مراحل اخذ اقامت ترکیه

سلام برای دوستان یک توضیح کامل در مورد مراحل گرفتن اقامت ترکیه میدم که از موقع ورود چه کارهایی باید انجام بدن تا آخرین مرحله که کارت اقامت ترکیه به دستتون میرسه امیدوارم که بتونه کمکی برای هموطنان عزیزمون باشه

مرحله اول

داخل ایران ثبت نام یا همون راندوو رو اقدام نکنین چون باید بعد از ورود به ترکیه اقدام کنین برای ثبت نام . باید مهرتاریخ آخرین ورود قبل از راندوو یا ثبت نام باشه .

 

 

اقامت افراد زیر 18 سال 5

 

 

مرحله دوم

بعد از ورود به کشور ترکیه باید یک خط ترک تهیه کنین و بعد اقدام به گرفتن خونه و بستن قرارداد یک ساله باشه یا خرید خونه. دقت کنین که قرارداد سوری نباشه چون باید تائیدیه سند خونه رو بگیرین اگر بخوان ازتون.

 

 

اقامت افراد زیر 18 سال 4

 

 

مرحله سوم

ثبت نام برای گرفت اقامت ترکیه یا راندوو. قبل از راندوو بیمه رو بگیرین بعد راندوو بگیرین. برای گرفتن راندوو. بیمه نامه . پاسپورت. عکس شخص ثبت‌نام کننده. آدرس محل سکونت. شماره تلفن ترک. از موارد اصلی برای ثبت نام هست.

 

 

اقامت افراد زیر 18 سال 3

 

 

مرحله چهارم

بعد از ثبت نام و گرفتن برگه ثبت نام وPDF. باید منتظر وقت مصاحبه که بهتون اعلام میشه بمونین بعضی مواقع برای خط تلفنی که ثبت کردین این تاریخ به صورت پیام کوتاه به شما ابلاغ میشه یا همون روز ثبت نام به شما مکان و تاریخ داده میشه و باید تو اون تاریخ و ساعت تو مکان مورد نظر باشین برای ارائه مدارکتون.

 

 

 

مشاور املاک آیلا 3

 

 

مرحله پنجم

در طول این زمان که شما منتظر روز مصاحبه هستین اگر از ویزای سه ماهه عادی شما باقی مونده میتونین خارج بشین از کشور ترکیه و قبل از تاریخ مصاحبه باید برگشته باشین واگر ویزای سه ماهتون تموم شده باشه شما نمیتونین خارج بشین دقت داشته باشین که اگر خارج بشین راندوو باطل میشه. حتی بعد از گرفتن قبولی هم نباید اگر ویزاتون تموم شده خارج بشین تا وقتی که کارت شناسایی یا همون کیملیک توریستی به دستتون برسه. بعد از رسیدن کارت شناسایی شما تا موقعی که کارت شما تاریخ داشته باشه میتونین رفت آمد کنین و این رفت آمد مرز نداره و نباید بیشتر از شش ماه هر سفرتون طول بکشه .

امیدوارم مراحلی که عرض کردم رو رعایت کنین که بتونین به طور قانونی تو کشور ترکیه زندگی کنین .

منبع : کانال هموطن

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است