غذا در استرالیا

غذا در استرالیا
کشور استرالیا به دلیل قرارگیری بین سه اقیانوس آرام، منجمد شمالی و هند و نیز داشتن جنگل‌ها و مراتع سرسبز، از آب و هوایی شگفت‌انگیز برخوردار است. همین امر سبب رویش گونه‌های خاصی از گیاهان، سبزیجات، میوه‌ها و گونه‌های بی‌نظیری از انواع آبزیان گشته است که استفاده از این مواد در آشپزی روزانه‌ی مردم، امری کاملا بدیهی است. رژیم غذایی مردم استرالیا مملو از ترکیبات نادر و غذاهای شیرین است. به نظر می‌رسد مهاجران اولیه که در قرن ۱۸ میلادی به این سرزمین پا گذاشته‌اند، روش آشپزی خود را نیز وارد فرهنگ غذایی استرالیایی‌ها کرده‌اند.

پاولووا

پاولووا

این دسر به وسیله‌ی آشپز استرالیایی «هربرت ساچس» به مناسبت ورود بالرین بزرگ روسی «آنا پاولوا» (Pavlova) در سال 1920 به استرالیا درست شد؛ با این وجود مردم نیوزلند اطمینان دارند که این دسر قدمت بسیار بیشتری دارد. این دسر خوشمزه با ترکیبی سبک و برجسته، با ماده‌ی اصلی تخم مرغ که در لایه‌ای زیبا از کِرِم و قطعات میوه‌ی تازه در بالا قرار داده شده است، علاقه‌ی هرکسی را برای مزه مزه کردن آن برمی انگزد و تعجیبی ندارد که جزو محبوب‌ترین‌های استرالیا به حساب می‌آید.

لامینگتون

لامینگتون

این کیک لذیذ و مربعی شکل که در لایه ای از شکلات و پودر نارگیل قرار دارد به عنوان کیک ملی استرالیا شناخته می‌شود. این شیرینی خوش طعم به حدی در فرهنگ و سنت استرالیا جای دارد که خاندان سلطنتی آن را جز مهم‌ترین نمادهای این کشور معرفی کرده‌اند. در بعضی از شیرینی‌پزی‌ها و مغازه‌ها لامینگتون (Lamingtons) با ترکیبات دیگری مانند مربا و کِرِم کارامل دیده می‌شود. این کیک بیشتر در کافه‌ها و همراه با چای و یا قهوه سرو می‌گردد.

پوب پارما

پوب پارما

ریشه‌ی پوپ پارما (Pub Parma) به ایتالیا برمی‌گردد و ترکیب اصلی آن زرده ی تخم مرغ می‌باشد که در استرالیا با گوشت مرغ جایگزین شده است. به شکل عمومی این غذا با پنیر پیتزا، همبرگر و سس گوجه خورده می‌شود و جز محبوب‌ترین و اصلی‌ترین غذا‌های رستوران‌های استرالیا است. امروزه در بعضی نقاط تغییراتی در روش درست کردن این غذا دیده می‌شود که باعث شده است در منو‌های مختلف چنیدن نوع از این غذا وجود داشته باشد. شهر ملبورن و هتل پراهاران از بهترین مکان‌ها برای خوردن این غذا است.

وجیمایت

وجیمایت

تعداد زیادی غذا با ترکیبات وجیمایت (Vegemite) درست می‌شود که البته برای همه خوش آیند نیست؛ ماده‌ی تیره رنگی که حاصل ترکیبی از سبزیجات، عصاره شیره و افزودنی ادویه است. وجیمایت به وسیله‌ی شیمیدان جوانی به نام «کریس کلیستر» اختراع شد و از آن زمان تا به حال استرالیایی‌ها در تلاشی تقریباً ملی این ماده را به بیشتر وعده‌های غذایی خود گسترش داده‌اند. تبلیغات در این زمینه اولین بار در سال 1954 شروع شد و امروزه پنیر، ساندویچ، پیزا، نان و تقریباً هرچیزی را با ترکیبی از وجیمایت می‌توان در استرالیا یافت.

بیسکویت انزاک

بیسکویت انزاک

انزاک (Anzac) در جنگ جهانی اول و به وسیله‌ی خانواده‌ی سربازان درست شدند و مانند بیسکویت‌های امروزی نبودند. اولین دستورالعمل ساخت این بیسکویت‌ها شامل آرد، نارگیل، شهد و جوش شیرین و ترکیبات خوشمزه‌ی دیگری بود که انرژی سربازان را تا رسیدن به میادین جنگ حفظ می‌کرد. این بیسکویت‌ها به «بیسکویت‌های سربازی» معروف شدند اما امروزه آن‌ها را انزاک می‌نامند.

تیم تام

تیم تام
این بیسکویت شکلاتی بسیار خوشمزه از ترکیب دو لایه‌ی شکلات و بیسکویت که به وسیله‌ی یک لایه‌ی نازک از شکلات تیره‌تر از هم جدا شده ساخته می‌شود. تیم تام (Tim Tams) در سال 1960 وارد بازار استرالیا شدند و امروزه با طعم و رنگ‌های مختلف به فروش می‌رسند که این تنوع شامل نوع اولیه آن که ترکیبی از شکلات و وانیل و توت فرنگی بود تا انواع دیگری با ترکیباتی با نام مخمل قرمز یا کِرِم نمکی می‌باشد. نوع دیگری از این نوع بیسکویت خوشمزه «تیم تام اسلم» نام دارد که می‌توان آن را با گاز زدن دو سر و استفاده به عنوان نی در خوردن چای و قهوه به یک تفریح ساده نیز بدل کرد!

گوشت کانگورو

گوشت کانگورو

گوشت کانگورو در بیشتر رستورانهای استرالیا وجود دارد و به اشکال مختلفی مانند استیک، برگر، سوسیس و تعدادی دیگر مصرف می‌شود. با توجه به رشد بیش از حد تعداد کانگورو‌ها در استرالیا این روش به عنوان مطمئن‌ترین راه برای کنترل جمعیت آنها در نظر گرفته شد. گوشت کانگورو عموماً به شکل نیم پخت تهیه شده و معمولاً با سس‌هایی ترش خورده می‌شود.

همبرگر و چغندر

همبرگر و چغندر

تقریباً تمام رستورانهای استرالیا با اسم «آز» یا «تالارِ برگر» دارای نوع ویژه‌ای از چغندر هستند. چغندر در همبرگر نوع خاص و سنتی از ابداعات غذایی آمریکایی‌ها در استرالیا است. این نوع همبرگر در سال 1940 معرفی شد و امروزه به طور عمومی در تمام استرالیا یافت می‌شود. شهرت این نوع همبرگر به حدی بود که مک دونالد نوعی از آن را به نام «مک آز» وارد لیست غذاهای خود کرد. کمپانی «جک گرسنه» نیز نوع دیگری از این نوع ساندویچ‌ها را در منوی غذایی خود دارد.

چیکو رول

چیکو رول 1

چیکو رول (Chiko Roll) برخلاف اسمش گوشت مرغ ندارد و در آن از گوشت گاو استفاده می‌‌شود. چیکو رول به وسیله‌ی «فرانک مکنرو» و در یک همایش کشاورزی در سال 1951 به نمایش درآمد. چیکو رول شامل ترکیبات دیکری مانند سبزیجات، کلم و پیاز است. این اسنک لذیذ را در بیشتر استرالیا می‌توانید پیدا کنید.

کرم حشره

کرم حشره

اگر واقعاً می‌خواهید نوع جدیدی از غذا را تجربه کنید، کرم حشره! (Witchetty Grub) شاید برایتان بیش از اندازه عجیب باشد. این خوراک دارای پروتئین بسیاری می‌باشد و با توجه به انرژی بالای خود، غذای اصلی بومی‌های استرالیا را تشکیل می‌دهد. گفته شده که مزه‌ی این غذا مانند ترکیب گوشت مرغ و ادویه است. با وجود اینکه این غذا مناسب همه نیست اما برای تجربه‌ای از غذای بومیان استرالیا، این بهترین پیشنهاد است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است