارائه دهد که در آن مشخص باشد که می تواند هزینه های زندگی همسرش را نیز بپردازد. اگر همه ی مدارک تکمیل شود و سفارت مطمئن باشد که قصد فرد مورد نظر واقعا ازدواج و زندگی است، برای تبعه ی خارجی، ویزا صادر شده و وی می تواند در اسپانیا ساکن شود.

تبعه ی خارجی می تواند پس از یک سال درخواست شهروند رسمی شدن اسپانیا را به سفارت ارائه داده و رسما شهروند اسپانیا شود. این در حالی است که در اغلب روش های دیگر فرد مهاجر باید ۱۰ سال بدون سابقه ی کیفری در اسپانیا سکونت داشته باشد تا به او حق شهروندی و اقامت دائم داده شود.

اقامت کشور اسپانیا

مهاجرت کاری به اسپانیا

یکی دیگر از روش های مهاجرتی به اسپانیا و کسب اقامت این کشور مهاجرت کاری است. این نوع مهاجرت کاغذبازی و مراحل زیادی دارد به همین خاطر اغلب توسط وکیلان مهاجرتی انجام می شود اما مراجعه به وکیلان الزامی نیست.

مهاجرت کاری به این معناست که کارفرمایی ساکن در اسپانیا اعلام می کند که به نیروی کاریِ فرد مهاجر نیاز دارد و می تواند در شرکت یا محل کارش او را استخدام کند. در این صورت فرد می تواند به کشور مورد نظر مهاجرت نماید.
اما این که کارفرمایی بدون شناخت کافی برای مهاجری دعوتنامه ارسال کند، کمی بعید به نظر می رسد. این روش بیشتر برای افرادی مفید است که با کمپانی های خارجی در تماس هستند و آن ها حاضر می شوند با توجه به شناختی که از فرد دارند، او را استخدام نمایند. در این رابطه کارفرمایان نیز با محدودیت هایی مواجه هستند برای مثال باید ۳ ماه متداول پوزیشن مورد نظرشان را در روزنامه ها آگهی کنند و اگر فردی اسپانیایی برای انجام آن کار پیدا نشد کارفرما می تواند تبعه ی خارجی استخدام نماید.

مهاجرت تحصیلی اسپانیا

افرادی که قصد ادامه تحصیل در کشور مقصد را دارند، می توانند از طریق تحصیلی اقدام به مهاجرت نمایند، ایرانیان زیادی از طریق تحصیلی اقدام به مهاجرت به اسپانیا می کنند زیرا این کشور شرایط تحصیلی خوبی در همه ی مقاطع دارد. زبان برخی دانشگاه های این کشور انگلیسی و برخی دیگر اسپانیایی هستند و همین موضوع باعث می شود که ایرانیان بتوانند با دانستن زبان انگلیسی به تحصیل بپردازند.
اگر قصد مهاجرت تحصیلی به اسپانیا را دارید می توانید دانشگاه مد نظر خود را بیابید و از طریق وبسایت آن با شرایط تحصیل تبعه ی خارجی در آن آشنا شوید.

افراد زیادی می پرسند که هزینه ی تحصیل در اسپانیا چقدر است؟! حقیقتا نمی توان هزینه ی دقیقی برای تحصیل در این کشور بیان کرد زیرا هزینه ی تحصیل در دانشگاه ها و رشته های تحصیلی گوناگون مختلف هستند، اما به صورت کلی می توان گفت که تحصیل در این کشور چیزی حدود ۵ الی ۶ هزار یورو ( حدود ۱۹ الی ۲۴ میلیون تومان) در سال هزینه در بر خواهد داشت.

مهاجرت پناهندگی

به دلیل این که سوالات زیادی درباره ی مهاجرت به روش پناهندگی به ما ارسال شده است این مورد را نیز بازگو می کنیم اما در همین ابتدای کلام باید بگوییم که این مورد به ندرت شامل ایرانیان می شود.
از طریق پناهندگی نیز می توان به اسپانیا مهاجرت نمود. این نوع مهاجرت مخصوص افرادی است که در کشورشان امنیت جانی ندارند برای مثال کشورشان درگیر جنگ است یا به دلایل قومی، مذهبی یا سیاسی مورد آزار و اذیت قرار می گیرند. فردی که درخواست مهاجرت پناهندگی می کند باید اثبات کند که واقعا در کشورش از نظر امنیتی دچار مشکل است.

مهاجرت از طریق تمکن مالی در اسپانیا

اگر فرد مهاجر بتواند به دولت اسپانیا ثابت کند که می تواند از نظر مالی هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده اش را پرداخت کند می تواند برای مهاجرت به این کشور اقدام کرده و نهایتا مقیم این سرزمین گردد. البته باید کاملا مشخص باشد که مهاجر هزینه هایش را از چه جایی به دست آورده است.
این نوع مهاجرت مزایای زیادی دارد از قبیل:

  • -سهولت در مراحل تمدید اقامت
  • -عدم نیاز به مدرک زبان انگلیسی
  • -سریع بودن روند مهاجرت
  • -بهره مندی از امکانات شهروندی اروپا
  • -امکان استفاده از بیمه های مختلف اسپانیا
اقامت اسپانیا

شرایط دریافت شهروندی و پاسپوررت اسپانیا:

در صورتی که طی 5 سال هر سال 6 ماه را در اسپانیا بمانید، بعد از 5 سال به شما اقامت دایم اسپانیا اعطا می شود. اگر نخواهید در اسپانیا بمانید می توانید ویزای موقت خود را تا زمانی که در اسپانیا ملک را نگه داشته اید، تمدید کنید.
اقامت دائم اسپانیا به خودی خود به دریافت شهروندی اسپانیا منجر نمی شود. بعد از ده سال زندگی در اسپانیا (هر سال حداقل 183 روز) می توان برای دریافت پاسپورت و تابعیت اسپانیا اقدام کرد. دانستن زبان اسپانیایی برای کسب شهروندی نیاز است.

  • در ابتدا شما یک اقامت موقت دو ساله (که به آن ویزای طلایی یا ویزای سرمایه گذاری نیز گفته می شود) دریافت خواهید کرد که از آن پس قابل تمدید است. اگر نخواهید اقامت دایم اسپانیا به دست آورید احتیاجی به زندگی کردن در اسپانیا نیست، تنها باید سالی یک بار از اسپانیا دیدن کنید. اگر ملکی را که خریداری می کنید نگه دارید می توانید ویزای سرمایه گذاری خود را حفظ کنید.
  • همچنین می توانید برای اقامت دایم اسپانیا اقدام کنید. برای این منظور باید به مدت 5 سال و در هر سال حداقل 6 ماه در اسپانیا زندگی کنید. بعد از به دست آوردن اقامت دایم اسپانیا به این شکل دیگر مجبور به نگه داری ملک خود نیستید.
  • برای دریافت شهروندی و پاسپورت اسپانیا (و متعاقباً شهروندی اتحادیه اروپا که به شما اجازه ی کار، زندگی و تحصیل در همه نقاط اروپا را خواهد داد)، باید 5 سال از اقامت دایم شما گذشته باشد.
  • شما برای درآمدی که خارج از اسپانیا کسب می کنید، نیازی به پرداخت مالیات نخواهید داشت. مگر اینکه مقیم اسپانیا باشید. (یعنی بیش از 6 ماه را در اسپانیا زندگی کنید.)
  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است