راهنمای خرید پستانک

خرید پستانک مناسب برای نوزادان در سنین زیر یکسال بسیار مهم است زیرا با سلامت عمومی و بهداشت دهان آنها مرتبط است.

به طور کلی استفاده از پستانک سبب کاهش خطرات خفگی نوزاد می‌شود، همچنین می‌تواند از سندرم ناگهانی مرگ نوزاد جلوگیری کند. پستانک به نوزاد شما احساس آرامش و کنترل احساساتش را می‌دهد؛ شاید باور نکنید اما او با مکیدن پستانک احساس امنیت بیشتری می‌کند. کمتر گریه کردن کودک سبب آرامش بیشتر پدر و مادر نیز می‌شود. فقط این نکته مهم را به یاد داشته باشید که استفاده از پستانک به منزله تغذیه کودک نیست و بیشتر جهت رفع نیاز به مکیدن مداوم نوزادان و آرامش بیشتر آن‌ها، توصیه می‌شود. اگر کودک شما دارای مشکلات کولیک و قولنج نوزادی است، استفاده از یک پستانک استاندارد می‌تواند به التیام درد او کمک کند. این نکته مهم را فراموش نکنید که استفاده از بندهای بلند گردنی برای نگه داشتن پستانک موجب خطر خفگی را در پی دارد؛ پس احتیاط کنید.

راهنمای خرید پستانک

ویژگی هایی که باید به دنبال آن باشید:

  • مدل های گردن. شیشه شیر های قابل استفاده مجدد دو مدل گردن مختلف دارند که می توانید از میان آنها انتخاب کنید: صاف یا خم شده. بعضی والدین احساس می کنند که گردن های صاف برای جابه جایی بین تغذیه با شیشه شیر و شیر مادر آسان تر هستند. دیگران استدلال می کنند که شیشه شیر های دارای گردن خم هوای وارد شده موقع شیر دادن را به حداقل می رسانند. با پزشک خود مشورت کنید و به کودک خود نیز توجه کنید.
  • مواد سازنده سرشیشه. سر پستانکهای سیلیکونی محکم تر هستند و مدت بیشتری شکل خود را حفظ می کنند در حالیکه سر شیشه های لاتکس نرم تر هستند اما ممکن است طی زمان شکل خود را از دست بدهند. کودکان اغلب یکی را به دیگری ترجیح می دهند و انتخاب شما را ساده می کنند.
  • شکل سرپستانک. سه شکل پستانک وجود دارد: سنتی, اصلاح کننده دندان ها یا واقع بینانه. سر پستانکهای قدیمی شکل بیرون آمده منظمی دارند که شما معمولا می بینید. سر پستانک های اصلاح کننده دندان ها در طرفین که مقابل زبان قرار می گیرد تخت هستند. سرپستانک های واقع بینانه تخت تر هستند و برای شباهت به نوک سینه مادر طراحی شده اند که جابه جایی بین تغذیه با شیشه شیر و سینه را آسان تر می کند
  • اندازه سر پستانک. یک اندازه برای همه مناسب نیست. با سرپستانکهای کوچک برای نوزادان شروع کنید و به سراغ سرپستانک های بزرگتر برای خردسالان بروید. تا موقعی که اندازه مناسب را پیدا کنید آزمایش کنید.
  • میزان جریان سرپستانک. سرپستانک های جریان های مختلفی بر اساس سن کودک شما دارند. بسته بندی را چک کنید تا مطمئن شوید که سر پستانک درست را انتخاب کرده اید.

ملاحظات سنی

سرپستان ایده آل برای کودک شما نوعا بر اساس سن او تعیین می شود(بعضی پزشکان تغذیه با سینه مادر را ترجیح می دهند). اندازه سر پستانک برای کودک مهم است اما میزان جریان خروجی نیز فاکتور مهمی است. شما می توانید سرپستانک های مختلفی را برای مراحل مختلف خریداری کنید یا سرپستانکهایی را پیدا کنید که بر اساس نیازتان تطابق پیدا می کنند.

خرید پستانک

سرشیشه و پستانک ارتودنسی

توصیه دندان‌پزشکان، این است که برای کودک‌تان حتما سر شیشه و پستانک ارتودنسی بخرید. این وسیله‌ها در اندازه‌های گوناگون موجودند و سر آنها به‌گونه‌ای است که که مکیدن آن باعث آسیب به دندان‌ها و فک کودک نمی‌شود. پستانک‌های ارتودنسی، تاشو و متقارن با توجه به شیوه طبیعی رشد کام، دندان‌ها و لثه ساخته می‌شود، حتی چنانچه در دهان به حالت واژگون قرار گیرند این ویژگی‌ها را حفظ می‌کنند. برخی پستانکهای از سیلیکون تهیه شده‌اند. پستانکهای سیلیکونی بدون بو و مزه بوده و بادوام‌تر از پستانک‌ها لاتکس می‌باشند. به منظور رعایت بهداشت، همه پستانک‌های با درپوش‌های حفاظت کننده ارایه می‌شوند و از آنجا که منفذدار هستند قابلیت استریل شدن با بخار را دارند. این پستانک‌ها دارای دسته حلقوی ایمنی و سوراخ‌های هوا در بدنه هستند تا از تحریک پوست حساس کودک جلوگیری نمایند.

سرشیشه‌ای به شکل سینه مادر

این سر‌شیشه‌ها طوری طراحی شده اندکه وقتی کودک آن را می‌مکد،‌ درست مثل این است که سینه مادر را می‌مکد و به همین علت تکامل کام و فک کودک روند طبیعی خود را طی می‌کند. وقتی در شیشه کودک،‌ این شکل از سرشیشه را قرار می‌دهید،‌ باید آن را طوری در دهان کودک قرار دهید که سوراخ‌های آن روبه بالا باشد، در نتیجه در هنگام مکیدن، شیر به سقف دهان کودک بپاشد.

سرشیشه‌های معمولی

این شکل از سرشیشه،‌ همان فرم معمول است که همه ما با آن آشنایی داریم ولی راه مکیدن این سرشیشه‌ها توسط شیرخوار،‌ با مکیدن سینه مادر کاملا فرق می‌کند. خارج شدن شیر از این نوع سرشیشه‌ها به نیروی مکش نیاز نداشته و بسیار راحت‌تر از سینه مادر است که این موضوع می‌تواند باعث ایجاد اختلال در تکامل فک و کام شیرخوار شود. میزان جریان شیر از این نوع سرشیشه‌ها بسته به‌ اندازه سوراخ آنها متفاوت است و بهتر است قبل از هر بار تغذیه با این نوع سرشیشه،‌ سرعت جریان شیر بررسی شود. اگر شیشه روبه‌ پایین گرفته شود سرعتی در حدود 2 تا 3 قطره در ثانیه تقریبا مناسب است.

 

سرشیشه‌های ضدنفخ

وقتی کودک برای تغذیه از سرشیشه‌هایی که ضدنفخ نیستند استفاده می‌کند،‌ بعد از چند بار مکیدن مجبور است کمی سر شیشه را شل کند تا هوا از سوراخ‌های سرشیشه وارد شیشه شود و فشار منفی که در اثر خارج شدن شیر در آن ایجاد شده را جبران کند و در این فاصله خودش هم مقداری هوا بلع می‌کند. سرشیشه‌های ضدنفخ طوری طراحی شده‌اند که در لبه آنها سوراخ‌هایی وجود دارد که هوا می‌تواند از آنها عبور کرده و بدون اینکه کودک مجبور باشد سرشیشه را رها کند،‌ فشار منفی داخل شیشه را جبران کند. نتیجه این می‌شود که کودک می‌تواند به طور مداوم به مکیدن خود ادامه دهد و هوا وارد معده‌اش نشود. عدم ورود هوا هم یعنی نداشتن نفخ به همین جهت به این شکل از سرشیشه ضدنفخ می‌گویند.

سرشیشه‌ای با قاعده پهن

این شکل از سرشیشه طوری طراحی شده که کاملا شبیه نوک سینه مادر عمل کند. وقتی کودک این نوع سرشیشه را در دهان می‌گیرد، قاعده پهن آن در مقابل لب‌ها قرار می‌گیرد و نوک آن مثل نوک سینه مادر در دهان او حرکت می‌کند. این سرشیشه‌ها اندازه‌های مختلفی دارند و برای بچه‌های کوچک‌تر باید از سرشیشه‌های با نوک کوچک‌تر استفاده کرد.

پستانک

اگر خودتان به نوزاد شیر می‌دهید بهتر است در چند هفته اول پس از تولد نوزاد از دادن پستانک به او خودداری کنید. اگر قصد دارید با استفاده از پستانک نوزادتان را آرام کنید و قصد خرید یک پستانک مناسب را دارید، باید این نکات را مد نظر داشته باشید:

  • خرید پستانک با سایز مناسب سن نوزاد
  • پستانک باید عاری از مواد بیسفنول A باشد (برچسب این موضوع روی محصولات موجود است)
  • پستانک باید دارای منافذ ریز هوا باشد تا بتواند هوا از آن عبور کند.
  • پستانک ارتودنسی برای نوزادان بهتر است زیرا به حالت فک و لثه‌های نوزاد آسیب نمی‌زند و انعطاف پذیر است.
  • پستانک‌های سیلیکونی بخرید زیرا سیلیکون جنس بهتر و مقاوم‌تری نسبت به لاتکس دارد و بدون بو و مزه است.
  • پستانک نباید به هیچ عنوان دارای قطعات ریز و جدا شونده باشد چرا که ممکن است کنده شود و خطر خفگی داشته باشد.
  • برای رعایت بهداشت هر روز باید پستانک را بشویید و هر چند ماه یکبار باید پستانک را عوض کنید.
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است