برج ساعت آنتالیا ترکیه

دانستن زمان برای خیلی از مردم مهم می باشد، شاید به خاطر همین است که جاذبه ای به عنوان برج ساعت در خیلی از شهرهای جهان وجود دارد. آنتالیا نیز مانند خیلی از شهرهای دیگر برج ساعت آنتالیا که مربوط به گذشته است را دارد و از جاذبه‌های مهم آنتالیا به حساب می‌آید. در زمان قدیم تعداد 80 برج در اطراف شهر وجود داشته است که از تمام آن آثار باارزش فقط همین یک برج بر جای مانده است که در میدان کاله کاپیسی قرار دارد و نمادی از استواری برای مردم است و قدمت این شهر تاریخی را نیز حفظ کرده است.

در کنار پایداری که این برج به شهر بخشیده است وجود پارک هایی مثل کاراعلی اوغلو و آتاتورک با آن گل های زیبایش و منظره های فوق العاده از شهر با کوه های بلند در کنار این بناهای با ارزش، اقامت در این شهر را برای خیلی از گردشگران به یاد ماندنی می‌کند. عکس گرفتن در کنار برج ساعت آنتالیا را فراموش نکنید و همچنین نمای شب این برج دیدنی‌تر هم می‌شود.

 

 

برج ساعت آنتالیا 5

 

 

برج ساعت، سازه‌ای سنگی و باوقار است که در مرکز شهر قرار گرفته و به راحتی می‌توانید به دیدنش بروید. جایی که زمانی ورودی شهر قدیم به حساب می‌آمد و حالا احاطه شده با پارک‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و بسیار نقاط دیدنی دیگر. در واقع وقتی به دیدن این برج می‌روید، به راحتی می‌توانید در اطراف آن به چندین مکان دیدنی دیگر سر زده، از محیطی عالی لذت ببرید و در رستوران یا کافه‌ها به نوشیدن یا خوردن غذا مشغول شوید.

 

برج ساعت آنتالیا 6

ساختار برج ساعت آنتالیا

معماری زمخت و سنگ‌های بزرگی که در برج ساعت آنتالیا به کار گرفته شده، گواه زمان ساخت و ماهیت آن است. این برج برای زیبایی ساخته نشده بود و جزوی از ساختار ورودی شهر و خط اول دفاعی شهر محسوب می‌شد. با این حال همانطور که در دیگر بناهای آنتالیا مشاهده می‌کنید، استانداردهای زیبایی در آن لحاظ شده است. برجی پلکانی با یک پرچم بزرگ در بالایش که به زیبایی منظره‌ای جذاب در این بخش شهر ساخته است. یکی از بهترین زمان‌ها برای تماشای این برج، غروب دم است که خورشید با زاویه و رنگی خاص به آن می‌تابد و زیبایی‌هایش را دو چندان می‌کند.

بخش شمالی برج بر خلاف دیگر بخش‌هایش، ستون‌هایی آهنین در دل خود دارد که احتمالا به دوره‌های برگزاری مراسم اعدام در آن دلالت دارد. البته از آخرین باری که چنین مراسمی در این محل برگزار شده، حدود ۶۵ سال می‌گذرد.

 

برج ساعت آنتالیا 1

اطراف برج ساعت آنتالیا

از ایام قدیم تا حالا، این برج جایی برای گردهمایی محلی‌ها بوده و حالا بسیاری از گردشگران برای وقت‌گذاری در بعدازظهرها، به این نقطه از آنتالیا می‌آیند. یکی از نقاطی که به قول بسیاری، اینستاگرامی است! اما نقاط جذاب زیادی در اطراف برج ساعت وجود دارد که در زمان رفتن به آن می‌توانید از آن‌ها نیز بازدید کنید. یکی از این نقاط میدان جمهوری است که شبیه به پارکی آرام و زیباست و برای گشت زدن و پیک‌نیک عالی خواهد بود. دروازه هادریان یکی از دیگر از نقاط بسیار مهم در نزدیکی برج است که از مهم‌ترین دیدنی‌های آنتالیا به حساب آمده و بدون دیدنش نباید سفر به این شهر را تمام شده حساب کرد. مسجد زیبا Yivli Minaret نیز یکی دیگر از دیدنی‌های این منطقه به حساب می‌آید که تقریبا چسبیده به برج واقع شده است.

 

 

برج ساعت آنتالیا 2

 

 

اگر علاقه‌مند به دیدن این برج بوده‌اید، پس به مسائل تاریخی اهمیت می‌دهید، به همین منظور دیدن از موزه آنتالیا که در فاصله بسیار کمی از برج ساعت قرار دارد، بدون شک به شما توصیه می‌شود. موزه‌ای بسیار عالی که نه تنها آثار دوره‌ی عثمانی در آن به نمایش گذاشته شده، بلکه پیکرتراشی‌ها و نقش‌برجسته‌های بی‌نظیری از دوره‌ی بیزانس و حتی قبل از آن را نیز می‌توانید در آن به تماشا بنشینید. دیدن از موزه به نوعی تکمیل کننده بازدید شما از برج ساعت است.

 

 

برج ساعت آنتالیا 3

 

 

چطور به برج ساعت آنتالیا برویم

همانطور که گفتیم برج ساعت در حال حاضر بخشی از مرکز شهر به حساب می‌آید و هم به وسیله اتوبوس و هم به وسیله تاکسی به راحتی به آن دسترسی خواهید داشت. این برج در نزدیکی مسجد Yivli Minaret قرار دارد و در ایستگاه اتوبوس مربوط به این مسجد باید پیاده شوید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است