راهنمای خرید دوربین 360 درجه

تنها با یک دوربین 360 درجه کوچک می‌توانید واقعیت پیش روی خود را با تمام زوایا و کوچک‌ترین جزئیات و به نحوی تعاملی ضبط کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید تجارب هیجان‌انگیز خود مثل پرواز کردن با یک جت، غواصی در اعماق دریا و یا حضور در میان تماشاگران یکی از مسابقات فوتبال را با دیگران به طرز واقعی‌تری به اشتراک بگذارید.دوربین‌های 360 درجه طرز نگاه کردن ما به دنیا را به معنای واقعی کلمه تغییر می‌دهند. چرا باید یکی از آن‌ها را خریداری کنیم؟ غیر از گرفتن عکس‌ها و فیلم‌های خیره‌کننده، دوربین‌های 360 درجه برای انجام چه‌کارهایی استفاده می‌شوند؟ دلایل زیادی برای خرید یکی از این دوربین‌ها وجود دارد، با ما همراه باشید!

این‌طور که بوش میاد اون تکنولوژی خفنه که تا همین چند وقت پیش فقط از ما بهترونا می‌تونستن ازش استفاده کنن از رگ گردن به ما نزدیک تره و دیگه می‌تونید همتون یه دوربین 360 درجه تو خونه داشته باشید و حسابی باهاش قرتی بازی دربیارید. درواقع تا چند وقت پیش شما اگه می‌خواستی یه دونه ازین دوربینا واسه خودت داشته باشی یا باید آقازاده‌ای چیزی می‌بودی یا باید تاجر می‌بودی و یا باید راه بانک زدنو بلد می‌بودی. تازه اگه یکی از این شرایطم داشتی بعید به نظر می رسید که حاضر باشی ۴۰ هزار دلار پول ناقابل رو بدی یه Nokia OZO برداری بیاری خونه.

حالا بهرحال خیلی زود اون دوران تحقیر کننده گذشته و الان دیگه می‌شه با یه قیمت خیلی خیلی منطقی تر یه دونه ازین دوربینا گرفت. تو این مطلب سعی کردیم بهترین نمونه‌های دوربین 360 درجه که اکثرشونم زیر ۱۰۰۰ پوند یا یه چیزی تو همین مایه‌ها قیمت دارنو معرفی کنیم.

 

راهنمای خرید دوربین 360 درجه

قیمت‌ها رو به کاهش گذاشته‌اند

درحالی‌که برخی از این دوربین‌ها بیش‌ازحد گران‌قیمت هستند (Nokia OZO قیمت 60000 دلاری دارد)، گزینه‌های خیلی ارزان‌تری هم وجود دارند. درست است که با هزینه‌ای کمتر از 100 دلار دوربین 360 درجه خوبی پیدا نمی‌کنید، اما فکر کنید با خرید این محصول به چه چیزی دست پیدا می‌کنید! با پرداخت هزینه‌ای اندکی بیشتر برای خرید دستگاهی با کیفیت بالاتر، می‌توانید فیلم‌هایی با بهترین وضوح بگیرید.

با بودجه‌ای کمتر از 1000 دلار می‌توان دوربین‌های 360 درجه خوبی پیدا کرد که عکس‌ها و فیلم‌های فوق‌العاده‌ای می‌گیرند. LG 360 Cam کمتر از 200 دلار قیمت دارد و ازلحاظ کیفیت نظرهای خوبی توسط کاربران در اینترنت دریافت کرده است. دوربین 360Fly 400 دلاری نیز تنها در یک توپ بیسیم ویدئوهای شگفت‌انگیزی ضبط می‌کند.

برخی کوچک و قابل‌حمل هستند

بیشتر دوربین‌های 360 درجه بی‌سیم، کوچک هستند. می‌توانید آن‌ها را به‌راحتی در کیف خود بگذارید و به اطراف ببرید. این دوربین یکی از کم درد سرترین دستگاه‌هایی است که می‌توانید در کیف خود داشته باشید.

درحالی‌که دوربین‌های DSLR بزرگ هستند و به فضایی برای حمل لنز، میکروفون، سه‌پایه و سایر ابزار نیاز دارند، یک دوربین کوچک 360 درجه مثل Ricoh Theta S ازلحاظ عکس‌برداری و جمع‌وجور بودن فوق‌العاده است چراکه تنها 12.7 سانتی‌متر طول دارد. دیگر لازم نیست برای گرفتن بهترین عکس نگران سر هم کردن ابزار حرفه‌ای باشید. دوربین‌های 360 درجه قابل‌حمل بوده و به تجهیزات خاصی نیاز ندارند درنتیجه تقریباً در هرجایی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

استفاده از آن‌ها ازآنچه فکر می‌کنید آسان‌تر است

اگر یک عکاس حرفه‌ای نباشید یا حتی وقت کافی در اختیار نداشته باشید، یادگرفتن اصول کار با دوربین‌های DSLR یا حتی عکاسی با گوشی می‌تواند طاقت‌فرسا باشد. برخلاف آنچه فکر می‌کنید، تنظیم کردن و استفاده از بیشتر دوربین‌های 360 درجه نسبتاً آسان است. برخی از این دوربین‌ها تنها یک یا دو دکمه دارند که برای فیلم گرفتن تنها باید از این دکمه‌ها استفاده کنید. شاید تکنولوژی به‌کاررفته در این دوربین‌ها پیشرفته یا حتی ترسناک باشد، اما نحوه کار دوربین و یادگرفتن آن توسط خودتان بسیار آسان است.برای مثال دوربین Giroptic 360-Cam در 5 مرحله تنظیم و برای استفاده آماده می‌شود و کار هر دکمه، نحوه شارژ کردن و چیزهای مهم دیگری که باید برای کار کردن با این بهترین مخلوقشان بلد باشید را توضیح می‌دهد. برخلاف فنّاوری‌ای که در این دوربین به‌کاررفته، کار کردن با آن آسان است. راه‌اندازی بیشتر دوربین‌های 360 درجه ساده است و گیج نخواهید شد.

دوربین 360 درجه Ricoh Theta S

خرید دوربین 360 درجه

راهنمای دوربین 360 درجه

این کمپانی از اون کمپانیای قدیمیه که تو ایران ممکنه خیلیا اسمشو نشنیده باشن و کسایی هم که میشناسنش به احتمال زیاد با دستگاه‌های کپی یا پرینتر و فکس سروکار دارن که میشناسنش. ریکو سال 1936 تاسیس شده و از همون سالا تجهیزات الکترونیکی اداری و البته دوربین تولید می‌کنه. خلاصه که بد نیست بدونید اسم ریکو کم اسمی نیست و حالا هم که اومده و میخواد تو دنیای نوپای دوربینای 360 درجه فیگور بگیره باید روش حساب کنیم. دوربین Theta S که ریکو تولید کرده می‌تونه ویدئوهای 360 درجه رو با کیفیت 1080p HD و برای یه چیزی حدودای 25 دقیقه ضبط کنه. تازه می‌تونید ویدئوهاتونو بدون کشیدن منت کامپیوتر مستقیم به گوشیتون منتقل کنید. قیمتشم 299 پونده که واقعا خوب و منطقیه.

دوربین 360 درجه سامسونگ Gear 360

دوربین 360 درجه

سامسونگ تو سال جدید بازم بیکار نشسته و یه مدل جدید از دوربین 360 درجۀ خودشو ارائه داده که از مدل پارسالی خیلی ارزون‌تره. تو مدل جدید سه پایه حذف شده و حالا دوتا لنز فیش‌آی آماده‌ان تا جنگولک بازیاتونو با کیفیت 4k و رزولوشن 2048×4096 ضبط کنن یا عکسای 360 درجۀ 15 مگاپیکسلی بگیرن.

سامسونگ ‌هم قابلیت پخش زنده رو براتون گذاشته تا بتونید ویدئوهاتونو مستقیم بفرستید رو یوتیوب یا فیسبوک و دل فالوئرزاتونو آب کنید. البته برای اینکار باید گوشیتون از این ویژگی پشتیبانی کنه، مثلا یه گلکسی اس ۸ای چیزی داشته باشید. البته اگه گلکسی اس 8 ندارید و بچه مایه دار تشریف دارید و الان با خوندن این مطلب یهویی هوس کردید یه حالی به خودتون بدید باید بگم اگه دوربین 360 درجه ی سامسونگ رو با گلکسی اس 8 بخرید کلی تخفیف شامل حالتون می‌شه. قیمتِ Samsung Gear 360 (2017) 219 پونده.

دوربین 360 درجه کداک PIXPRO SP360 4K

خفنیِ دوربین 360 درجۀ کداک اینجاست که می‌تونه با یه لنز 235 درجه  تصاویری با کیفیت UHD و 30 فریم بر ثانیه ضبط کنه و در عین حال در برابر نفوذ آب هم مقاوم باشه. دیگه اینکه این سوگولیِ کداک در برابر ضربه و افتادن از ارتفاع 2 متری هم مقاومت می‌کنه، البته توی توضیحات این محصول اومده که این اتفاق فقط با استفاده از کاور محافظ ممکنه و یهو جوگیر نشید فکر کنید کم الکیه. تازه می تونید دوتا از این دوربین رو با هم همگام سازی کنید و به جای تصاویر 235 درجه تصاویر 360 درجه ضبط کنید، البته برای این کار احتیاج دارید اپلیکیشنی که همراه با دوربین دریافت می‌کنید رو روی گوشی هوشمندتون نصب کنید.

این مدلی که تعریفشو کردیم البته قیمتش کم نیست و اگه هوس خریدنشو دارید باید یه چیزی تو مایه‌های 339 پوند براش بسُلفید. مدل پارسالیِ این کمپانی هم یه ذره کیفیتش کمتره که براتون 249 پوند آب می‌خوره، البته کیفیت ضبطش 1080P ئه که چندانم کیفیت بدی نیست.

LG 360 CAM

دوربین 360

این دوربین یکی از خوش قیمت‌ترین دوربینای 360 درجه‌ایه که توی بازار موجوده و در عین حال از لحاظ امکانات‌ام چیزی کم‌و‌کسر نداره. LG 360 دوتا لنز 13 مگاپیکسلی 200 درجه داره که به راحتی می‌تونه خیلی از رقبا رو زخمی کنه. باطریش 1200 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت داره که خوبه و رم 4 گیگابایتیش ام اگه کَمِتونه می‌تونید یه حافظۀ میکرو اس‌دی هم بزنید تنگش و حالشو ببرید. درمورد کیفیت هم بگم براتون که شازده می‌تونه تصاویر 360 درجه رو با کیفیت ۲K و صدای 5٫1 فراگیر براتون ثبت کنه، که این‌کار محصول همکاری سه تا میکروفون مختلفه.

دیگه اینکه مث بیشتر دوربینای این مدلی می‌تونید تصاویر ضبط شده‌تونو مستقیم بفرستید روی یوتیوب یا Google Street View ، یا اینکه تراوشاتتونو توی LG 360 VR نگا کنید. قیمت ایشون فقط 199 پونده که عالیه. دیگه چی می‌خواید؟

Nikon KeyMission 360

این دوربین که برندشم خیلی خفن طوره و جزو پیشکسوتای دنیای عکاسی محسوب می‌شه دو تا لنز با دیافراگم ۲٫۰ و حسگر ۲۰ مگاپیکسلی داره که میتونن تصویرایی با کیفیت 4K ضبط کنن. کیفیت فیلمای ضبط شده توسط این دوربین هم ۴K ئه که عالیه.

جونم براتون بگه که از بزرگترین مزایای آقای Nikon KeyMission 360 مقاومت خیلی خوب ایشون دربرابر آبه، جوری که می‌تونید با خیال راحت برید تو عمق 98 فوتی و اون زیرمیرا ویدئوی 360 درجه بگیرید با کوسه ها. یکی دیگه از استفاده‌های ایشون اینه که می‌تونید به عنوان توپ تنیس ازش استفاده کنید و خیالتون راحت باشه که ضربه یا افتادن از ارتفاع ۶٫۶ فوتی هیچ کاریش نمیکنه. قطب جنوب هم اگه راهتون خورد KeyMission 360 لَنگتون نمی‌ذاره و خلاصه با این دوربین دیگه  تو هیچ شرایطی از کمبود دوربین 360 درجه رنج نخواهید برد. دوستمون ماه اکتبر با قیمت 419 پوند وارد بازار می‌شه.

خلاق شوید، موارد استفاده زیادی برای یک دوربین 360 درجه وجود دارد

بهترین قسمت درباره این دوربین‌ها توانایی به اشتراک‌گذاری است و برای این کار نیز انتخاب‌های زیادی پیش رو دارید. می‌توانید ویدئوهای گرفته‌شده را در سایت‌هایی از فیس‌بوک و یوتیوب گرفته تا Flickr و حتی وب‌سایت خود Ricoh (درصورتی‌که از دوربین Theta S استفاده کنید) به اشتراک بگذارید. اما لازم نیست تنها برای گرفتن فیلم‌ها و عکس‌های شگفت‌انگیز یک دوربین 36 درجه بخرید. راه‌های خلاقانه دیگری نیز وجود دارند تا یکی از دوربین‌ها را به زندگی روزمره خود وارد کنید.

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است