اجاره خانه در مالزی

اجاره خانه در مالزی
مسکن یکی از بزرگترین دغدغه های انسان در هر موقعیتی است و اگر نتواند مسکنی مناسب برای خود محیا کند نمیتواند بر روی مسائل مهم دیگر متمرکز شود. در این بخش به انتخاب ومسکن مناسب و قیمت های آن در کشور مالزی می پردازیم.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اجاره خانه در مالزی آشنا بشیم .

خونه ها در مالزی به 3 دسته تقسیم میشوند برای اجاره کردن :  
دسته اول : Fullyfernished House   ( خونه با تمام وسایل زندگی یا مبله )
دسته دوم :   Semi furnished House ( خونه با وسایل مورد نیاز و ضروری اولیه یا شبیه مبله )
دسته سوم : Empty House   ( خونه ای که هیچ وسایلی نداره توش یا غیر مبله)
امکانات  و هزینه های اجاره ماهیانه هر کدام از خونه هایی که در 3 دسته بالا هستند :
دسته اول : این دسته از خونه ها همونطور که گفتم ، 3 تا اتاق خواب دارند ، که به ترتیب ، اتاق بزرگ ، اتاق متوسط و اتاق کوچیک هستند ، و یک پذیرایی و یک آشپزخونه و همچنین ،2 تا سرویس بهداشتی دارند ( حموم و دستشویی با هم ) ، که یکی از سرویهای بهداشتی در اتاق بزرگ هست و یکی از سرویهای بهداشتی در پذیرائی قرار داره .

خونه های دسته اول یعنی خونه های مبله کامل شامل امکانات زیر هستند :   
اتاق خواب بزرگ ( Master Room) : شامل سرویس کامل از قبیل ، تخت خواب دو نفره با تشک ، میز توالت با آینه و صندلی ، میز کنار تخت ، کمد لباس ، پرده ، کولر ، یعنی یک سرویس خواب کامل توی این اتاق هست .
اتاق خواب متوسط ( Middle Room)  : شامل تخت خواب ( بعصی ها 1 نفره میزارند و بعضی ها 2 نفره با تشک ) ،  پرده ، کمد ، میز توالت ، صندلی ، کولر ، یعنی این هم تقریبا سرویسش کامله .
اتاق خواب کوچیک (Small Room)  : شامل میز مطالعه ، صندلی ، چراغ مطالعه ، کتابخونه ، پرده ، بعضی از صاحبوخونه ها هم که اهل درس و مشق نیستند این اتاق رو یدونه تخت یک نفره میزارند توش .
حال و پذیرایی : شامل ، مبل ، میز غذاخوری ، تلویزیون ، میز تلویزیون ، پرده ، کولر و بعضی از مواقع شامل دی وی د ، بعضی از صاحبخونه ها هم که دیگه خیلی ، مرام دارند ، میان یه سری وسایل تزئینی هم میذارند ، آینه های بلند هم میذارند و ….
آشپزخونه : شامل ، کابینت کامل ، هود ، یخچال  ، گاز ، ماشین لباسشویی ، بعضی از صاحبخونه ها یا از سر مایه داری و یا از سر خوب بودنشون ، میان مایکروفر ، کتری برقی و یه مقدار ظرف و ظروف هم میذارند ، ولی شما روی این گزینه های کوچیک حساب نکیند .
سرویسهای بهداشتی : هر 2 تاشون شامل ، آبگرمکن برقی .
خوب این هم از امکانات خونه های دسته اول ، البته خدمتتون عرض کنم که دیگه این امکانات و این وسایل و این تزئینات همش  بستگی به لطف صابخونه داره ، یک سری میان وسایل خوب میگیرند ، یکسریها وسایلشون زیاد جالب نیست و از این دسته .
در واقع شما وقتی یک خونه مبله میگیرید ، فقط چمدونتون رو میگیرید دستتون میرید تو خونه ، فکر نمیکنم دیگه چیز خاصی برای یک دانشجو نیاز باشه ، هم زندگی دانشجوی هستش و هم موقت و هم اینکه همه وسایل مورد نیاز اولیه در داخل خونه هست . اما اگر با خانواده قصد اقامت دارید . عجله نکنید . چندین مجتمع و کندو را بازدید کنید و با خیال راحت آپارتمان مد نظرتون را انتخاب کنید . دقت کنید بدلیل وجود حشرات در مالزی ،اجاره خانه ویلایی شاید مشکلاتی را برای شما ایجاد کند . توصیه می کنیم از طبقات 8 به بالای ساختمانها را اجاره کنید . حتما سری به سایتهای  iproperty.com & guru.com برای اجاره خانه در مالزی بزنید . قبل از بررسی میدانی محله مورد نظر را با کم وب سایتها قطعی کنید . بعد چند تا از کندو (condo) های منطقه را قطعی کنید . سپس با agent  تماس بگیرید . و از محل بازدید کنید . دقت کنید پرداخت کمیسیون با صاحب خانه می باشد .شما یک مبلغی برای نوشتن قولنامه باید پرداخت کنید . کندوها در مالزی مثل ایران فقط یک خانه برای استراحت و خواب نیست . کلی امکانات جالبی مانند استخر -سالن ورزش – اتاق بازی کودک – باربیکو روم – سونا  وغیره دارد . دقت کنید مجتمعهای نزدیک دریاچه ها در بعضی فصول شاهد حجوم پشه ها می گردد. ارزان بودن بعضی از کندوها نیز بدلیل وجود بو بد رودخانه در نزدکی ملک می باشد . هر چی عمر ملک بیشتر بشه . اجاره آن کاهش پیدا میکنه . اگر بعضی از لوازم خانه کهنه هست یا مد نظر شما نیست . حتما از صاحب خانه بخواهید انها را تعویض کند .

آپارتمان در مالزی

هزینه اجاره خونه های دسته اول ( خونه مبله با کلیه امکانات ) :
ببینید دوستان خوبم ، همون طور که میدونید ، هر خیابون اجاره خونه هاش با خیابون بغلیش فرق میکنه و همین طور هر شهر و هر منطقه هم با شهر بغلی و منطقه بغلی ، اجاره خونه هاشون متفاوته ، و این یک کار سختیه که من بخوام بگم اجاره خونه در مالزی چنده ، ولی خوب به طور تقریبی ، هزینه اجاره خانه های مبله کامل  اینجا ، از 1400 رینگیت هست تا 3500 رینگیت در محدوده اطراف شهر می باشد .در مناطق مرکزی قیمتها بسیار بالا می باشد . اجاره یک خونه خوب در یک کندو با امکانات خوب حداقل 2500 رینگیت هست .
دسته دوم : این دسته از خونه ها همونطور که گفتم ، 3 تا اتاق خواب دارند ، که به ترتیب ، اتاق بزرگ ، اتاق متوسط و اتاق کوچیک هستند ، و یک پذیرایی و یک آشپزخونه و همچنین ،2 تا سرویس بهداشتی دارند ( حموم و دستشویی با هم ) ، که یکی از سرویهای بهداشتی در اتاق بزرگ هست و یکی از سرویهای بهداشتی در پذیرائی قرار داره .
خونه های دسته دوم یعنی خونه های نیمه مبله شامل امکانات زیر هستند :
اتاق خواب بزرگ ( Master Room) : شامل سرویس کامل از قبیل ، تخت خواب دو نفره با تشک ، میز توالت با آینه و صندلی ، میز کنار تخت ، کمد لباس ، پرده ، یعنی یک سرویس خواب کامل توی این اتاق هست .کولر معمولا ندارند .
اتاق خواب متوسط ( Middle Room)  : معمولا چیزی توش نیست ولی بعضی صاحبخونه ها یک تخت شکسته هم که شده میذارند توش تا نمای خونه خوب باشه .
اتاق خواب کوچیک ( Small Room)  : هیچ وسیله ای توش نیست .
حال و پذیرایی : شامل ، مبل ، میز غذاخوری ، تلویزیون ، میز تلویزیون ، بعضی هاشون هم تلویزیون و میزش رو ندارند.
آشپزخونه : توی آشپزخونه هم معمولا چیزی نیست ، ولی خوب معمولا بعضی صاحبخونه ، یه یخچال معمولی میذارند ، ماشین لباسشوئی هم ندارند ، بعضی از آشپزخونه ها ی خونه های نیمه مبله کابینت دارند و بعضی هاشون هم کابینت ندارند ولی معمولا اکثرشون کابینت ندارند .
سرویسهای بهداشتی : هر 2 تاشون شامل ، آبگرمکن برقی ، ولی در بعضی موارد معمولا یک اتاق رو آبگرمکن میذارند .
نکته : پس وقتی شما یک خونه به نام خونه نیمه مبله میگیرید ، ممکنه که لازم باشه یکسری وسایل براش بگیرید و البته با همون وسایل هم میشه ساخت ها .
هزینه اجاره خونه های دسته دوم ( خونه نیمه مبله) :
هزینه اجاره خونه های نیمه مبله هم بسته به امکانات و منطقه ای که خونه درش هست ، از ماهی 900 رینگیت شروع  میشه تا ماهی 2500 رینگیت .
ولی دانشجویان ایرانی معمولا این دسته از خونه ها رو که میگیرند ، بین 1100 تا 1700 هستش ، یعنی شما هم میتونید روی این قیمت نقریبا حساب کنید برای خونه های از این دسته .
دوسته سوم : همون طور که در قسمت دسته بندی خونه ها در بالا خدمتتون گفتم ، خونه های دسته سوم ، همون خونه های بدون وسیله بودن . این دسته از خونه ها هم از نظر مساحت و شکل و تعداد اتاقها ، شبیه خونه های دسته اول و دوم هستند ، ولی با این تفاسیر که هیچ وسیله ای توی اینجور خونه ها نیست ، و وقتی که این جور خونه ها رو میگیرید ، باید کلیه وسایل مورد نیازتون رو بخرید .
هزینه اجاره ماهیانه خونه های دسته سوم ( خونه بدون وسایل ):
هزینه اجازه ماهیانه خونه های خالی ، که هیچ وسیله ای توشون نیست ، بسته به محل و موقعیتش ، بین 700 تا 1700 رینگیت در ماه هست .

مسکن در مالزی

امکانات کلی خونه ها :
دوستان خوبم این خونه هایی که خدمتتون عرض کردم ، هیچ کدام ویلایی نبودند و همگی آپارتمان بودند که معمولا ۱۰ تا ۲۰ طبقه هستند و در هر ساختمان هم استخر هست برای کل ساکنین ، باشگاه هم اکثرشون دارند که میتونید به طور رایگان  استفاده کنید .
خونه های یک خوابه و 2 خوابه و سوئیت :
در کشور مالزی این قبیل خونه ها کم گیر میان ، و اجاره اش هم با خونه های 3 خوابه خیلی فرق چندانی نداره ، به دلیل اینکه خونه های 1 خوابه ، 2 خوابه و سوئیت اینجا کم هست و اگر دوست دارید همچین مکانی رو داشته باشید ، بهتره که وقتی از راه میرسید به دلیل اینکه زود مستقر بشید ، یک خونه 3 خوابه بگیرید و بعد سر فرصت که اینجا جا افتادین ، برید دنبال خونه یک خوابه یا دو خوابه یا سوئیت .اجاره سوئیت تقریبا همه جای مالزی 1500 الی 1700 رینگیت هست.خونه دو خوابه هم خیلی فرق چندانی با 3 خوابه نداره از نظر قیمت
مدت زمان  قرار داد یا اجاره نامه خانه در مالزی :
مدت زمان قرار داد خونه در مالزی ، یک سال هست ، یعنی از روزی که خونه رو میگیرید به مدت یک سال دیگه باید اجاره بدین ، ولی بعضی وقتها ممکنه که خدائی ناکرده یک مشکلی پیش بیاد و یا از اون خونه خوشتون نیاد ، اگر خواستین پسش بدید ، باید یک نفر پیدا کنید تا بیاد توی خونه به جای شما ، و شما از اون خونه برید و اگه کسی رو نیارید، پول پیشتون که دادی میپره و اگه دیدین که مبلغ اجاره خونه زیاده ، میتونید یک نفر یا 2 نفر رو به عنوان هموخونه بیارید پیش خودتون .
هزینه نوشتن اجاره نامه یا همون قرار داد :
معمولا کسانی که کارهای گرفتن خونه را انجام میدهند که بهشون اینجا اجنت میگن ، تقریبا بین 300 تا 400 رینگیت برای انجام دادن کارها و قرارداد و اینجور چیزها میگیرند ، چون اینجا دردسرهاش از ایران بیشتره ، یعنی توی یک مرحله حتی قرارداد رو باید ببرند تا دفترخونه تائیدش کنه و مهرش کنه ، از روزی هم که خونه رو میگیرید تقریبا یک هفته زمان میبره تا قراردادش اماده بشه . البته بعضی جاها هم میان تا 800 رینگیت هم می گیرند ، اینجور جاها کمه تقریبا ،ولی امادگیش رو داشته باشید .
مقدار پول پیش یا ودیعه خونه ها در مالزی :
همون طور که میدونید ، هر جای دنیا که باشید ، برای اجاره خونه یا معمولا خونه ها رو رهن میگیرند و یا اجاره ، وقتی شما یک خونه رهن میکنید ، مثلا 20 میلیون تومان ، یعنی اینکه 20 میلیون تومان میدین به صاحبخونه و دیگه ، ماه به ماه اجاره نمیدین .
ولی توی مالزی چیزی به عنوان رهن ما نداریم و اگر هم داشته باشند به خارجی ها نمیدن .
اینجا فقط خونه ها رو میدن اجاره و یک مبلغی هم به عنوان پول پیش میگیرند ، که این مبلغ ، تقریبا دو و نیم برابر و بعضی از جاها 3 برابر اجاره ماهیانه هست .
مثلا اگه شما یک خونه اجاره کنید ماهی ، 1000 رینگیت ، پول پیش این خونه میشه ، 2500 تا 3000 رینگیت ، و این پول دست صاحبخونه میمونه تا زمانی که قراردادتون تموم شد .
۱- حتما برای گرفتن خونه قرارداد بنویسید و قررادادش هم به نام خودتون باشه  و قبل از اینکه قرارداد رو امضا کنید ، کلیه مفادش رو بخونید .
۲- موقع گرفتن خونه هایی که وسایل دارند ، تک تک وسایل رو چک کنید و اگه مشکلی دارند همون روز اول به صاحبخونه اطلاع بدین ، چون اگه بذارید روز اخر بهش بگید ، پولش رو ازتون میگیره .
۳- برای پرداخت پول پیش ، حتما رسید بگیرید و سر هر ماه هم که کرایه میدین ، حتما رسیدش رو بگیرید .
۴- آدرس و شماره تماس صاحبخونتون ، توی قرارداد درج شده باشه .
۵- تا قبل از اینکه کلید خونه رو نگرفتین ، کل پول رو ندین .

راههای تهیه وسایل منزل در مالزی 2  گونه هست :
راه اول : تهیه وسایل زندگی به صورت دست دوم
اگه میخواهید وسایل دست دوم بگیرید ، باید از دانشجویانی بگیرید که دیگه درسشون تموم شده و یا به هر دلیل دیگه ای تصمیم دارند وسایلشون رو بفروشند ، این روش خیلی به صرفه هست و شما میتونید وسایل رو 30% پائینتر از قیمت اصلیشون بگیرید .
معمولا دانشجویانی که میخوان وسایل رو بفروشند توی سوپرمارکتهای ایرانی و یا پائین آپارتمانشون و یا توی سایتها ، یک آگهی برای وسایل می زنند و شما خیلی راحت میتونید پیداش کنید . روی این راه خیلی زیاد حساب نکنید چون ممکنه همون موقعی که شما دارید میائین به مالزی کسی وسایل برای فروش نداشته باشه ، البته فروشگاههای فروش لوازم دست دوم هم هست که باید بگردین و پیدا کنید .
راه دوم : تهیه وسایل زندگی به صورت نو از فروشگاههای لوازم خانگی و مبلمان فروشی
در این روش ، شما خونه را که گرفتین ، میرید چند تا فروشگاه وسایلی رو که میخواهید قیمت میگیرید ، و از ارزونترین فروشگاه لوازم رو تهیه میکنید .
یادتون نره که در این مورد میتونید چونه هم بزنید و روی وسایل تخفیف بگیرید .
یک نکته دیگه اینکه ، توی مالزی شما معمولا از هر فروشگاهی که وسایل میگیرید ، خودشون با هزینه خودشون میارن براتون و حتی براتون نصبش هم میکنن به صورت رایگان . بعضی از فروشگاهها معمولا یه هزینه ای در حد 50 تا 80 رینگیت برای انتقال وسایل ازتون میگیرند ولی وقتی دارید وسایل رو می خرید سعی کنید این مورد رو باهاشون چونه بزنید که خودشون وسایل رو به طور رایگان براتون بیارند .
نکته بعدی اینکه ، وسایلی که گارنتی دارند بخصوص وسایل برقی ، حتما به مسئول فروش بگید تا گارانتیشو براتون امضا کنه که اگه خدایی ناکرده یه روزی منفجر شد ، بیان در خونتون درستش کنند براتون .
این از نکات مورد نیاز موقع خرید وسایل خونه .و اما میخوام بهتون بگم که اگه یک خونه خالی بگیرید که هیچ وسیله ای توش نباشه ، چه وسایلی رو نیاز دارید و با چه قیمتی ، میتونه این وسایل رو بگیره.
وسایل مورد نیاز یک دانشجو در مالزی ( قیمتها به رینگیت و برای وسایل نو میباشند ) :
یک سرویس خواب :  1200 تا 1500 رینگیت که شامل ، تخت دونفره با تشک ، کمد دو درب ، میز آرایش و صندلی ، میز کنار تخت .
یخچال : مارک توشیبا دو درب ، از 800 تا 1000 رینگیت
ماشین لباسشوئی : مارک خوب و تمام اتوماتیک تقریبا 550 تا 700 رینگیت
گاز و کابینت زیر گاز : 150 رینگیت ( اگه خونتون کابینت داشته باشه دیگه نیازی به کابینت زیر گاز ندارید)
کپسول : 50 رینگیت البته بعد از اتمام کارتون کپسول رو پس میدین و 50 رینگیت رو پس میگیرید .
مبل : 5 نفره ، یک نوعی که بتونه 2 تا 3 سال براتون کار کنه تقریبا 800 تا 1000 رینگیت .
میز جلوی مبل : از 150 تا 200 رینگیت .
تلویزیون : مارک پنسنیک تقریبا 450 رینگیت ( اگه اینترنت با سرعت خوب داشته باشید دیگه نیازی به تلویزیون ندارید)
میز تلویزیون : از 100 رینگیت تا 200 رینگیت .
فرش : یک فرش 6 متری تقریبا 150 رینگیت .
میز غذاخوری : 4 نفره 450 تا 550 رینگیت .
یک سرویس کامل ظرف غذاخوری 6 نفره 200 تا 250 رینگیت
اگه شما یه خونه کاملا خالی بگیرید ، باید وسایل بالا رو بخرید ،
این وسایل در قیمتهای بالاتر و شیک تر هم موجود هستند ولی خوب اینها هم با این قیمت نسبتا خوب هستند و میتونید چند سال ازشون استفاده کنید .یعنی کلا شما  همه وسایل مورد نیاز زندگیتون رو میتونید با مبلغ تقریبا 5500 الی 6000 رینگیت بخرید و برای چند سال هم ازشون استفاده کنید .
اگه این وسایل رو به صورت دست دوم بخرید تقریبا با 3500  رینگیت میتونید بخرید  .
برای وسایل نو که گفتم با 5500 الی 6000 رینگیت کل وسایل بالا میشه ،

نکته : اگر مدت اقامتتون در مالزی کوتاه مدت هست ، مثلا یکسال ، بهتره که خونه با وسایل بگیرید و اگر مدت اقامتتون 2 سال و بیشتر هست ، به صرفه تره که خونه خالی بگیرید و خودتون وسایل بخرید
“راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است