اقامت کشور مجارستان

اقامت کشور مجارستان

به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا و منطقه شینگن، مجارستان بین سی کشوری می باشد که بیشترین گردشگر را در دنیا دارد. این کشور فرهنگی غنی و متنوع دارد (از نظر تنوع در موسیقی  و فیلم تا تنوع در غذاها و ادبیات غنی است) ، خدمات درمانی آن نیز پیشرفته است و در مرکز اروپا واقع شده است. برنامه ویژه سرمایه گذاران که از این طریق اقامت دائم دریافت می کنند نیز امتیازات بسیاری را در اختیار این افراد قرار می دهد.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اقامت کشور مجارستان آشنا بشیم .

شرایط سرمایه گذاری در مجارستان

  • در این برنامه ضوابطی پیرامون ثروت خالص شخصی یا تجربه مدیریتی لحاظ نشده است. با این وجود، در موارد نادری ممکن است مقامات مجارستان مصاحبه ای با متقاضی انجام دهند.
  • در طول پروسه بررسی پرونده ، شرکت سرمایه گذاری واسطه  و مقامات مجارستان استانداردهایی را جهت شناخت فرد سرمایه گذار و جلوگیری از فرایندهای پولشویی بررسی می کنند. به این دلیل، در مرحله دادن درخواست نامه، درخواست کنندگان اصلی باید مجموعه ای از مدارک استاندارد را فراهم آورند که منبع درآمد و جمع ثروت خالص شخصی آنان در آن مشخص باشد.
  • سرمایه گذاری تنها توسط شرکت های واسطه مشخصی که با دولت مجارستان قرارداد دارند انجام میشود.

 

مزایا سرمایه گذاری در مجارستان

  • رسیدگی به یک درخواست نامه برای درخواست کننده اصلی و تمام اعضای خانواده واجد شرایط وی بدون وجود شرط سفری اجباری به مجارستان صورت می گیرد.
  • به درخواستهای دریافت اقامت دائم سریع و آسان رسیدگی می شود.
  • نیهازی به سفر به مجارستان نمیباشد. نه برای رسیدگی به پرونده تا زمان اخذ اقامت دائم و نه بعد از اخذ اقامت دائم
  • سرمایه گذاری با مبلغ بالا در سیستم تجاری مجارستان مورد نیاز نمی باشد.
  • شما به همراه خانواده خود می توانید از شیوه زندگی اروپایی و  مجاری  لذت ببرید ، امکان بهره بردن از سبک تجارت اروپایی، وضعیت تحصیلی قابل اطمینان  و ارائه خدمات درمانی با کیفیت بالا در مجارستان و تمام کشورهای اتحادیه اروپا نیز وجود دارد.

پاسپورت مجارستان

روند سرمایه گذاری در مجارستان

روند قانونی پذیرش سرمایه مستقیم خارجی در این برنامه شامل خرید اوراق قرضه دولتی ویژه کشور مجارستان به ارزش 300000 یورو (سیصد هزار یورو) در موعد مقرر  پنج سال می باشد. در موعد پرداخت، سرمایه اصلی بدون بهره افزوده  به سرمایه گذار باز می گردد.

قانون حکم می کند که برنامه سرمایه گذاری جهت خرید اوراق قرضه توسط نمایندگی این برنامه که مورد تایید مقامات مجارستان نیز می باشند ، صورت گیرد. درعوض، نمایندگی نیز آن مبلغ را در دولت مجارستان به شکل اوراق قرضه دولتی سرمایه گذاری خواهد کرد. این معامله بنا بر یک قرارداد کتبی با شرکت مشخص شده انجام می شود که باید در حیطه منطقه جغرافیایی محل زندگی درخواست کننده اصلی دارای مجوز باشد. اوراق قرضه دولتی تنها به این برنامه اختصاص یافته است و قابل تجارت بصورت عمومی و در بازار ثانویه نمی باشد.

به محض اینکه سرمایه گذار از جهت امنیتی چک شد، نمایندگی یک اظهارنامه غیرقابل فسخ فراهم می کند که گواه وجود یک قرضه به ارزش اسمی سیصد هزار یورو و سررسید پنج ساله می باشد و از محل بودجه دریافتی از سرمایه گذار در حدود  45 روزی که اجازه اقامت دائم وی صادر می شود، تامین شده است. علاوه بر هزینه سرمایه گذاری به میزان 300000 یورو، درخواست کنندگان باید هزینه تمام مراحل رسیدگی و صدور ویزا را نیز به میزان 65000 یوروپرداخت کنند.

شرایط ویزای کار مجارستان
سوال مطرح شده آن است که چه افرادی می توانند برای کار در مجارستان اقدام کنند؟ کشورهای عضو شینگن غالبا شرایط کار یکسانی دارند، به این ترتیب که شما برای کار در کشور مجارستان نیازمند به دعوت نامه و پیشنهاد کاری از یک کارفرما از این کشور میباشید، زمانیکه به سفارت مجارستان مراجعه می کنید بایستی این دعوت نامه ضمیمه مدارک شما باشد. دقت داشته باشید که بایستی سه ماه آگهی در کشور مجارستان درج گردد و اگر شخصی متقاضی شغل مورد نظر نبود این فرآیند برای سه ماه دیگر در اتحادیه اروپا تکرار شود، این پروسه امری دشوار و محال به نظر میرسد چون افرادی که فارغ التحصیل دانشگاه های مجارستان می باشند.

اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در مجارستان
از دیگر روش های سرمایه گذاری ولی با صرف هزینه های پایین تر ثبت شرکت در کشور مجارستان است. مجارستان کشوری با اقتصاد موفق که سبب جذب سرمایه گذاران خارجی از سراسر جهان شده است. پروسه ثبت شرکت مجارستان مستلزم حداقل 3 تا 4 ماه زمان میباشد و پس از ثبت شرکت و اخذ مجوز یکساله و اقامت کاری نیازمند حداقل سرمایه 5000 تا 50000 یورو برای شخص متقاضی خواهد بود، که بایستی توسط فرد برای فعال نشان دادن شرکت و امور مربوط به آن هزینه شود. شایان ذکر است که شما نیازمند پرداخت هیچ هزینه ای از ایران نخواهید بود. شخص متقاضی بایستی آدرسی را به عنوان دفتر محل کار به دولت این کشور معرفی کند و یا میتواند بیزینسی را بطور کامل خریداری کرده و در راستای شرکت خویش به دولت معرفی کند -یا استفاده از شرکت های ثبت شده قابل واگذاری- از مزایای ثبت شرکت مجارستان که بسیار حائز اهمیت می باشد پرداخت سالیانه مالیات بر سود شرکت است، که فقط 10 درصد می باشد و این مبلغ در بین کشورهای اروپائی پایین ترین مالیات پرداختی محسوب میشود.

مزایای ثبت شرکت در کشور مجارستان

  • دریافت اقامت دائم اروپا بواسطه ی این شرکت برای شخص متقاضی و خانواده اش پس از سه سال.
  • پرداخت مالیات 10 درصدی
  • اجازه برای غرفه های نمایشگاهی در اروپا، جهت شرکت ثبت شده فرد
  • افتتاح حساب برای شخص و همچنین شرکت
  • فرد به عنوان مدیر شرکت اجازه کار و تجارت خواهد داشت.
  • رفت و آمد آزادانه در حوزه اروپا و کشورهای شینگن
  • در این نوع ثبت شرکت یک سهامدار یا مدیر کفایت میکند.

اخذ اقامت از طریق ازدواج در کشور مجارستان
اخذ اقامت از طریق ازدواج یکی از روش های مهاجرت به مجارستان است که سالیانه مورد توجه بسیاری از افراد میباشد. در نظام حقوقی ایران ازدواج با یک مرد ایرانی سبب تحمیل تابعیت میشود، ولی این قانون در نظام حقوقی دیگر کشورهای جهان متفاوت است و ازدواج با هر شخصی تبعه آن کشور- زن یا مرد- سبب اعطای اقامت کشور مذکور میشود. کشور مجارستان نیز از این قانون مستثنی نیست و زمانی که با تبعه این کشور ازدواج کنید تابعیت به شما تعلق میگیرد. دقت داشته باشید که امر اقامت و تابعیت دو مقوله جدا از هم میباشند که طول پروسه برای همسر مقیم یا تبعه با هم متفاوت است.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است