شهر خرونینگن در هلند

شهر خرونینگن در شمال هلند در واقع مرکز اقتصادی و فرهنگی اصلی در شمال این کشور است.شهر خرونینگن مرکز استانی به همین نام بوده و بیش از دویست هزار نفر جمعیت دارد.

عمده شهرت این شهر به دلیل وجود دانشگاه خرونینگن و جمعیت بالای دانشجویان در این شهر است. جمعیت این شهر حدود ۱۸۵۰۰۰ نفر است که نیمی از آن را افراد زیر ۳۵ سال تشکیل می‌دهند

 

شهر خرونینگن 3

 

 

اهمیت اقتصادی خرونینگن هنگامی آشکار می‌شود که بدانیم بزرگترین کارخانه شکر جهان و یکی از بزرگترین کارگاههای کشتی‌سازی جهان در این استان قرار دارد. همچنین خرونینگن دارای منابع گازی زیرزمینی با ارزشی است که از بزرگترین ذخایر گازی در اروپاست.

مرکز پزشکی دانشگاه گرونینگن (UMCG) بیمارستانی هزار تختخوابی مجهزی است که در کنار درمان بیماران به تربیت متخصصان و دانشجویان پزشکی نیز می‌پردازد.

 

 

شهر خرونینگن 1

 

 

دیدنی های شهر خرونینگن

از مکان‌های دیدنی این شهر می‌توان به برج کلیسای مارتینی، بازار ماهی (Vismarkt)، موزه هنرهای معاصر خرونینگن، ساختمان قدیمی ایستگاه راه آهن، ساختمان تالار شهر و ساختمان تالار موسیقی آن اشاره کرد. اهمیت اقتصادی خرونینگن هنگامی آشکار می‌شود که بدانیم  خرونینگن دارای منابع گازی زیرزمینی با ارزشی است که از بزرگترین ذخایر گازی در اروپاست. مرکز پزشکی دانشگاه گرونینگن (UMCG) بیمارستانی هزار تختخوابی مجهزی است که در کنار درمان بیماران به تربیت متخصصان و دانشجویان پزشکی نیز می‌پردازد.

 

شهر خرونینگن 4

 

 

دانشگاه شهر خرونینگن

دانشگاه خرونینگن (به هلندی: Rijksuniversiteit Groningen) ( RUG),  (به انگلیسی: University of Groningen) ، یک دانشگاه پژوهشی عمومی  در شهر خرونینگن در هلند است. این دانشگاه در سال ۱۶۱۴۴ تأسیس شد و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌ها در هلند و همچنین یکی از بزرگترین آن‌ها است. از زمان آغاز به کار این دانشگاه بیش از ۲۰۰۰۰۰۰ دانش‌جو از آن فارغ‌التحصیل شده‌اند. این دانشگاه عضو برجستهٔ گروه دانشگاهی کویمبرای دانشگاه‌های اروپا است.

دانشگاه خرونینگن دارای ده دانشکده، نُه مدرسه فارغ‌التحصیلی، ۲۷ مرکز مؤسسهٔ تحقیقاتی، و بیش از ۱۷۵ برنامه کارشناسی است.

 

 

شهر خرونینگن 2

 

 

در مورد خرونینگن بیشتر بدانیم:

1- این شهر یکی از بهترین شهرهای هلند و اروپا برای دوچرخه سواری است

2- بیش از 25 درصد جمعیت این شهر را دانشجویان تشکیل می دهند.

3- میانگین سن ساکنین شهرحدود 36 سال است

4-مراکز استخراج گاز طبیعی این شهر بزرگترین مراکز در اروپا هستند

5-موزه های هنری و دیدنی متنوعی در خرونینگن وجود دارد

باشگاه فوتبال اف سی خرونینگن که در سال ۱۹۷۱ در خرونینگن تاسیس شده‌است و در لیگ برتر فوتبال هلند حضور دارد.6-

7-  فرودگاه خرونینگن در ده کیلومتری شهر قرار دارد واز آن  پرواز های نوبه ای وچارتر به کشورهای مختلف اروپایی انجام می شود

8-هایکه کامرلینگ اونس  فیزیک‌دان هلندی که موفق دریافت جایزه فیزیک نوبل گردید متولد این شهر است

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است