تحصیل در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا
اسپانیا در سالهای اخیر در بسیاری از رشته های زیر گروه علوم پزشکی و همچنین در رشته های اقتصاد و مدیریت زبانزد بوده است. دانشگاههای این کشور همچنین شرایط مناسبی برای ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکترا به زبان انگلیسی را برای دانشجویان خارجی فراهم نموده است  ، و این فرصتی ویژه به متقاضیان ادامه تحصیل در اروپا ارائه میدهد. همچنین وزارت علوم ایران نیز در جدیدترین لیست دانشگاه های مورد تائید خود بیش از ۳۰دانشگاه دولتی و خصوصی این کشور را مورد تائید قرارداده است . متقاضیانی که مدرک لیسانس  یا ارشد خود را از دانشگاه هایی که مورد تائید وزارت علوم یا دانشگاه آزاد میباشند،  اخذ  نموده اند میتوانند جهت مقطع بالاتر  از دانشگاه های معتبر اسپانیا اقدام نمایند.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با تحصیل در اسپانیا  بیشتر آشنا بشیم
تحصیل در مقطع لیسانس اسپانیا
نظام آموزشی کشور اسپانیا بدین صورت می باشد که در مقطع لیسانس دروس به زبان اسپانیایی ارائه شده است تا تمامی رشته های ارائه شده به بان اسپانیایی می باشند.دانشگاه های کشور اسپانیا در زمره دانشگاه های برتر دنیا نمی باشند. مقطع لیسانس در کشور اسپانیا ۴ ساله است افرادی که متقاضی ورود به این مقطع هستند می بایستی مدرک دیپلم را داشته باشند تا بتوانند در این دوره شرکت کنند . هم چنین این نکته حائز اهمیت است که دوره ۴ ساله لیسانس به زبان اسپانیای تدریس می شود. که بهتر است در ایران این مدرک را کسب کرده و بعد به کشور اسپانیا مهاجرت تحصیلی کند زیرا گذراندن دوره ی کالج زبان اسپانیای در کشور اسپانیا دوره ای است که سفارت را متقاعد و راضی به دادن ویزا به متقاضی نمی کند و حتماَ باید پذیرش در یک مقطع تحصیلی را برای رفتن به سفارت ارائه دهید.
اجازه ی کار دانشجویی با تحصیل در اسپانیا
دانشجویان مقطع کارشناسی کشور اسپانیا مجوز کار در محدوده ای ۱۰ ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۸ تا۱۰ یورو به ازای هر ساعت می باشد که که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی میتواند براحتی هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد.
تحصیل در مقطع ارشدو تحصیل در اسپانیا
دانشجویان با سپری کردن مقطع فوق لیسانس در کشور اسپانیا شانس خود را جهت اخد بورسیه های تحصیلی در مقطع دکترا افزایش می دهند.دوره تحصیلات کارشناسی ارشد در کشوراسپانیا دو ساله است. با توجه به این نکته که دانشگاه های کشور اسپانیا از جمله دانشگاه های برتر دنیا به حساب نمی آیند فلذا مقصد مناسبی برای ادامه تحصیل نمی باشد.
زبان تدریس و تحصیل در اسپانیا
دروس دانشگاهی کشور اسپانیا به دو صورت اسپانیایی و انگلیسی تدریس میشوند. متقاضیان به اخذ پذیرش تحصیلی به زبان اسپانیای ، می بایست مدارک دال بر تسلط به این زبان را قبل از ورود به دانشگاه کسب نمایند . گفتنی است کشور اسپانیا مجوز یادگیری زبان اسپانیایی را در کشور اسپانیا به دانشجویان اعطا نمی نماید.
میانگین هزینه تحصیل در مقاطع مختلف
در اسپانیا هم دانشگاه‌های دولتی وجود دارد و هم دانشگاههای خصوصی؛ تحصیل در دانشگاه‌های دولتی با هزینه مناسب امکان‌پذیر می‌باشد ولی در دانشگاه‌های خصوصی این هزینه بالاتر است. کل هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های دولتی ترمی در حدود ۳۶۰۰ الی ۶۰۰۰ یورو و در مقطع دکترا بسیار ناچیز و تقریباً رایگان است (سالیانه ۵۰۰ یورو).
میانگین هزینه زندگی در سال برای یک دانشجو
کسانی که از خوابگاه استفاده می‌کنند:کسانی که به طور شخصی محلی برای اقامت اجاره می‌کنند: دانشجو موظف است تا هزینه‌های زندگی خود شامل اجاره مسکن، خورد و خوراک و رفت آمد را پرداخت کند. یک دانشجو برای داشتن یک زندگی دانشجویی متوسط روبه خوب ماهیانه در حدود ۷۰۰ یورو هزینه دارد و شامل اجاره اتاق‌های دانشجویی (۳۰۰-۴۰۰ یورو)، خورد و خوراک و رفت و آمد (۳۰۰-۵۰۰) می‌باشد. امکان اجاره خوابگاه دانشجویی و واحد آپارتمان مستقل با صرف هزینه بیشتر (خوابگاه: ۳۰۰-۵۰۰ یورو واحد مستقل آپارتمان با سویت:۵۰۰-۱۰۰۰ یورو) امکان پذیر است.
اخذ ویزا برای والدین دانشجو
سه ماه بعد از ثبت‌نام در دانشگاه به دانشجو کارت اقامت دانشجویی تعلق می‌‌گیرد که می‌تواند به وسیله‌ی آن برای ویزای اقوام درجه یک شامل پدر و مادر و همسر و فرزند اقدام کند.
5 مزیت تحصیل در اسپانیا

  • قرار گرفتن در بین ۱۰ مقصد اول دنیا برای تحصیل
  • برخورداری از فرهنگ غنی اروپای جنوبی
  • زبان اسپانیایی زبانی بین المللی است که با یادگیری آن دسترسی به دنیای لاتین آسان می شود
  • بهره مندی از انواع آب و هوا از آب و هوای ساحلی و گرم گرفته تا کوههای پوشیده از برف
  • افزایش رشته های میان رشته ای در رشته های دانشگاهی

دانشگاه پومپو فابریا

دانشگاه های معروف اسپانیا
        بارسلونا

  • دانشگاه صنعتی کاتالونیا (UPC)
    در زمیته مهندسی وعلوم
  • دانشگاه مدیرت بارسلونا BSM
    در زمینه مدیریت و اقتصاد و MBA
  • دانشگاه بارسلونا UB
    در زمینه های مدیریت ، اقتصاد و علوم پایه
  • دانشگاه ازاد بارسلونا (UAB )
    در زمینه های مهندسی و علوم پایه و پزشکی
  • دانشگاه پومپو فابریا (UPF)
    در زمینه های مهندسی و اقنصاد ، مدیریت و علوم پایهشهر مادرید
  • دانشگاه کارلوس 3
    در زمینه های مهندسی و علوم پایه
  • دانشگاه ازاد مادرید (UAM)
    در زمینه های علوم پایه و پزشکی
  • دانشگاه صنعتی مادرید (UPM)
    در زمینه های فنی ومهندسی
  • دانشگاه مدیریت و علوم مادرید (ESERP)
    در زمینه های مدیرت و MBA , علوم انسانی
  • دانشگاه کومیلاس مادرید (PCUM)
    در زمینه های مهندسی ، علوم پایه و مدیریت و علوم انسانیشهر والنسیا
  • دانشگاه والنسیا (UV)
    در زمینه های علوم انسانی، مدیریت و علوم انسانی
  • دانشگاه صنعتی والنسیا (UPV)
    در زمینه های مهندسی و علوم

 

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است