راهنمای خرید کتابخانه

کتابخانه ها در طرح ها و اشکال مختلف موجود می باشند. می توانید کتابخانه ای بخرید که بلندی آن تا سقف هم می رسد و یا تنها چند قفسه بیشتر نداشته باشد و برای برداشتن کتابها مجبور به خم شدن باشید. برخی از کتابخانه ها پهن هستند و برخی باریک؛ برخی از آنها در دار هستند تا محافظت بیشتری از کتابها بعمل آورند و کتابها را از گرد و غبار و رطوبت در امان نگه دارند. در این زمینه محصولات متنوعی وجود دارد و همین امر انتخاب را قدری دشوار می کند. به همین دلیل برآن شدیم تا چند نمونه از مهمترین نکاتی را که می بایست در حین خرید کتابخانه به آن توجه داشته باشید را در این قسمت برایتان ذکر کنیم.

راهنمای خرید کتابخانه

برخی از معمول ترین اشکال کتابخانه شامل:

استاندارد: کتابخانه های استاندارد مجموعه منظمی از واحدهای طبقه بندی شده هستند. آنها معمولا از چوب یا MDF ساخته شده اند و به فضاهای مساوی و قفسه های منطبق بر هم تقسیم شده اند و دارای چارچوب بسته هستند.

Étagère: این کتابخانه ها فاقد دیواره پشتی هستند و معمولا شیشه ای اند و بیشتر جنبه تزئینی دارند تا کاربردی

پلکانی یا تکیه گاهی: کتابخانه های پلکانی برای تیکه زدن به دیوار طراحی شده اند، اغلب به صورت طبقات پلکانی هستند که به تدریج از پایین به بالا از سایزشان کاسته می شود.

زاویه ای: این دسته از کتابخانه ها برای جاسازی در یک گوشه از اتاق ساخته شده اند.

داربست: در این مدل، قفسه های کتاب بین دو اهرم نردبان شکل نگه داشته می شوند.

مکعبی: کتابخانه های مکعبی به هر دو جهت افقی و عمودی تقسیم شده اند و یک قطعه مکعب مانند را تشکیل می دهند.

توکار: کتابخانه های توکار با طرح و ایده قبلی در دیوار جاسازی می شوند.

راهنمای کتابخانه

اندازه کتابخانه

اندازه مهم ترین فاکتور هنگام خرید کتابخانه است:

ارتفاع: اغلب کتابخانه ها بین ۹۰ تا ۲۴۰ سانتی متر ارتفاع دارند. هنگام خرید هم جنبه زیبایی و هم کاربردی آن را در نظر بگیرید. معمولا کتابخانه های بلندی که تقریبا تمام ارتفاع دیوار را می پوشانند گرانتر و رسمی تر به نظر می آیند. در حالی که کوتاه تر ها فضای قابل استفاده ای را بر روی سقف کتابخانه ایجاد می کنند.

پهنا: عرض کتابخانه تان را نسبت به طول آن بسنجید. اگر کتابخانه بلند را انتخاب کردید با خریدن قفسه های کم عرض یکسان می توانید امکان کم و زیاد کردنشان را در کنار یک دیوار و طرح دادن به آنها را داشته باشید. اگر کتابخانه کوتاه انتخاب کردید عرض بیشتر کمک می کند تا بیشتر به چشم بیاید.

عمق: اکثر قفسه ها ۳۰ سانتی متر عمق دارند. اما کتابخانه های پلکانی و تکیه گاهی معمولا باریک ترند. انتخاب شما بستگی به اشیایی دارد که قصد جا دادنشان را در قفسه های کتابخانه تان دارید.

فضای قفسه ها: اگر قفسه های کتابخانه تان ثابت هستند قبلا آنها را اندازه گیری کنید تا مطمئن شوید جای کافی برای کتابها و وسایل تزئینیتان دارند. قفسه های قابل تغییر از این نظر بهترند.

خرید کتابخانه

کاربرد کتابخانه خانگی

بسته به این که چه برنامه ای برای کتابخانه خود دارید:

قفسه های دارای تنظیم ارتفاع: برای داشتن بیشترین حالت انعطاف پذیری کتابخانه ای انتخاب کنید که بتوانید قفسه های آن را جابجا کنید.

چرخ دار: اگر در نظر دارید از کتابخانه تان به عنوان یک دیوار بین دو فضا استفاده کنید و یا قصد تغییر دکوراسیون در آینده را دارید حتما کتابخانه ای چرخ دار در نظر بگیرید.

جدا کننده: در یک اتاق خیلی بزرگ یک قفسه کتاب می تواند نقش مجزا کننده داشته باشد. اگر چنین قصدی دارید کتابخانه ای بخرید که دارای تعادل و محکم باشد و نیاز به تکیه گاهی مانند دیوار نداشته باشد.

کتابخانه

جنس کتابخانه

چوبی: کتابخانه های چوبی حس سنتی و دوام را القا می کنند. چوب برای کتابخانه های استاندارد بسیار ایده آل است زیرا می تواند وزن زیادی را تحمل کند.

تخته ای: اگر توان مالی بالایی ندارید به دنبال کتابخانه هایی با قطعات تخته ای و یا MDF بگردید زیرا در عین حال که همان جلوه کتابخانه های چوبی را دارند، ارزان قیمت هم هستند. فقط در نظر داشته باشید که مثل چوب واقعی وزن سنگینی به قفسه ها وارد نکنید.

فلزی: قفسه های فلزی فضای بسیار محکم با حجم و وزن کمتر از چوب و تخته را پیشنهاد می کنند. اگر به دنبال یک دکوراسیون ساده و موقت هستید این گزینه برایتان بهتر است.

ساده راهنمای خرید کتابخانه
??????

• پیش از خرید اولین نکته ای که در مورد انتخاب کتابخانه باید در نظر بگیرید، تعیین مکان قرار دادن آن است. فضایی که در اختیار دارید را ادازه گیری کنید و زمانیکه برای خرید وارد بازار می شوید، مقیاس ها را با خود به همراه داششته باشید.

• یک حساب سرانگشتی از تعداد کتابهای خود داشته باشید تا بتوانید کتابخانه ای با تعداد مناسب قفسه خریداری نمایید. اگر می خواهید آیتم های دیگری نظیر عکس، گلدان، و یا سایر وسایل زینتی را نیز در آن جای دهید، از قبل جایی در قفسه های کتابخانه برای آن در نظر بگیرید.

• اگر اتاقی که می خواهید کتابخانه را در آن جای بدهید به اندازه کافی روشن نیست، کتابخانه ای بخرید که درون آن چراغهای داخلی داشته باشد تا به راحتی بتوانید آیتم مورد نظر خود را پیدا کنید.

• همچنین در هنگام خرید باید به نوع چیدمان و دکوراسیون اتاقی که قرار است کتابخانه را در آن جای دهید نیز توجه کنید و کتابخانه ای بخرید که با کل فضا همخوانی و هماهنگی داشته باشد.

• سعی کنید کتابخانه ای بخرید که قفسه هایی با قابلیت تنظیم داشته باشد تا بتوانید فضایی برای کتاب های مختلف در هر سایز و اندازه ای که بودند ایجاد کنید.

• با دیدن تصاویر زیبایی که از کتابخانه ها در کاتالوگ ها به سرعت تصمیم گیری نکنید. به بازار بروید و خودتان از نزدیک محصولا مختلف را بررسی کنید.

• متریالی که در ساخت کتابخانه مورد استفاده قرار می گیرد اصولا چوب است زیرا از قدیم از چوب استفاده می شده، جنس آن محکم است، دوام بالایی دارد، و با هر دکوراسیونی همخوانی پیدا می کند. البته مدل های از فلز هم وجود دارد که به اندازه مدل های چوبی محبوب نیستند و ظاهر زیبایی ندارند. اخیراً انواعی از پلاستیک های فشرده هم تولید می شوند و طرح ها و رنگ های آنها بسیار متنوع است.

• از نظر طراحی از قدیم کتابخانه ها را درشکل های منتظم مستطیلی و مربعی می سازختند. البته اکثر شرکت های تولید کننده بیشتر به شکل و کارکرد اهمیت می دهند تا رنگ و زیبایی. اما نیاز بازار به گونه است که تولید کنندگان را ترغیب به تولید کتابخانه هایی در طرح و رنگ های مدرن می کند. برخی از دیزاین ها با افزودن چند آیتم دکوراتیو خیلی زیباتر می شوند.

به هر حال پیش از خرید به اندازه کافی تحقیق کنید تا موردی را خریداری کنید که از یک سو مطابق با سلیقه و نیازهای روزمره تان باشد و از سوی دیگر نیازمند صرف هزینه گزاف نباشد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است