شهرهای کشور اکراین

شهرهای کشور اکراین
اکراین به عنوان دومین کشور وسیع اروپا و چهل و چهارمین کشور وسیع جهان با ۶۰۳٫۷۰۰ کیلومتر وسعت و ۲٬۷۸۲ کیلومتر خط ساحلی می باشد. دشت های حاصلخیز (استپ) و زمین های مسطح بخش اعظم خاک اوکراین را تشکیل می دهند و رودخانه های دنیپر ، سورسکی ، دونتس، دنیسر و بوگ جنوبی از میان این دشت ها عبور می کنند و به دریای آزوف و دریای سیاه می ریزند. بخشی از رشته کوه های کارپات ، که بلندترین نقطه آن کوه هورلا با ارتفاع ۲٬۰۶۱ متر است در اوکراین قرار دارد و رشته کوه های کریمه نیز تا ساحل جنوبی کریمه در شبه جزیره کریمه کشیده شده اند.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با شهرهای کشور اکراین آشنا بشیم .

در سواحل جنوبی کریمه شرایط آب و هوایی مدیترانه ای است اما در بیشتر نقاط، اوکراین دارای آب و هوای معتدل قاره ای می باشد. بارش در شمال و غرب این کشور بسیار بیشتر از شرق و جنوب شرقی اوکراین می باشد و تفاوت بارش سالیانه در این دو نقطه تا حدود ۸۰۰ میلی متر نیز می رسد، به عنوان مثال بارش سالیانه در مناطق غربی حدود ۱٬۲۰۰ میلی‌متر است، در حالی که بارش سالانه در کریمه ۴۰۰ میلی‌متر می‌باشد.

 

کیف

تقسیمات کشوری اکراین
ولین
ریونه
ژیتومیر
کیف
خملنیتسکی
ترنوپیل
ایوانو فرانکیسوک
زاکارپاتیا
چرنیوتسی
وینیتسیا
چرکاسی
کیرووهراد
میکولائیف
پولتاوا
چرنیهیو
سومی
خارکف
دنیپروپتروفسک
اودسا
خرسون
زاپوریژیا
دونتسک
شبه جزیره کریمه
لوهانسک
دریای آزوف
دریای سیاه
روسیه
بلاروس
لهستان
رومانی
مولداوی
لووف
کی‌یف
سواستوپول
دنیپر
کشور اوکراین به ۲۴ اوبلاست (استان) و استان‌های اوکراین نیز به ۴۹۰ رایون (بخش) تقسیم شده‌اند. اوکراین دارای یک منطقه خودمختار به نام کریمه می‌باشد و شهر سواستوپول به لحاظ موقعیت نظامی خاص از وضعیت قانونی ویژه‌ای برخوردار است.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است