راهنمای خرید دسته بازی

آیا شما یک پی سی گیمر هستید که دوست دارید پول خود را فقط خرج بازی‌ها و لوازم جانبی رایانه شخصی خود کنید؟ آیا دسته بازی برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است؟ با ما و راهنمای خرید بهترین دسته بازی برای رایانه شخصی خود همراه باشید.

موس و صفحه کلید جزو یاران همیشگی بازیکنان و کاربران رایانه‌های شخصی بوده‌اند، ;که البته هستند و خواهند بود. اما اگر منطقی به قضیه توجه داشته باشیم، بازی‌های زیادی هستند که تجربه آن‌ها مطمئنا با گیم‌پدها یا همان کنترلرهای مخصوص بازی بسیار جذاب‌تر، بهتر و راحت‌تر است. کمپانی‌های زیادی هستند که سعی دارند بهترین دسته بازی های مخصوص بازی را برای رایانه‌های شخصی طراحی و عرضه کنند تا علاوه بر ظاهری جذاب، کارایی فوق‌العاده را به همراه داشته باشند. از طرفی دیگر کنترلرهای مخصوص کمپانی‌های سونی و مایکروسافت که برای کنسول‌های خود طراحی کرده‌اند نیز به راحتی برای رایانه‌های شخصی قابل استفاده هستند که مطمئنا نمی‌توان از کیفیت بالای آن‌ها نیز گذشت. در این مقاله سعی داریم تا پنج دسته بازی را با هم مقایسه کنیم تا  طرفداران پلتفرم رایانه‌های شخصی بتوانند گزینه مناسب را از میان آن‌ها انتخاب کنند.

Logitech Gamepad F510

راهنمای خرید دسته بازی

شرکت لاجیتک یکی از بهترین برند های محصولات گیمینگ می باشد.

از مهمترین مشخصات F510 می توان به  دکمه های کاملاً کاربردی و مناسب برای انواع بازی بدون نیاز به تنظیمات ،مجهز به کلید چهار طرفه برای راحتی حرکت، وجود ۱۰ کلید قابل برنامه ریزی و وجود ویبراتور اشاره کرد.

شاید تنها نقطه ضعف این محصول  وجود سیم و عدم استفاده از تکنولوژی Wireless باشد.

این محصول با قیمت حدود ۱۲۰ هزار تومان برای کنسول  Xbox360 و کامپیوترهای شخصی عرضه شده است.

دسته بازی ایکس‌باکس 360: بهترین دسته مخصوص بازی برای رایانه‌های شخصی

این دسته بازی به هر دو شکل بی‌سیم و با سیم قابل استفاده است. البته لازم به ذکر است که برای استفاده از این دسته به صورت بی‌سیم نیاز به یک دانگل USB  گران قیمت دارید. خوشبختانه این کنترلر از طریق سیم نیز بهترین عملکرد را ارایه می‌دهد و  وجود سیم آن‌قدرها هم از آسودگی استفاده از دسته بازی را کاهش نمی‌دهد. طراحی عالی این دسته بازی در طول یک نسل از کنسول ایکس‌باکس 360 ثابت کرده که آنالوگ‌ها، ماشه‌ها و دیگر دکمه‌های موجود در این کنترلر به بهترین شکل ممکن طراحی و جاگذاری شده‌اند. اگر بخواهیم فقط و فقط یک مشکل و نقطه ضعف روی این کنترلر بگذاریم، بخش مربوط به دی-پد یا همان جهت‌های این دسته است. فلش‌ها در این دسته بازی به هم چسبیده هستند و اگر مشغول به یک بازی هستید که نیاز به جهت‌گیری دقیق توسط دی پد‌ها داشته باشد، ممکن است این دسته بازی در این بخش به راحتی حرکات شما را پیاده نکند. به طور مثال این دسته با سبک بازی‌های مبارزه‌ای اصلا دلچسب نیست، اما از طرفی دیگر برای سبک شوتر بهترین انتخاب به شمار می‌رود.

این دسته به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از Xinput دسته خود را به هر شکلی که دوست دارید با هر رایانه‌ شخصی سازش پذیر و شخصی‌سازی کنید. XInput به محیط کاربری گفته می‌شود که می‌توانید از طریق آن در محیط ویندوز مایکروسافت به شخصی‌سازی دسته بازی خود بپردازید. در کل اگر قصد خرید کنترلر کنسول ایکس‌باکس 360 مخصوص رایانه‌های شخصی را دارید، بهترین گزینه نسخه سیمی آن است. نسخه سیمی این دسته نیاز به باتری ندارد، نیاز به کیت‌های شارژر ندارد و تنها کاری که نیاز به انجام آن دارید وصل کردن USB این کنترلر به رایانه شخصی است. یکی از نکات خوب این دسته عمر و دوام بالای آن است. روکش استیک‌های این دسته به سرعت از بین نمی‌روند و دیگر دکمه‌های کنترلر به خوبی عکس‌العمل نشان می‌دهند. درست است که مدت‌ها از نسل کنسول ایکس‌باکس 360 گذشته است، اما این کنترلر همچنان همراه با قیمت مناسبی که دارد یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین ابزار مخصوص بازی رایانه‌های شخصی به شمار می‌رود.

خرید دسته بازی

Razer Gamepad Sabertooth

قطعا یکی از بهترین گیم پد های موجود در بازار این محصول فوق العاده شرکت ریزر می باشد.

یکی از پر طرفدار ترین گیم پد ها در مسابقات بین المللی در سالیان اخیر Sabertooth بوده است.

این محصول دارای کلیدهای چند منظوره قابل تنظیم و همچنین دارای سطح لاستیکی بدون لغزش با وزن تقریبی ۲۸۸ گرم می باشد.

از ویژگی های منحصر به فرد این محصول می توان به  جک ۲.۵ میلیمتری میکروفون و صفحه نمایش OLED جهت تغییر مد بازی اشاره کرد.

این محصول با قیمت حدود ۲۳۰ هزار تومان  برای کنسول Xbox360 و کامپیوترهای شخصی عرضه شده است.

راهنمای دسته بازی

دسته بازی دوال شاک 4: یک دسته خوب برای رایانه‌های شخصی

سونی در این نسل نه تنها ویژگی‌های خوبی به کنترلر خود اضافه کرده، بلکه آن ظاهر قدیمی را کنار گذشته و یک دسته مدرن‌تر را ارایه داده است. نکته خوب  در این باره این است که می‌توان از آن برای رایانه‌های شخصی نیز استفاده کرد. اما برای شروع بهتر است این نکته را یادآور شویم که این دسته امکانات Xinput کنترلرهای ایکس‌باکس را ندارد و مشکلات نرم‌افزاری بر سر راه آن قرار گرفته است. این دسته از طریق کابل USB به رایانه شخصی شما متصل می‌شود اما مشکل اصلی این دسته از جایی شروع می‌شود که اکثر بازی‌ها دارای محدودیت‌هایی برای استفاده از این دسته بازی هستند و صفحه شخصی‌سازی منحصر به فرد مخصوص این دسته بازی در بیشتر بازی‌های قدیمی یا حتی جدید دیده نمی‌شود. در حقیقت بهترین راه برای استفاده از دوال شاک 4 برای رایانه شخصی خود، دانلود یک نرم‌افزار جانبی به نام مپر «Mapper» است. این نرم‌افزار به شما اجازه می‌دهد تا یک رابط کاربری مانند Xinput را در محیط ویندوز در اختیار داشته باشید. این برنامه در اصل دوال شاک 4 را به دستورات نرم‌افزاری Xinput تبدیل می‌کند تا بتوان از آن در ویندوز استفاده کرد.

از این مشکل که بگذریم، نرم‌افزار مَپر به بهترین شکل ممکن کار خود را در برگرداندن دستورات شخصی‌سازی دوال شاک 4 انجام می‌دهد و امکانات بسیار زیادی را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. طراحی این دسته به شکلی است که به راحتی در دستان شما قرار بگیرد و به بهترین شکل عکس‌العمل نشان دهد. یکی از نکات خوب این دسته بازی این است که نیاز به باتری جداگانه ندارد و در خود این دسته بازی باتری قابل شارژ جاگذاری شده است. البته میزان نگهداری شارژ باتری دوال شاک عالی نیست و باتری‌های جداگانه قابل شارژ میزان بیشتری برای شما کار می‌کنند. اما خوبی آن این است که به راحتی با کابل استاندارد خود کنترلر قابل شارژ شدن است. همچنین  بر خلاف دسته بازی ایکس‌باکس 360 نیاز به دانگل USB جداگانه ندارید و از طریق بلوتوث خود دسته دوال شاک 4 می‌توان آن را با بلوتوث رایانه خود متصل کنید.

این گیم پد هرچقدر هم که کارایی خوبی داشته باشد اما از اشکالات دیگر آن روی رایانه‌های شخصی نمی‌توان گذشت. یکی از اشکالات این دسته بخش میکرو USB آن است که برای اشخاصی که قصد استفاده به صورت سیمی را دارند دوام بالایی ندارد. همچنین بر اساس روش بازی کردن شما روکش‌های اصلی استیک‌ها خیلی سریع از بین می‌روند. البته می‌توان با وسایل جانبی مخصوص این کنترلر آن‌ها را پوشاند و از آسیب دیدگی آن‌ها جلوگیری کرد. همچنین در تست‌هایی که میان دوال شاک 4 و کنترلر ایکس‌باکس 360 در بازی Street Fighter 5 انجام شده است می‌توان گفت که دوال شاک 4 لتنسی و تاخیر قابل توجه‌ای نسبت به دیگر دسته استاندارد 360 داشته است. یکی از نکات خوب این دسته این است که اگر یک پلی‌استیشن 4 و یک رایانه شخصی مخصوص بازی دارید، دیگر نیاز نیست که یک دسته بازی جداگانه تهیه کنید؛ دوال شاک 4 تمام کارها را برای شما انجام می‌دهد.

دسته بازی

دسته بازی Zhidong V Plus: ارزان، اما کارآمد

شاید در میان کنترلرهای معرفی شده در این مقاله، کنترلر ایکس‌باکس 360 را بتوان با قیمت مناسب خریداری کرد. اما باز هم می‌توان کنترلرهای خوبی پیدا کرد که قیمتی مناسب داشته باشند. بهترین مثال برای چنین امری دسته ژیدانگ وی پلاس است که می‌توان آن را با قیمت ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان خریداری کرد. اما این نکته را یادآور باشید که هر مقداری که پول بدهید آش می‌خورید. وزن این گیم پد سنگین است و پلاستیک به کار رفته در ساخت این محصول حس ارزان بودن را کاملا به شما القا می‌کند. دکمه‌های Face Button بسیار خوب عمل می‌کنند و از طرفی دیگر جهت‌ها به خوبی جاگذاری شده‌اند. در تست‌های انجام شده برای بازی Street Fighter 5 توسط این کنترلر، همه چیز به بهترین شکل ممکن عمل کرد. زمانی همه چیز کمی شکل بد به خود پیدا می‌کند که با آنالوگ‌ها کار کنید. همچنین ماشه‌ها آن طور که باید طراحی خوبی ندارند و همانند استیک‌ها عملکرد جالبی از خود نشان نمی‌دهند.

یکی از بهترین بخش‌های این دسته این است که می‌توانید آن را توسط USB OTG مستقیما به گوشی‌های اندروید و ویندوز موبایل متصل کنید و توسط آن بازی کنید. در کل نمی‌توان گفت که کنترلر ژیدانگ یک محصول بد به شمار می‌رود، اما با کمی هزینه بیشتر قادر هستید تا کنترلر ایکس‌باکس 360 را تهیه کنید و مشکلاتی هم از قبیل آنالوگ‌ها را نداشته باشید.

دسته پلی استیشن

اگر بخواهیم به یک جمع بندی برسیم، می‌توان گفت که اگر با ویندوز مایکروسافت کار می‌کنید، پس بهتر است محصولات خود مایکروسافت را نیز تهیه کنید. سه مدل با قیمت‌های مختلف برای انتخاب وجود دارد. اگر بودجه کمی دارید و به دنبال بهترین نتیجه هستید، کنترلر ایکس‌باکس 360 گزینه بسیار خوبی به شمار می‌رود که بعد از گذشت چندین سال، هنوز هم جزو بهترین‌ها به شمار می‌رود. اگر به دنبال یک گزینه بهتر هستید و از طرفی نمی‌خواهید خرج زیادی بابت یک کنترلر کنید، گیم پد ایکس‌باکس وان با بهبود معایب کنترلر ایکس‌باکس 360 بهترین گزینه به حساب می‌آید. در نهایت اگر دوست دارید جیب خود را خالی کنید و از بازی کردن نهایت لذت را ببرید، کنترلر ایکس‌باکس الیت انتظار شما را می‌کشد. کنترلری که قابلیت شخصی‌سازی بسیار بالایی دارد و برای هر سبک بازی ظاهر متفاوت به خود را می‌گیرد.

کنترلر ریزر وایلدکت نیز عملکرد خوبی دارد اما با همان قیمت می‌توان به راحتی یک کنترلر ایکس‌باکس الیت خریداری کرد. از طرف دیگر، کنترلر دوال شاک 4 یکی از بهترین گیم‌پدهای موجود به شمار می‌رود، اما عدم پشتیبانی درست آن در ویندوز باعث شده تا زیاد به خرید آن فکر نکنیم، مگر آن‌ که شما یک پلی‌استیشن 4 داشته باشید تا بتوانید آن را به رایانه شخصی خود متصل کنید. کنترلر استیم نیز بسیار جذاب است و حس جدیدی را به شما منتقل می‌کند، اما کنار آمدن به آن بسیار سخت است، مگر آن که کنترلر استیم اولین گیم پدی باشد که در عمر خود آن را به دست می‌گیرید. در غیر این صورت، افرادی که سالیان سال با کنترلرهای استاندارد کار کرده‌اند، به سختی قادر به کنار آمدن با این کنترلر خواهند بود. از آن گذشته، هماهنگ سازی آن با بازی‌های مختلف شاید کمی پیچیده باشد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است