غذا در تایوان

غذا در تایوان
به ادعای روزنامه‌ی گاردین، تایوان دارای بهترین بازارهای غذای خیابانی در تمام دنیا است. بعضی از معروف‌ترین این بازارها در شهر تایپه قرار دارند. در بازارهای شبانه‌ی تایپه همه نوع غذا یافت می‌شود ازجمله میوه‌های شیرین شده و ذرت بوداده‌ی جوجه. دسرهای این منطقه نیز واقعا منحصربه‌فرد هستند که در میان آن‌ها مواردی مثل نان ماهی مرکب یا نان پرشده با کاستارد و یک برش آناناس برشته طرفداران زیادی دارند.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با غذا در تایوان بیشتر آشنا بشیم .
چای مروارید تایپه

چای مروارید تایپه

بازارهای شبانه، بخش نابی از تجربه‌ی غذای تایپه است . بازار شبانه‌ی شیلین (Shilin) قدیمی‌ترین ، بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین بازار شهر است که قدمت آن به سال 1910 بر می‌گردد . غذاهای مختلف، ارزان و وسیعی در اینجا یافت می‌شود . شما می‌توانید املت صدف یا یک توفو را امتحان کنید . همچنین بازار شبانه‌ی Gongguan نیز ارزش بازدید را دارد . در این بازار نیز غذاهایی وجود دارد که باید امتحان کنید از جمله‌ی این غذاها می‌توان به نان‌های خوشمزه در Yuanbao و ساندویچ بخار پز اشاره کرد . در این میان غرفه‌ی چن سان دینگ (Chen San Ding) به خاطر داشتن یک چای مرواریدی با شیر، مشهور و محبوب است . این چای شیری با توپ‌های تاپیوکای جویدنی سرو می‌شود که در سال 1980 در تایوان اختراع شده است.

تخم مرغ آهنی (Iron egg ) در Tamsui

تخم مرغ آهنی

ناحیه‌ی Tamsui در سراسر تایوان به خاطر غذاها و میان وعده‌های خوشمزه‌اش بسیار مشهور است . برخی از این غذاها شامل چیپس ماهی (یو سو) است که به صورت بسته بندی در کل شهر به فروش می‌رسد . توپ‌های ماهی در سوپ و تخم مرغ آهنی ، تخم مرغ آب پز خوابانده در سس سویا نیز به خوبی در این شهر سرو می‌شود . خیابانی به نام گانگ مینگ (Gongming) که در موازات رودخانه قرار دارد نیز پر از غرفه‌های مواد غذایی است و حتی در آن یک موزه‌ی توپ ماهی نیز وجود دارد.

غذاهای دریایی در کیلونگ

غذاهای دریایی در کیلونگ

بازارهای شبانه در کیلونگ یکی از نقاط برجسته در مورد آشپزی تایوانی بوده و بهترین مکان برای خوردن در شهر است .قدمت غرفه‌های آن به زمان اشغال ژاپنی‌ها بر می‌گردد و امروزه پر از غذاهای دریایی ، نودل‌های خوشمزه و بستنی‌ها‌ی میوه‌ای است . هر کدام از غرفه‌ها مواد غذایی اصلی خود را به زبان انگلیسی تبلیغ می‌کنند و تقریبا تا اواخر شب باز هستند . در یکی از غرفه‌های قدیمی به نام Bian Cuo غذایی سرو می‌شود که از نودل‌های برنجی ضخیم در مخلوطی از غذای دریایی(مایعی از ماهی به همراه سبزیجات پخته) تهیه می‌شود . بهتر است این غذا را حتما امتحان کنید.

توپ ماهی در سوپ

توپ ماهی در سوپ

خوردن و نمونه برداری از غذاهای عرضه شده در خیابان Jishan بخش مهمی از سفر به جیوفین است . در این ناحیه توپ ماهی در سوپ و قارچ بو داده بسیار مشهور است . بهتر است زمانی را نیز برای سفر به قهوه‌خانه‌ی جیوفین اختصاص دهید . این قهوه‌خانه یکی از بهترین قهوه خانه‌هایی است که قدمت آن به 100 سال پیش بر می‌گردد .مطمئن شوید که غذای خود را در غرفه‌های چوبی میل کنید و یا اینکه در تراس بنشینید و از مناظر زیبای آن لذت ببرید.

سان کیک در تایچونگ

سان کیک در تایچونگ

تایچونگ یک مکان بسیار عالی برای پیدا کردن غذاهای تایوانی است . بازارهای شبانه در آن می تواند معرفی خوبی برای غذاهای محلی باشد .به همراه غذاهای خوشمزه ، شیرینی‌های خوشمزه‌ای نیز در آن یافت می شود . بنابراین افرادی که عاشق شیرینی هستند نباید زیاد نگران باشند .در این ناحیه کیکی به نام سان کیک سرو می‌شود که یک شیرینی تخت پر شده با عسل و گندم آسیاب شده شیرین است.

نودل‌های Danzi در تاینان

دانزی نودل

پایتخت سابق تایوان، شهری است که دارای غذاهای خیابانی و محلی بسیار عالی است . Dānzǐmiàn یا همان نودل با تخم مرغ و میگو یکی از بهترین غذاهای محلی آنهاست. سایر غذاهای محلی این شهر شامل رشته فرنگی ، مارماهی ، املت صدف، رول میگو و نان تست پر شده با مخلوطی از سبزیجات و غذاهای دریایی است .

 Biǎnshí در هوالین

بیانشی در هوالین

هوالین به خاطر داشتن کیکی به نام muaji مشهور است . این کیک از برنج گلوتینی و چسبنده ساخته می‌شود که درون آن از مواد غذایی شیرین پر می‌گردد . biǎnshí نیز نوعی کوفته در سوپ است که از گوشت و میگو ایجاد می‌شود . بازارهای شبانه یکی از بهترین مکان‌ها برای چشیدن این غذاها وسایر غذاهای محلی است . یکی از بازارهای محلی که در مرکز قرار دارد Ziqiang Rd است که کمی کوچک است . بازار شبانه‌ی نانبین بزرگتر از بازار قبلی است اما دسترسی به آن کمی دشوار می‌باشد .

سوپ و میوه در تایتونگ

سوپ و میوه در تایتونگ

سوپ‌های خوشمزه‌ای در این خیابان سرو می‌شود ، یکی از میوه‌های مرغوب آن سیب است که می‌توانید آن را از بازار میوه تهیه کنید .البته برای رسیدن به این بازار باید مسافت زیادی را طی کنید.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است