اماکن تاریخی روسیه

اماکن تاریخی روسیه
مسکو یا ماسکو (به روسی: Москва) پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر و واحد فدرالی روسیه است. این شهر از مهمترین مراکز سیاسی، اقتصادی، مذهبی، تاریخی، مالی، آموزشی و ترابری فدراسیون روسیه و اروپا محسوب شده و با ۱۱ میلیون و ۵۰۳ هزار نفر جمعیت در سرشماری سال ۲۰۱۰ پرجمعیت‌ترین شهر قاره اروپا و ششمین شهر پرجمعیت دنیاست. این شهر در کنار رودخانه مسکو و در ناحیه مرکزی فدرالی در روسیه اروپایی واقع شده‌است. کاخ کرملین، قلعه‌ای باستانی در این شهر است که محل زندگی رئیس‌جمهور روسیه و استقرار قوه مجریه این کشور است.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اماکن تاریخی روسیه  بیشتر آشنا بشیم

گالری ترتیاکوف  Tretyakov Gallery

گالری ترتیاکوف

موزه ترتیاکوف در مسکو موزه تاریخ هنر روسیه می باشد که توسط پاول میخایلوویچ ترتیاکوف که یک بازرگان روس بوده است این کلکسیون طی سالهای متوالی جمع آوری شده است.این گالری در خانه ای که خانواده ترتیاکوف در سال 1851 خریداری کرده بودند قرار دارد.

کیلومتر صفر مسکو  Zero Kilometer Moscow

کیلومتر صفر مسکو

در بسیاری از کشورها کیلومتر صفر به مکانی، معمولاً نقطه‌ای از پایتخت، گفته می‌شود که فاصله دیگر نقاط کشور از این نقطه سنجیده می‌شود. پلاک دایره ای شکل برنزی که کیلومتر صفر روسیه را نشان می دهد در مسکو و روبه روی کلیسای ایبریان با فاصله کمی از میدان سرخ قرار دارد. بسیاری از بازدید کنندگان و مردم محلی به کیلومتر صفر آمده و آرزو می کنند ، بدین صورت که روی این دایره برنزی می ایستند و پس از آرزو کردن سکه ای را از کنار شانه خود پرتاب می کنند آنها بر این باورند اگر سکه به روی این دایره برنزی بیفتد آرزویشان بر آورده می شود.

تئاتر بولشوی  Bolshoi Theatre

تئاتر بولشوی

تئاتر بولشوی تئاتر تاریخی و قدیمی مسکو می باشد که در آن اپرا و باله برگزار می شود.

میدان مانژ   Manege Square

میدان مانژ

میدان مانژ بخشی اساسی از پایین شهر مسکو را در بر می گیرد که از طریق خیابان Tverskaya به میدان سرخ متصل میشود. جاذبه های دیدنی زیادی در اطراف این میدان قرار دارد ، موزه تاریخی مسکو و باغ اسکندر ( الکساندر گاردن ) در جنوب ، مسکو مانژ در غرب آن و دانشگاه مسکو در شمال آن قرار دارد. در سمت شرقی این میدان هتل مسکوا واقع شده است و سه ایستگاه مترو در اطراف آن وجود دارد.

مجسمه یادبود مادر میهن روسیه

مجسمه یادبود مادر میهن

این مجسمه غول‌آسا در اواخر دهه 50 میلادی به یادبود کشته ‌شدگان جنگ جهانی دوم ساخته شد. نام این مجسمه به عنوان بلندترین تندیس یادبود در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده‌است. زن نماد روسیه بعد از مجسمه آزادی با اختلاف 85 متر بلندترین بنای یادبود دنیاست.

 خیابان آربات  Arbat street

خیابان آربات

خیابان آربات یکی از قدیمی ترین و معروف ترین خیابان های شهر مسکو است ، خیابانی تاریخی که پر از آثار هنری و فروشگاههای هنری ، نقاشان پرتره ، موسیقی زنده ، فروشگاههای خرید سوغاتی و کافه می باشد.

کاخ پترگوف

کاخ پترگوف

پترگوف یکی از شهرهای منطقه ی فدرال سن پترزبورگ در شمال روسیه و ساحل جنوبی خلیج فنلاند است. جمعیت این شهر در سرشماری سال ۱۹۸۹ بالغ بر ۸۱٬۵۲۵ نفر بوده که در سرشماری سال ۲۰۰۲ به ۶۴٬۷۹۱ نفر کاهش یافته‌است. این مکان در اوایل قرن هفدهم به دستور پتر کبیر پادشاه روسیه در نزدیکی سنت پترزبورگ ساخته شد. این کاخ در کل روسیه پرطرفدارترین مکان‌ برای توریست‌ها است.

کلیسای جامع سنت باسیل

کلیسای جامع سنت باسیل

کلیسای جامع سنت باسیل یکی از برجسته ترین و قابل توجه ترین بناهای تاریخی روسیه کهن است. از قرن شانزدهم تا به امروز زیبایی این کلیسا تحسین کلیه جهانگردان را برانگیخته و امروزه به عنوان نمادی از فرهنگ و تاریخ روسیه به شمار می رود. این بنا در میدان سرخ – مهمترین میدان مسکو – واقع شده و نمادی است نمایانگر موقعیت جغرافیایی بی نظیر روسیه مابین اروپا و آسیا. کلیسای جامع سنت باسیل بین سال های 1555 تا 1561 ساخته شده و نام آن برگرفته از یکی از قدیسان ارتدکس و بسیار محبوب روسیه است. این کلیسا به دستور ایوان مخوف به عنوان بنایی به منظور بزرگداشت و یادبود تصرف شهر قازان ساخته شد. گنبدهای این کلیسا از نوع پیازی شکل است و با چوب ساخته شده‌. رنگ ‌آمیزی و طراحی آن در میان تمام کلیساهای سراسر دنیا منحصر به فرد است. شایان ذکر است که این کلیسا بارها در طعمه آتش‌سوزی شده‌است اما به سرعت مورد بازسازی قرار گرفته است.

ستون های سنگی

ستون های سنگی

ستون های سنگی یکی از عجایب طبیعی روسیه است که در منطقه ی کومی واقع شده است.هیچ‌کس نمی‌داند این ستون های سنگی دقیقا چه زمانی به وجود آمدند، تنها چیزی که دانشمندان از آن مطمئن هستند این است که تنها دست طبیعت قادر به ساختن چنین چیزی‌ است. سن برآورد شده برای این ستون ها 200 میلیون است و بلندترین آن ها 42 متر ارتفاع دارد.

کاخ های کرملین  Moscow Kremlin

کاخ های کرملین

کرملین ( به معنی دژها یا قلعه های روسیه ) نیز همانند میدان سرخ در قلب مسکو قرار دارد ، کرملین شامل پنج کاخ و چهار کلیسای جامع می شود که دور تا دور آنها توسط دیوار و برج های کرملین محاصره شده است. بزرگترین کاخ این مجموعه کاخ بزرگ کرملین است که دارای 700 اتاق می باشد و مربوط به قرن 19 میلادی است. کرملین در روزهای پنجشنبه باز نیست و عکاسی داخل کاخ های آن ممنوع می باشد.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است