تپه گنجشک ها مسکو روسیه

اگر قصد خرید تور روسیه را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از سفر از جاذبه‌ها و دیدنی‌های مسکو آگاهی بیشتری پیدا کنید. یکی از دیدنی‌های مسکو که در تور روسیه احتمالا خواهید دید تپه وارابیف یا همان تپه گنجشک ها مسکو که به بام مسکو نیز شهرت دارد، چرا که بلندترین قسمت شهر مسکو محسوب می‌شود. تپه‌ای که 85 متر از سطح دریاها بالاتر است و در قسمت راست رودخانه مسکوا قرار گرفته است.

 

 

تپه گنجشک ها 3

 

 

درباره تپه گنجشک ها مسکو

با ایستادن بر روی سکوی دیدبانی تپه گنجشک‌ها (Observation Deck) تقریباً تمام مسکوی مرکزی در مقابلتان قرار می‌گیرد: استادیوم لوژنیکی، گنبدهای صومعه نوودویچی (Novodevichy)، کلیساهای کرملین، کلیسای جامع مسیح منجی، و ساختمان‌های بلند استالین موسوم به جعبه‌ها (Boxes). مجموعه ورزشی المپیک لوژنیکی (Luzhniki)، یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌ها در روسیه و اروپاست که به همراه استادیوم زیبایش در سمت راست این تپه قرارگرفته‌اند. علاوه بر استفاده‌های ورزشی، بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و موسیقی روسیه نیز در این استادیوم انجام می‌شوند. مهمترین بناهای روی تپه دانشگاه دولتی مسکو و کلیسای تثلیث هستند. دانشگاه دولتی مسکو زمانی بلندترین ساختمان اروپا نیز به شمار می‌رفت. به عنوان نمادی از برتری علم و دانش بر تمامی زمینه‌های دیگر، به دستور استالین این دانشگاه در بلندترین نقطه‌ی شهر ساخته شد.

 

 

تپه گنجشک ها 1

 

 

تاریخچه تپه گنجشک ها مسکو

تپه گنجشک ها بخشی جدا نشدنی از گذشته، حال و آینده پایتخت روسیه است. زمانی تاتارها، مغول‌ها، لهستانی‌ها و ارتش کریمه بر بلندای آن ایستاده و به دنبال راهی برای فتح این شهر بزرگ و غنی می‌گشتند. نام این تپه (vorobyovy-gory) را از دهکده‌ای گرفتند که در ایام قدیم در آن حوالی وجود داشت. بنا بر اسناد تاریخی، در اواخر قرن ۱۵ شاهزاده سوفیا این دهکده را از کشیشی ارتدوکسی به نام «وروبی» (Vorobey) خریداری کرد. این دهکده کم کم تبدیل به یک عمارت و سپس به اقامتگاه تابستانی تزارها شد. الکساندر اول قصد ساخت یک کلیسای جامع بزرگ و باشکوه را در اینجا داشت که متأسفانه هرگز آن را عملی نکرد.

 

 

تپه گنجشک ها 2

 

 

 

در قرن ۱۷ صومعه «آندرفسکی» (Andreevsky) در اینجا بنا گردید. در قرن ۱۸ یک کارخانه ساخت آجر و شیشه نیز در دامنه‌های تپه شروع به کار کردند. ساخت و ساز انبوه در تپه گنجشک ها در قرن ۱۹ آغاز شد. این روند به خاطر توسعه و بازسازی کل شهر شکل گرفت که بعد از آتش سوزی بزرگ سال ۱۸۱۲ حین حمله ناپلئون انجام شد. کلیسای جامع «مسیح ناجی» را هم در این زمان ساختند. در اواخر قرن ۱۹ بعد از لوله‌کشی شهر، برخی مردم شروع به ساخت کلبه‌هایی در حومه تپه گنجشک کردند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است