شهر تاریخی پرگه آنتالیا ترکیه

شهر پرگه آنتالیا یکی از اماکن تاریخیِ مهم آنتالیا است که ارزش دارد حتما یک بار از آن بازدید کنید. تئاتر بزرگ و ورزشگاهی که در این شهر قدیمی وجود دارد، معماری خاص و دیدنی دارد. همچنین در جای جای این شهر ستون‌های سنگی با حکاکی های زیبایی برروی آنها را خواهید دید. این شهر به جا مانده از زمان رومیان در آناتولی (آنتالیا فعلی ) است.

 

 

شهر تاریخی پرگه آنتالیا 2

 

اطلاعات کلی شهر پرگه آنتالیا

اطلاعات کمی از علت و نحوه ساخته شدن شهر پرگه وجود دارد که البته کاوشگران بسیاری در حال بررسی و کشف بقایای به جامانده از این شهر قدیمی هستند. در دست نوشته ها آمده است که این شهر وجود داشته است تا اینکه اسکندر کبیر Alexander the Great برای ادامه مبارزاتش به این شهر می آید و از شهر پرگه به خصوص منطقه پامفیلیا Pamphylian که در شهر پرگه بوده است، برای انجام باقی مبارزاتش استفاده می‌کند و مدتی در اینجا سکونت می کند. بعد از مرگ اسکندر اینجا به قسمتی از پادشاهی پرگامون ضمیمه می شود و تحت حمایت و حکومت رومیان قرار می‌گیرد. در این زمان است که به اوج شکوفایی و رونق اقتصادی می رسد.

 

 

 

شهر تاریخی پرگه آنتالیا 3

 

 

 

خرابه هایی که هم اکنون در شهر پرگه دیده می شود، باقی مانده بناهایی است که در زمان امپراطوری روم در اینجا ساخته شده است. در سال 1946 پروفسوری به نام Arif Mufit Mansel به کاوش و حفاری شهر پرگه می پردازد و کشفیات زیادی را از خود به یادگار می گذارد، بعد از مرگ این استاد، شخصی به نام Jale کار کاوش و حفاری شهر پرگه را دنبال می‌کند.

 

 

شهر تاریخی پرگه آنتالیا 4

 

سالن تئاتر شهر پرگه آنتالیا

همانطور که در متن بالا عنوان کردیم، یک سالن تئاتر در اینجا است که گنجایش آن 15000 نفر تخمین زده شده است و سال ساخت آن به اواسط قرن دوم بعد از میلاد مسیح بر می گردد. نحوه چیدمان صندلی ها به صورت مساوی در 13 ردیف بوده است که باعث می شده دورترین فرد نسبت به وسط سالن، از دید کامل و خوبی برخوردار باشد. در اواخر دوره رومیان؛ مردم از اینجا برای دیدن نبرد گلادیاتورها استفاده می کردند. نقاشی‌ها و کنده کاری هایی از خدای آب و خدای انگور بر دیواره های این سالن تئاتر به یادگار مانده است.

 

 

شهر تاریخی پرگه آنتالیا 5

 

 

 

بعد از تئاتر نوبت به استادیوم U شکل واقع در شهر پرگه Perge می رسد. این استادیوم گنجایش 12000 نفر را داشته است و شکل و شمایل سقف های آن به صورت طاقی شکل بوده است. درب های متعددی از جهات مختلف جغرافیایی داشته است که مهمترین درب آن در طول زمان از بین رفته است و شما برای ورود به داخل استادیوم باید از درب جنوبی وارد شود. در قسمت شرقی همین در نیز 30 مغازه وجود داشته است.

 

 

شهر تاریخی پرگه آنتالیا 6

 

 

معماری شهر پرگه آنتالیا

همچنین در بقایای به جا مانده از شهر پرگه می‌توانید چند خیابان سنگفرش شده با سنگ مرمر و ستونهای سنگی را ببینید که در وسط میدان شهر، کانال آبی وجود داشته است که فواره ای نیز در آن بوده و آب را از بالا به پایین سرازیر می‌کرده است و در کنار این میدان مغازه هایی نیز وجود داشته است و همینطور که جلو بروید استادیوم، حمام و … را خواهید دید.به شما توصیه می‌کنیم در صورت سفر به آنتالیا، حتما از شهر پرگه دیدن نمایید. فاصله شهر پرگه تا آنتالیا، اسپندوس، ترمسوس به ترتیب 17، 34و 47 کیلومتر می باشد.

 

 

شهر تاریخی پرگه آنتالیا 1

 

 

 

چگونه به شهر پرگه برویم؟

در جاده ی اصلی لارا با اتوبوس های خط LC73 خود را به هتل کلاب سرا برسانید و پیاده شوید.
از انجا خود را با تاکسی به شهر پرگه بروید.

آدرس شهر پرگه

آنتالیا, ترکیه
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است