باغ تابستانی سنت پترزبورگ روسیه

باغ تابستانی سنت پترزبورگ را قطعه ای از بهشت می نامند. باغ تابستانی سنت پترزبورگ summer garden یا Ле́тний сад یکی از زیباترین و رویایی ترین مکان های دیدنی و توریستی شهر پیتر مقدس می باشد. اگر شهر سنت پترزبورگ معروف به ونیز شمالی و عروس دریای بالتیک باشد، باغ تابستانی سنت پترزبورگ نگینی بر تاج این عروس است.

 

 

باغ تابستانی سنت پترزبورگ 2

 

 

تاریخچه باغ تابستانی سنت پترزبورگ

باغ تابستانی یکی از قدیمی ترین پارک های سن پترزبورگ روسیه است که در سال ۱۷۰۴ به دستور پطر کبیر در حوالی اولین اقامتگاه تابستانی پطر ساخته شد. باغ تابستانی، دوست داشتنی‌ترین پارک سن‌پترزبورگ را با مجموعه‌ای از آب‌نماها و چند عمارت کلاه فرنگی، در دوران پتر کبیر و با تقلید از نقشه‌ی باغ کاخ ورسای فرانسه ساخته‌اند. با این‌که پارک از آن زمان تا امروز عوض شده، اما شکوهش را از دست نداده است. کاخ کوچک و دوطبقه‌ی تابستانی را هم در شمال شرقی همین پارک می‌بینید که اولین کاخ سن‌پترزبورگ به شمار می‌رود و آن را در سال‌های ۱۷۰۱ تا ۱۷۱۴ برای پتر کبیر ساخته‌اند. بازدید از این باغ در برنامه تور روسیه بسیاری از گردشگران این کشور قرار دارد.

 

 

باغ تابستانی سنت پترزبورگ 4

 

 

 

طراحی این باغ به شکل منظم و بر اساس قوانین هندسی و به تقلید از باغ ورسای انجام شده است. در سبک باروکا -سبک طراحی این باغ- مجسمه‌هایی به شکل خدایان یونانی و رومی ساخته و در جای جای باغ قرار می‌گرفتند. مجسمه‌ای بلندبالا از دوران یونان باستان که وننرا نام داشت در زمان پتر کبیر به این اقامتگاه تابستانی برده شد، این مجسمه اکنون در موزه آرمیتاژ نگهداری می‌شود. 220 مجسمه دیگر که توسط هنرمندان ایتالیایی ساخته شده بود نیز در قسمت‌های مختلف این باغ پر پیچ و خم به نمایش گذاشته بود که اکنون تنها 91 مجسمه باقی مانده است.

 

 

باغ تابستانی سنت پترزبورگ 5

 

 

 

کاخ تابستانی این باغ

کاخ تابستانی پتر کبیر در قسمت شمال شرقی این کاخ ساخته شده که مخصوص تزارها و ملکه‌های آن‌ها بوده است. راه ورود به این کاخ به دستور پتر کبیر از طریق آبی امکان پذیر است و استخری پر از آب دور تا دور کاخ را فراگرفته بود. کاخ‌های زیبای پترکبیر توسط ملکه الیزابت و ملکه کاترین بازسازی شدند. در امتداد باغ تابستانی، آبشار و سپس در مجاورت آن خیابان اصلی قرار دارد. صدای این آبشار زیبا همانند سمفونی چشمه‌های روان بوده و مجموعه‌ای از پوشش جنگلی و کانال‌ها در این باغ مشاهده می‌شوند که بسیاری از این کانال‌ها توسط معماران مخصوص پترکبیر طراحی‌شده بودند. چهار آبشار زیبا و مجسمه‌های طلاکاری شده متعددی از خدایان باستان و قهرمانان، در باغ تابستانی پترکبیر وجود دارد که همین امر این کاخ را به پایتخت چشمه‏ها معروف کرده است.

 

 

باغ تابستانی سنت پترزبورگ 1

 

 

چگونگی دسترسی به باغ تابستانی

باغ تابستانی در مجاورت زمین مریخ و قلعه سنت میخائیل قرار گرفته است. دسترسی به این مکان از طریق ایستگاه مترو گوستینی دوور (Gostiny Dvor station) در امتداد خیابان نوسکی به سمت خیابان سادووایا (Sadovaya Ulitsa) تا رسیدن به قلعه سنت میخائیل امکان پذیر است. یکی از دو ورودی های باغ تابستانی دقیقاً در پشت قلعه و در امتداد کانال قرار دارد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است