شهر کویینزتاون در نیوزلند

شهر کویینزتاون با تپه های رنگارنگش، آسمان آبی زلالش و طبیعت زیبایش به سرزمین افسانه ها معروف شده است. مه اطراف کوه های سر به فلک کشیده، ساحل سنگی با آمیزه ای از رنگ آبی و فیروزه ای، سرسبزی طبیعت با منظره های پرزرق و برقش مانند فیروزه ای در نیوزیلند می درخشد. اگرچه یکی از شلوغ ترین و پرهیاهوترین شهرهای نیوزیلند در جنوب غرب جزیره نیوزیلند است، اما آرامشی توصیف نشدنی بر شهر حاکم است. مردم کویینزتاون معماری مدرن و تاریخی شهرشان را با طبیعت دلنواز مخلوط کردند و ترکیب شگفت انگیزی به وجود آوردند تا دنیایی متفاوت برای گردشگران خوش ذوق به وجود بیاورند.

 

 

شهر کویینزتاون 7

 

 

زیبایی هاییش چهار فصل است، حتی در زمستان، کوه های سفید پوش و دریاچه هایی که با تابش آفتاب زمستانی مانند نگین درخشانی در شهر چشم هر ببینده ای را مجذوب می کنند. کویینزتاون شهری برای سفرهای چهارفصل است که لقب پایتخت ماجراجویی در جهان را از آن خود کرده. حدود 11 هزار نفر در این سرزمین طلایی زندگی می کنند که مهمان نوازی و صمیمیت آن ها هر ساله گردشگران زیادی را از گوشه و کنار دنیا جذب می کند.

 

شهر کویینزتاون 4

 

 

اطلاعات ضروری

اختلاف ساعت با تهران: ۸:۳۰+

زبان رسمی: انگلیسی

زبان‌ رایج دیگر: مائوری

واحد پول: دلار نیوزیلند (NZD)

نوع برق شهری: ۲۳۰ ولت/ ۵۰ هرتز (دوشاخه نوع I)

کد کشور: ۶۴+

کد شهری: ۰۳

شماره اضطراری: ۱۱۱

جهت رانندگی: چپ

فرودگاه: فرودگاه کویینزتاون (ZQN)

 

 

شهر کویینزتاون 1

 

 

وضعیت آب و هوایی

کویینزتاون با وجود کوچکی، در تمام طول سال، نزد گردشگران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است، زیرا آب و هوا و اقلیم خوب و معتدلی دارد. تابستان‌ها از ماه دسامبر تا فوریه هوا گرم و معمولا آفتابی است. در حالی که زمستان‌ها از ماه ژوئن تا آگوست دمای هوا سرد و برای انجام ورزش مفرح و هیجان‌انگیز اسکی در نزدیکی کوه‌ها مناسب می‌شود. بهار و پاییز ترکیبی از دو فصل زمستان و تابستان است، از این رو می‌توان این دو فصل را بهترین زمان برای سفر دانست، مگر اینکه هوای گرم‌تر دوست داشته باشید یا قصدتان از سفر به این شهر، پرداختن به ورزش مفرح اسکی باشد. در سراسر سال میزان بارش باران ثابت است. اگرچه به ندرت چند روز متوالی بارش ادامه دارد. طی فصل زمستان برف در نزدیکی قله‌های کوهستان جمع می‌شود که داخل شهر به سختی چنین چیزی را مشاهده خواهیم کرد.

 

 

شهر کویینزتاون 3

 

بهترین زمان برای رزرو هتل

کویینزتاون در طول تابستان (از ماه دسامبر تا فوریه) از محبوبیت بالایی برخوردار است، اما باز هم کم و بیش می‌توان این مدت را فصول کم گردشگر یا به اصطلاح low season نامید. البته انتظار نداشته باشید همه‌ی قیمت‌ها کاهش زیادی داشته باشد، اما قیمت هتل‌ها در این مدت به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. از آنجایی که کویینزتاون برای انجام ورزش‌های زمستانی نسبت به ورزش‌های تابستانی مناسب‌تر است، فصول پرگردشگر یا به اصطلاح high season برای هتل‌های این شهر از ماه ژوئن تا آگوست است، یعنی زمانی که پیست‌های اسکی و اسنوبورد سواری در بهترین حالت خود قرار دارند. با این حال، شهر در تمام طول سال شلوغ است، بنابراین توصیه می‌کنیم از قبل اتاق رزرو کنید، به خصوص اگر وسیله‌ی نقلیه‌ی شخصی ندارید و قرار است در نزدیکی مرکز شهر توقف کنید.

 

 

شهر کویینزتاون 5

 

 

رستوران های شهر کویینزتاون

رستوران Jervois و رستوران Bunker از پرطرفدارترین رستوران ها می باشند که می توانید دستپخت بهترین سرآشپزها را امتحان کنید و در یک محیط رویایی بهترین غذای دریایی عمرتان را طبخ کنید که سطح قیمت آن ها حدودا بین 12 تا 20 دلار می باشند. رستوران تاج هندی | Taj Indian Kitchen و رستوران Bespoke که به شکل یک رستوران رمانتیک طراحی شده اند، تمام غذاهای دریایی آن خوشمزه و لذیذ هستند، سطح قیمت متوسطی دارند و معمولا قیمت آن ها بین 8 تا 12 دلار می باشند. اگر به دنبال رستوران ارزان و مقرون به صرفه بودید رستوران Taco Medic و رستوران Caribe Latin از بهترین پیشنهادها می باشند.

 

 

شهر کویینزتاون 2

 

 

جاذبه‌های شهر کویینزتاون

  • پرش بانجی (AJ Hackett Bungy)
  • استخرهای آب داغ اونسن (Onsen Hot Pools)
  • قایق‌سواری (Queenstown Rafting)
  • باغ‌های کویینزتاون
  • رستوران Amisfield Winery Bistro
  • اسکای‌لاین کویینزتاون (Skyline Queenstown – Gondola & Luge)
  • دریاچه‌ی موک (Moke Lake)
  • تاب خورد در میان زمین و آسمان با The Nevis Swing
  • کویینزتاون هیل (Queenstown Hill)
  • دریاچه‌ی واناکا (Lake Wanaka)
  • اسکی سواری (The Remarkables Ski Area)

 

 

شهر کویینزتاون 6

 

 

سلامت و درمان کویینزتاون

1) آب آشامیدنی در این شهر تصفیه شده اما بهتر است از آب معدنی استفاده کنید.
2) در تابستان به دلیل تابش آفتاب در این شهر از کرم ضد آفتاب و کلاه استفاده کنید تا دچار آفتاب سوختگی نشوید.
3) در زمستان معمولا هوا سرد و غیرقابل پیش بینی می باشد، همیشه لباس مناسب به همراه داشته باشید.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است