صومعه الکساندر نوسکی سنت پترزبورگ روسیه

اگر به شهر زیبای سنت پترزبورگ سفر می‌کنید بهتر است سری به قدیمی‌ترین ساختمان شهر نیز سری بزنید صومعه‌ای که با نام قهرمان سنت پترزبورگ یعنی الکساندر نوسکی (نفسکی) شناخته می‌شود و این روزها تبدیل به یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های روسیه شده است که در تور روسیه می‌توانید از آن بازدید کنید. در واقع الکساندر نوسکی از سرداران قرن سیزدهم روسیه بود. زمانی که ارتش روسیه به فرماندهی الکساندر نوسکی در ساحل رود نوا سوئدی‌ها را شکست داد.

 

 

صومعه الکساندر نوسکی 2

 

 

درباره صومعه الکساندر نوسکی سنت پترزبورگ

صومعه خانه ی الکساندر نوسکی لاورا یکی از قدیمی ترین ساختمان های شهر سنت پترزبورگ است که دارای گورستانی مربوط به مشهورترین و سرشناس ترین افراد فرهنگی روسیه است که افراد بزرگی از جمله چایکوفسکی، داستایفسکی، گلینکا و اویلر ریاضی دان مشهور در آنجا به خواب ابدی فرو رفته اند. سنت الکساندر نوسکی لاورا که به الکساندر نوسکی لاورا موناستری هم معروف است برای اولین بار توسط پیتر کبیر در سال ۱۷۱۰ در نزدیکی سن پترزبورگ ایجاد شد. نام آن گرفته شده از الکساندر نوسکی شاهزاده و یکی از قهرمانان مبارزه با سوئدی ها بود. همچنین این مجتمع در زمانی که تزار روسیه اختلافات و جنگ های زیادی با کشور های اسکاندیناوی داشت، پایگاه مهمی به شمار می رفت.

 

 

صومعه الکساندر نوسکی 4

 

 

 

در سال 1724 کلیسای جدیدی توسط معمار ایتالیایی “دومنیکو” تزئینی طراحی و به نام الکساندر نوسکی نامگذاری شد که بقایای از کلیسای شهر باستانی ولادیمیر بود و به عنوان کلیسای ارتدوکس روسیه در نظر گرفته شد. در سال  1750ملکه الیزابت دستور دارد که از بقایای آرامگاه مقدسی که ساخته شده بود؛ ارامگاهی نقره ای ساخته شود. برای این کار از نقره خالص استفاده شد. این زیارتگاه در 1790 به یک کلیسای جامع جدید منتقل شد. در سال 1797 امپراطور پائول به یک کلیسای جدید بخشید. و به عنوان بالاترین کلیسای ارتدوکس و با نام ” الکساندر نوسکی روح القدوس ” نامگذاری شد. در بالای دروازه ورودی موزاییک های بسیار ظریفی به شکل انسان چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

 

 

صومعه الکساندر نوسکی 5

 

 

افراد مشهور خاک شده در قبرستان الکساندر

افراد مشهور بسیاری از جمله پیوتر چایکوفسکی در قبرستان های الکساندر نوسکی مدفون شده اند. این صومعه دارای گورستان های مختلفی است که در هر کدام چند تن از افراد فرهنگی روسیه مدفون شده اند. گورستان تیخون در گوشه سمت راست از دروازه اصلی که قبر چایکوفسکی نیز در همین جا قرار دارد واقع شده است. در این قسمت علاوه بر چایکوفسکی ، قبر رابین اشتاین، قبر موسورگسکی، قبر ریمسکی کورساکف و گلیندا واقع است. مقبره داستایفسکی دورتر از انها و در امتداد دیوار صومعه قرار دارد. گورستان اصلی دیگری نیر که به آن گورستان لزاروس می گویند؛ آرامگاه چند تن از معماران بزرگ و فراموش نشدنی از جمله استارو ، قرائنگی و رسی است. در پشت این صومعه نیز رودخانه زیبایی قرار دارد که بر زیبایی این منطقه افروده است.

آدرس:

naberezhnaya reki Monastyrki, 1, Sankt-Peterburgروسیه، 191167

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است