موزه های بلژیک

موزه های بلژیک
اگر به کشور بلژیک سفر میکنید حتما به موزه های آن سرب بزنید. این کشور بیشترین تنوع موزه را در اروپا دارد. شما میتوانید از دیدن آنها لذت ببرید. ما در این مطلب به مهمترین این موزه ها می پردازیم.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با موزه های بلژیک بیشتر آشنا بشیم .
موزه خانه تاریخ اروپا

موزه «خانه تاریخ اروپا

موزه خانه تاریخ اروپا  همانگونه که از نامش پیداست تاریخ قاره اروپا و اتحادیه اروپا به نمایش گذاشته است و  ایده راه اندازی این موزه ۱۰ سال پیش از سوی هانس گرت پترینگ، رئیس پیشین پارلمان اتحادیه اروپا مطرح شد. وی در آن زمان گفت:ما در آینده، شاهد جنگی میان کشورها در این قاره نخواهیم بود. ما به اروپایی در صلح و آرامش نیاز داریم؛ اروپایی که در عین تنوع، متحد است. این موزه چنین حال و هوایی را نشان می دهد؛ اینکه ما همه اروپایی هستیم. امیدوارم که مردم پیام قوی این موزه را بفهمند. برای این موزه بیش از هزار قطعه از ۳۰۰ موزه مختلف این قاره به امانت گرفته شده و ارائه اطلاعات در این موزه به ۲۴ زبان ممکن است. آثار به نمایش در آمده، بطور ویژه به تاریخ این قاره در قرن بیستم پرداخته است.

موزه کاکائو و شکلات

موزه شکلات بروکسل

موزه کاکائو و شکلات ، یک موزه جالب و بی نظیر از تاریخچه و روند تولید کاکائو و شلات در شهر بروکسل، پایتخت بلژیک می باشد. این موزه  از کشف کاکائو توسط آزتک تا به توسعه آن در مزارع کاکائو  آفریقا و اختراع بادام سوخته بلژیکی پرداخته است.  این موزه، داستان  شکلات ها را با عکس ها ، پوستر ، اسلاید و فیلم های کوتاه نشان می دهد . این موزه که در سال 1998 توسط خانم دراپس، یکی از خاندان شکلات ساز بلژیکی، توسعه و نمو یافت ، ساختمان سه طبقه این موزه به سال 1943بر می گردد.  موزه کاکائو و شکلات یک مجموعه بی نظیر از انواع شکلا ت ها می باشد.در این موزه با نحوه طبخ این شکلات ها آشنا می شوید و در بدو ورود، با انواع مختلفی از کاکائو و شکلات پذیرایی می شوید. در این موزه،  قالبهای شکلات اختصاص داده شده به خانواده سلطنتی بلژیک نیز به نمایش گذاشته شده است.

موزه‌ی سلطنتی هنرهای زیبا

موزه‌ی سلطنتی هنرهای زیبا بلژیک

آثاری از زیباترین هنرهای مدرن و تاریخی در این موزه به نمایش گذاشته‌شده‌اند. موزه‌ی سلطنتی بروکسل دارای کلکسیون‌هایی هنری و زیبا از قرن چهاردهم تا قرن بیستم میلادی است. از آثار هنری این موزه می‌توان به آدم و حوای لوکاس کراناش و آثار هیرونیموس بوش اشاره کرد. در بخش هنرهای مدرن این موزه نیز آثاری از ون گوک، ماتیس، دالی، شاگال، میرو و دیگران قرار دارند. این موزه با بیش از دویست هزار تابلوی نقاشی و مجسمه از قرن پانزدهم، یکی از مشهورترین موزه های بلژیک است. مجموعهی گرانقیمتی از آثار نقاشان فلمیش، مانند روژه ویدن(Rogier Vander weyden)،رابرت کمپین(Robert  Campin) و آنتونی ون دیک(Anthony van Dyck) در این موزه موجود است. سالنی بهنام اتاق روبنز(Peter Paul Rubens) با بیست تابلو از این نقاش معروف، از افتخارات این موزه است.

موزه ی سلطنتی آفریقای مرکزی(Royal museum For Central Africa)

موزه ی سلطنتی آفریقای مرکزی

این موزه در حومهی بروکسل است و ابتدا مختص ارایهی آثاری از کنگو -مستعمره قبلی بلژیک- و وسایل شخصی شاه لئوپولددوم بود؛ ولی اکنون مخصوصِ نمایش آثار باستانی از  تمامی قاره آفریقا است و بازدیدکنندگان میتوانند در فضایی طبیعی، شبیه به طبیعت آفریقا گردش کنند. علاوه براین، سالنی مخصوص محققان برای تحقیق و آزمایش بر روی گونههای گیاهی و حشرات مختلف نیز درنظرگرفته شدهاست.

موزه ی وسایل موسیقی(Musical Instruments Museum)

موزه ی وسایل موسیقی بلژیک

جمعآوری وسایل این موزه از سال 1877 آغاز شد و موزهی فعلی، در سال 2000، بازگشایی شدهاست. در این موزه بیش از 1500 ساز وجود دارد که شامل وسایل موسیقی الکتریکی، آلات موسیقی قرن بیستم و وسایل موسیقی سنتی اروپا و بلژیک است. به بازدیدکنندگان موزه، هدفونی مجهز به اینفرارد(Infrared) داده میشود و هنگامی که در مقابل وسیلهای قرار میگیرند، موسیقی آن را میشوند. در طبقهی ششم این موزه، رستورانی با دیوارهای شیشهای و چشم‌اندازی زیبا از شهر وجود دارد.

موزه ی هورتا(Horta Museum)

موزه ی هورتا

موزهای مربوط به زندگی و آثار ویکتورهورتا(Victor  Horta)، معمار معروف بلژیکی است که زمانی خانهی وی نیز بودهاست. این موزه در فهرست میراث جهانی یونسکو قراردارد.

 

موزه ی اتومبیل(Auto World Museum)

موزه ی اتومبیل بلژیک

این موزه در مرکز شهر بروکسل، در جنوب پارک جوبیلی (Jubilee Park)است و چهارصد اتومبیل قدیمی اروپایی و آمریکایی در آن به نمایش گذاشتهشده. در این میان، اتومبیلهای نایابی از جمله اتومبیل شخصیِ جان اف کندی(John F Kennedy)، فرانکلین روزولت(Franklin Roosevelt) و چند اتومبیل خانوادهی سلطنتی بلژیک نیز به چشم میخورد.

موزه ی سلطنتی تاریخ و هنر (Royal Museum of Art and History)

 

این موزه، مجموعهای ازموزه های(Jubilee Museums),(Musical Instrumente Museum),(Halle Gate)را شامل میشود و بهعلت وسعت زیاد، به بازدیدکنندگان یک نقشه و جدولی با مشخصات قسمتهای مختلف موزه دادهمیشود.

موزه ی پارک جوبیلی(Jubilee Park Museum) یا موزه سینکوانتنر(Cinquantenaire Museum)

موزه ی پارک جوبیلی

این موزه در پارک(Cinquantenaire) قرار دارد و بخشی از موزهی سلطنتی تاریخ و هنر است. چهار قسمت اصلی این موزه، عبارتنداز:

  •  وسایل گردآوری شده از دوران ماقبل تاریخ؛
  •  اشیای عتیقه از شرق نزدیک ، یونان، مصر و روم. که در میان اشیای مربوط به روم، مدلی از شهرِ رم باستان در قرن چهارم میلادی وجود دارد؛
  • مجموعهای از اشیای مربوط به تمدن غیراروپایی قاره آسیا، شامل چین، ژاپن، کره و آسیای جنوبشرقی و قاره آمریکا، قبل از دوران کریستف کلمب(Proe – Colombian)؛
  • مجموعهای از اشیای تزیینی اروپایی از قرون وسطی تاکنون.

قسمت مخصوص به نابینایان این موزه، به این افراد، توانایی لمس کردن و شناخت اشیای موجود در آن را میدهد.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است