شهر پراگ چک

شهر پراگ چک

پراگ (به چکی: Praha) پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور جمهوری چک است، همچنین ۱۴امین شهر بزرگ اتحادیه اروپا نیز به‌شمار می‌آید. این شهر در شمال غربی کشور چک بر روی رودخانه ولتاوا بنا شده‌است و جمعیتی نزدیک به ۱٫۳ میلیون نفر دارد که منطقه بزرگ شهری آن جمعیتی نزدیک به ۲ میلیون نفر را شامل می‌شود. پراگ دارای آب و هوای معتدل اقیانوسی بوده و از این رو دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد است. متروی پراگ از اواسط قرن بیستم فعال شده اما بیشتر حمل و نقل عمومی مردم با استفاه از خطوط تراموا است.

این شهر زمانی پایتخت بوهم بوده، به‌خاطر موقعیت راهبردی‌اش، بسیار مهم تلقی می‌شده و در جریان جنگ جهانی هم بسیار نقش‌آفرین بوده‌است. خصوصیت‌های جغرافیایی و ویژگی‌های تاریخی منطقهٔ پراگ قدیم موجب شده که همواره جزو ده شهر گردشگرپذیر اتحادیهٔ اروپا محسوب شده، سالیانه حدود ۶ میلیون نفر گردشگر را از سراسر دنیا پذیرا باشد.

شهر پراگ پایتخت کشور جمهوری چک و چهاردهمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا است. این شهر در شمال غربی کشور چک بر روی رودخانه ولتاوا نیز بنا شده است. پراگ حدوداً در همان عرض جغرافیایی واقع شده که فرانکفورت، پاریس، و ونکوور نیز قرار دارد. مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۸ در این شهر انجام جمعیت آن حدود یک میلیون نفر بوده و مساحتی که از کشور چک برای خود اختصاص داده حدود ۴۹۰ هزار کیلومترمربع می باشد.

چک دارای تابستان هایی گرم و زمستان هایی سرد و برفی است. به دلیل وجود ارتفاعات مختلف، آب و هوای این کشور، از منطقه ای به منطقه ی دیگر فرق دارد. بهترین زمان برای سفر به چک را می توان فصل بهار دانست که هم هوا ملایم و مطبوع است و هم درختان شکوفه کرده اند و منظره ی زیبایی در پیش رو است.

 

پراگ چک

 

هزینه ی اقامت در شهر پراگ

برای اقامت در شهر پراگ در جمهوری چک می باید پول زیادی با خودتان به این سفر بروید. از لحاظ کیفیت و ارائه خدمات هتل های این شهر در بهترین سطح ممکن قرار دارند و اغلب هتل های زنجیره ای معروف در این شهر شعبه ای دارند. در رابطه با اقامت در هاستل باید بگوییم که نباید همان انتظاری که در مورد امکانات و امنیت در هتل را دارید از هاستل های این شهر هم داشته باشید.

 

هزینه غذا در پراگ

پراگ به خاطر معماری زیبا و خارق‌العاده‌ای که دارد مشهور است اما این شهر غیر از آثار معماری و تاریخی دیدنی، چیزهای زیادی برای لذت بردن دارد. یکی از کارهای لذت‌بخش در سفر به پراگ، سر زدن به رستوران‌های عالی و خوردن غذاهای محلی و لذیذ است. غذاهای جمهوری چک، عطر و طعمی متفاوت برای ما دارند. تنوع این غذاها به قدری زیاد است که با هر سلیقه و ذائقه‌ای، می‌توانید غذایی مناسب خودتان پیدا و نوش جان کنید..

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۱۳۰ کرونا را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید ۷۰۰ کرونا پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهر پراگ به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۱۳۰ کرونا می باشد.

برای تهیه آب معدنی ۲۲ کرونا و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۴۸ کرونا بپردازید.

 

هزینه حمل و نقل در شهر پراگ

در این شهر می توانید هم با تراموا و هم مترو رفت و آمد کنید که به بیشتر مناطق شهر هم دسترسی دارد. هزینه ی بلیط هم بستگی به طول مسیر دارد. تاکسی های پراگ به شدت گران است پس به هیچ عنوان حدالامکان سمت تاکسی در این شهر نروید

هزینه بلیط تک سفره ۲۴ کرونا

هزینه بلیط ماهانه ۱۳۰ ۵۵۰ کرونا

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۴۰ کرونا و به ازای هر یک کیلومتر ۲۵ کرونا به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۳۶۰ کرونا باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر ۳۰ کرونا

 

اطلاعات ضروری شهر چک

زبان رسمی: زبان چک

واحد پول: کرونا

نوع برق برق شهری در جمهوری چک : ۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز است.

کد کشور: +۴۲۰

شماره‌های اضطراری

  • آتش‌نشانی: ۱۵۰
  • اورژانس پزشکی و امداد: ۱۵۵
  • پلیس: ۱۵۸

اختلاف ساعت با تهران: ۲ ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است.

فرودگاه‌های بین‌المللی: فرودگاه پراگ رازیون

 

جاذبه های گردشگری پراگ

پل چارلز  (Charles Bridge)

 

پل چارلز پراگ

 

یکی از نمادهای اصلی شهر پراگ، پل چارلز است که ۶۰۰ سال قدمت دارد و از جاذبه های اصلی این شهر است.

آدرس:  Karlův most، Praha ۱-Staré Město، Czech Republic

میدان شهر قدیم پراگ

 

میدان شهر قدیم پراگ

 

این میدان، بین میدان Wenceslas و پل کارل قرار گرفته است، میدانی با معماری شگفت انگیز که رازهای تاریخ پر فراز و شیب چک را در دل خود دارد. ساختمان های اطراف این میدان هم با انواع معماری رنسانسی، باروک، گوتیک و روکوکویشان، بسیار دیدنی هستند. یکی جای عالی برای تماشای معماری و دیدن مردم بومی چک.

آدرس:  Široká ۹۶/۹، Staré Město، ۱۱۰ ۰۰ Praha-Praha ۱، Czech Republic

 

قلعه ی پراگ

 

قلعه ی پراگ

 

قلعه ی پراگ، یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری این شهر و بزرگترین قلعه ی جهان است که دارای وسعت ۷۰ هزار متر مربع است. این قلعه را می توان یک نمونه ی تکرار نشدنی از معماری گوتیک دانست.

آدرس: Hrad I. nádvoří ۱، ۱۱۹ ۰۰ Praha-Praha ۱، Czech Republic

ساعت نجومی پراگ (Astronomical Clock)

 

ساعت نجومی پراگ

 

ساعت نجومی، یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این شهر است که متعلق به دوران قرون وسطی است و قدیمی ترین ساعت نجومی است. جالب است بدانید که هر روز ساعت ۱۲، ۱۲ تن از حواریون بیرون می آیند. ۴ مجمسه هم در کنار این ساعت وجود دارد که نماد چهار ویژگی بد انسان است: غرور، خساست، مرگ و خوش ‌گذرانی.

آدرس:  Staroměstské nám. ۳-۴، ۱۱۰ ۰۰ Praha ۱-Staré Město، Czech Republic

 

گشت و گذار در پارک ملی Šumava

 

گشت و گذار در پارک ملی ساماوا

 

بزرگترین پارک ملی که در چک وجود دارد و می توانید در آن یک طبیعت گردی تمام عیار انجام دهید پارک ملی Sumava است. جنگل های بکر و دریاچه های زیبایی که در آن وجود دارد از ویژگی های بارز این پارک ملی است.

 

ساختمان شهرداری (Municipal House Hall)

 

ساختمان شهرداری

 

زیباترین ساختمان پراگ با طراحی داخلی بی نظیری به سبک هنر نو و سردری شبیه به تخم مرغ، طی سال های ١٩٠۶ تا ١٩١٢ ساخته شد. احداث این ساختمان یک هدف مهم داشت و آن هم مقابله با سبک مسلط معماری آلمانی در آن دوره و احیای ملی گرایی در معماری چک بود. طبقه ی بالای این ساختمان چند سالن موسیقی و اپرا دارد، از جمله سالن Smetana که بزرگ ترین تالار کنسرت موسیقی پراگ را به خود اختصاص داده و جشن موسیقی بهار هم در آن جا برگزار می شود.

آدرس:  U Prašné brány ۱۰۹۰/۲، Staré Město، ۱۱۰ ۰۰ Praha-Praha ۱، Czech Republic

 

کلیسای جامع سنت ویتوس (St. Vitus Cathedral)

 

کلیسای جامع سنت ویتوس

 

کلیسای سنت ویتوس در قرن دهم میلادی، با یه معماری خاص به سبک گوتیک ساخته شده. بسیاری از شاهان بوهمیا و امپراتوران رومی در این کلیسا دفن شده اند. در کل می شه گفت این کلیسا یکی از قدیمی ترین و بزرگترین کلیساهای باستانه که با گذشت حدود ۱۰۰۰ سال از عمرش همچون نگینی در شهر پراگ می درخشه و از مهم ترین جاذبه های توریستی اون به حساب میاد.

آدرس:  Vikářská ۳۹/۶، ۱۱۹ ۰۰ Praha-Praha ۱، Czech Republic

 

قصر لبکوویچ (موزه)  (Lobkowicz Palace)

 

قصر لبکوویچ

 

یکی از بناهای تاریخی شهر پراگ که به سبک اروپای شرقی ساخته شده و در نزدیکی قلعه ی پراگ نیز قرار دارد. شما با یک تیر می توانید دو نشان بزنید و از هر دو بازدید کنید. علاوه بر معماری دیدنی این بنا دارای داستان هایی هم درباره خانواده سلطنتی ای که در آن زندگی می کنند می باشد. حتما از تورهایی که برای بازدید از این قصر در پراگ وجود دارد بهره ببرید.

آدرس:  Jiřská ۱-۳، ۱۱۹ ۰۰ Praha ۱، Czech Republic

 

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است