اقامت جمهوری قبرس

اقامت  در جمهوری قبرس
قبرس در محل تلاقی سه قاره و در منتهی الیه شرقی دریای مدیترانه قرار گرفته است.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا شما را با اقامت جمهوری قبرس آشنا کنیم .
قبرس سومین جزیره بزرگ مدیترانه با مساحت ۹۲۵۲ کیلومتر و جمعیت ۶۹۹۰۰۰ نفر بوده است. قبرس به جزیره آفرودیت الهه زیبایی و عشق یونان معروف است و جزیره ای سر شار از مناظر زیبا و تماشایی وافسون کننده است.
محصور در دریاچه ساحلی با آبی به زلالی بلور، سواحل شنی آرام، دره های سبز پوشیده از زیتون، باغهای پرتغال و تاکستان، دهکده های کوهستانی زیبا، جنگلهای همیشه سبز کاج و سرو. قبرس جزیره ای است که شما را افسون و به راحتی عاشق آن می شوید.
قبرس نقطه تلاقی تمدنهای بزرگ دنیا بوده و تاریخچه ۸۹۰۰ ساله آن متأثر از فاتحین این جزیره می باشد.

خرید ملک در قبرس

اقامت قبرس
با خرید ملک در قبرس شما می توانید اقامت سالیانه و یا دایم دریافت نمایید. طبق قوانین قبرس مالک یک ملک می تواند بدون محدودیت در تعداد سفر در طول سال از ملک خود استفاده نماید. این موضوع شامل هر گونه ملکی می شود و ارتباطی با قمیت ملک نیز ندارد. ویزای صادر شده در این حالت چندباره و یکساله است. البته ممکن است بار اول ۶ ماهه صادر شود.
در این موارد بسیار دقت کنید، چرا که عدم آشنایی با قوانین و شرایط کشور ثالث می تواند ضررهای بزرگی را به شما بزند. به همین خاطر برای دریافت اطلاعات کافی در مورد شرایط و امکانات موجود با سفارت قبرس در تهران تماس بگیرید.
طبق قوانین جدیدی که در سال ۲۰۰۹ مصوب شد، مالکان املاک با ارزش بالا تر از ۳۰۰۰۰۰ یورو می توانند اقامت دایم درخواست نمایند. برای این درخواست می بایست شرایط زیر را دارا باشد:
– خرید ملک به ارزش بالاتر از سیصد هزار یورو (با وام یا بدون وام بانکی)
– اثبات به اداره مهاجرت که شخص برای استفاده شخصی و اقامت از این ملک استفاده خواهد کرد. مانند پرداخت قبوض ماهیانه، داشتن حساب بانکی فعال در قبرس و …
– شواهد مستند دال بر توانایی مالی مقیم بر اداره زندگی و تامین هزینه ها مانند درآمد در ایران یا هر کشور دیگر و یا دارا بودن کسب و کار در قبرس
– ارایه این مدارک توسط وکیل رسمی در زمانی حدود ۶ الی ۷ ماه به نتیجه می رسد. البته در زمان خرید ملک، متقاضی ویزای یک ساله دریافت می کند و تا زمان بررسی نهایی نیز می تواند به دفعات به قبرس سفر نمایید.
این روند پس از مدت زمان ۲ تا ۴ سال در صورت ارائه درخواست به اداره مهاجرت قبرس جنوبی، پیگیری وکــلای مربوطه و عدم داشتن هرگونه سوء پیشینه در طی اقامت در قبرس، منجر بـه اخذ اقامت دائم در قبرس جنوبی خواهد شد.
لازم به ذکر است که فقط قبرس جنوبی شامل شرایط عنوان شده می باشد و قبرس شمالی بـه هیچ عنوان عضو اتحادیه اروپا نبوده و کشوری ترک نشین و مستقل از قبرس جنوبی است. لذا افرادی که در قبرس جنوبی ملکی خریداری نموده اند، قادر خواهند بود به کشورهای عضو پیمان شینگن بدون ویزا سفر نمایند.
قبرس شمالی در سال ۱۹۷۴ توسط دولت ترکیه اشغال شد و در حال حاضر توسط اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته نمی شود. خرید ملک در این بخش با توجه به عدم اطمینان از صحت مالکیت واقعی توسط اتحادیه اروپا و وکلای بین المللی توصیه نمی گردد. به همین دلیل قیمت ها در قبرس شمالی گاهی تا ۵ برابر از قبرس جنوبی کمتر هستند. البته در حال حاضر نیز قوانین جدیدی در کشور قبرس جنوبی وضع گردیده که خریدران املاک خواهند توانست به برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا بدون گرفتن ویزا سفر نمایند.

اقامت از طریق خرید ملک

اما با خرید ملک به ارزش کمتر از ۳۰۰ هزار یورو می توان حداکثر ۶ مــاه در ســال بصورت پیوسته یا گسسته، در ملک خریداری شده اقامت داشته و مابقی روزهای سال، باید در ایران اقامت داشته باشید. ممکن است با شرایط خاصی این مدت به بیش از شش ماه تمدید گردد.
هنگام خرید ملک دقت کنید که سازنده دارای مجوز احداث ساختمان باشد. این مجوز تضمین اصلی سند مالکیت شما در آینده است. تمام جزئیات باید به طور دقیق در قرارداد خرید ذکر شده باشد. پس از انعقاد قرارداد فروشنده موظف به ثبت آن ظرف مدت یک هفته در اداره ثبت زمین یا Land registry و تحویل رسید آن به خریدار است. چنانچه تا حداکثر ۶۰ روز برای ثبت قرارداد اقدام نگردد، از نظر این اداره قرارداد باطل محسوب شده و باید قرارداد جدید نوشته شود. ثبت قرارداد در این اداره تضمین می کند که ملک مورد نظر پیش از این به کسی فروخته نشده و پس از آن نیز به کس دیگری واگذار نمی شود و فردی که قرارداد فروش را امضاء کرده، مالک پروژه مورد نظر است و اصولا چنین آپارتمانی در این اداره ثبت شده و وجود خارجی دارد.
چنانچه از سوی فروشنده پیشنهاد وام بانکی مطرح شود، حتما باید در قرارداد ذکر گردد. در این صورت چنانچه تغییراتی در قوانین بانکی ایجاد گردد، فروشنده موظف به برآورده نمودن خواسته شما می باشد. خرید ملک در قبرس برای متقاضی تسهیلات کاری یا اقامتی ایجاد نمی کند. چنانچه فرد مایل به کار در قبرس باشد، باید از مراجع ذیصلاح نسبت به اخذ اجازه کار اقدام نماید.
شرایط مهاجرت به قبرس شمالی
با توجه به قوانین جدیدی که در ارتباط با مهاجرت در قبرس شمالی وضع شده است مهاجرت به این کشور تا حدودی شرایط بهتری را برای دیگر اتباع ارائه میکند.
ابتدا لازم به ذکر است که کشور قبرس دارای یک جمهوری مجزا میباشد.
جمهوری قبرس شمالی که کلیه افرادی که بمدت ۱سال با خرید ملک اقدام کنند میتوانند اقامت قبرس شمالی را دریافت نمایند و در طول این سال هرسال اقامت به صورت یکساله تمدید میشود و میتوانند حق تردد هم داشته باشند.
دریافت تابعیت از طریق ازدواج با شهروند قبرسی
افرادی که با زن یا مرد قبرسی ازدواج کرده اند باید فرم شماره ام ۱۲۵ فقط به زبان یونانی را دردو نسخه بعد از سه سال زندگی مشترک یا همخانگی مشترک بدون ثبت ازدواج ( با این شرط که ۲ سال کامل و متوالی در قبرس سکونت دائم داشته باشند) گواهی ازدواج , گواهی حسن ازدواج طرفین , گواهی ولادت متقاضی به همراه مشخصات همسر و ۱۰۰ پوند تسلیم نمایند.
اکتساب تابعیت قبرس از طریق شهروند سازی
فرم شماره ام ۱۲۷ باید توسط فردی که در ۸ سال گذشته در قبرس سکونت داشته است و قبل از تسلیم مدارک ۵ سال متوالی در قبرس بوده یا در ۱۳ سال گذشته بیشتر از ۱۰ سال متوالی در قبرس سکونت داشته است همچنین افرادی که عضو یک گروه ورزشی بوده , بازیکن یا عضو فنی تیم یا مربی یک تیم ورزشی باشند یا برای شرکتهای دو یا چند ملیتی یا شرکتهای قبرسی کار کنند.
به همراه فرم , گواهی ولادت ,پاسپورت ,گواهی حسن کار ,دو قطعه عکس ,آگهی درخواست تابعیت درروزنامه قبرسی برای دو روز متوالی و ۲۰۰ پوند می بایست تسلیم گردد. فرم مربوطه در وزارت کشور قبرس در نیکوزیا تحویل میگردد. ( تلفن : ۳۰۲۱۰۵ ۲۲ ۰۰۳۵۷ )
توجه : متقاضیان مذکوردر قبرس بعد از تحویل مدارک می بایست برای رسیدگی در مقابل قاضی یا دادگاه قرار بگیرند و متقاضیانی که مدارک خود را در خارج از قبرس تسلیم نمایند در مقابل وابسته کنسولی جمهوری قبرس قرار می گیرند.
ازدواج رسمی در قبرس
افرادی که مایلند در قبرس ازدواج کنند .می بایست طبق قوانین ازدواج , ماده شماره ۲۷۹ , شخصا درخواست خود را به مامور ثبت ازدواج در یکی از شهرداری ها ارائه دهند تا اقدامات لازم جهت ثبت ازدواج انجام گیرد.
• ارائه اعلان ازدواج
• درخواست گواهی ثبتی
بمنظورانجام ازدواج رسمی , شهردار ( یا یکی از اعضای شورای شهر منصوب از جانب شهردار) هر شهر به عنوان مامور ثبت ازدواج شناخته می شود .
در صورت اعلان , ازدواج میتواند ظرف ۱۵ روز یا تا سه ماه پس از تاریخ اعلان صورت پذیرد.
در صورت اضطرار طرفین ازدواج می توانند از وزیر کشور درخواست گواهی مخصوص ازدواج نمایند تا در اسرع وقت بتوانند به ازدواجشان جنبه قانونی دهند. این درخواست باید از طریق شهرداری انجام پذیرد.
اگرطرفین ازدواج بیوه نباشند ولی سن آنها زیر ۲۱ سال باشد , اجازه کتبی پدر ودر صورت فوت اجازه مادر ودر صورت فوت هردو یا ……اجازه رسمی سرپرست و قیم قانونی می بایست به مامور ازدواج یا وزیر قبل از صدور و دریافت مدرک ازدواج ارائه گردد .
زوجها می توانند به میل خود توسط مامور ازدواج در شهرداری یا با گواهی مامور ازدواج در یکی از کلیساهای ثبت شده ازدواج کنند. فهرست کلیساهای ثبت شده را می توان از وزارت کشور یا شهرداریها دریافت نمود. زوجها باید دارای کذرنامه یا مدرک مسافرتی معتبر باشند.
و در آخر زوجها باید مدرکی دال بر مجرد بودن خود ارائه دهند که می تواند گواهی تجرد تایید شده ازکشور مطبوع , مدارک قانونی طلاق یا مدارک فوت همسر باشد. تمامی مدارک باید قبلا به تایید مراجع ذیصلاح کشور مطبوع منقاضی رسیده باشد.
هزینه های ازدواج به قرار زیر می باشد :
ازدواج در ظرف ۱۵ روز:
– برای پر کردن فرم ودرخواست اعلان ازدواج ( برای هر نفر ) ۱۰ پوند قبرس
– برای مدرک ازدواج ( برای هر نفر ) ۱۰ پوند قبرس
– برای هر کپی برابر با اصل مدرک ازدواج ۴ پوند قبرس
– برای ازدواج توسط مامور ازدواج شهرداری ۱۰ پوند قبرس
ازدواج در صورت اضطرار :
– برای درخواست گواهی مخصوص ازدواج ۱۰۰ پوند قبرس
– برای ازدواج توسط مامور ازدواج شهرداری ۱۰ پوند قبرس
برای دریافت اطلاعات یا تماس مستقیم لطفا با آدرس ذیل تماس بگیرید :
اتحادیه شهرداریهای قبرس
صندوق پستی : ۲۲۰۳۳ , نیکوزیا , شماره ۱۵۱۶ – قبرس
تلفن : ۶۶۹۱۵۰ ۲۲ ۳۵۷+ فاکس : ۶۷۷۲۳۰ ۲۲ ۳۵۷+
E-mail : endeky@cytanet.com.cy
Website : www.ucm.org.cy
وزارت کشور قبرس
اداره ثبت
لفکوزیا (نیکوزیا) , شماره ۱۴۶۰ – قبرس
تلفن :۳۰۳۱۰۶ , ۳۰۲۰۲۰, ۳۰۲۰۲۱ ۲۲ ۳۵۷+ فاکس : ۳۰۳۴۳۰ ۲۲ ۳۵۷+
ثبت موقت کشتی تحت لوای پرچم قبرس
هر کشتی می تواند بطورموقت زیر پرچم قبرس قرار بگیرد و این درخواست را در محل هیئتهای دیپلماتیک یا دفاتر کنسولی جمهوری قبرس ( که از این به بعد به آن مامور کنسولی اطلاق می گردد و دقیقا تحت دستور العملهای اداره ثبت کشتی های قبرس عمل می کند) در خارج از کشور به ثبت برساند.
هر کشتی در زمان ثبت موقت الزاما باید در یکی از بنادر خارج از جمهوری قبرس باشد که بتواند تحت تفحص و بررسی قرار گرفته و ازجانب دولت قبرس تایید گردد.
قرار گرفتن کشتی در بندر یا مکان اداره ثبت موقت الزامی نیست.
درخواست ثبت موقت
برای اینکه اداره ثبت کشتی های قبرس مراحل درخواست ثبت کشتی را به جریان اندازد اطلاعات زیر مورد نیاز است :
• نام کامل کشتی و پرچم آن در زمان درخواست
• نام شرکت قبرسی که برای کشتی درخواست ثبت موقت نموده است
• نام جدید درخواستی که تحت آن کشتی می بایست ثبت گردد
• اطلاعات فنی کشتی (نوع , سال ساخت , اندازه , توناژو …)
• نام انجمن طبقه بندی کشتی که به آن تعلق داشته است. اگر مالک کشتی قصد تغییر طبقه بندی را دارد باید در زمان درخواست عنوان کند.
• منطقه تجاری که کشتی به آن وارد می شود
• مکانی که کشتی در زمان درخواست ثبت موقت در آنجا خواهد بود
• نام مامور کنسولی که مالکان کشتی مایلند در آنجا ثبت موقت را انجام دهند
• نام و آدرس شرکا و مدیران عامل شرکت قبرسی که درخواست ثبت موقت برای کشتی نموده اند
دستورالعملهای ثبت موقت
اداره ثبت کشتی های قبرس دستور صدور جواز ثبت موقت را به مامور کنسولی زمانی که مدارک زیر ارائه گردد صادر می نماید :
• مصوبه توافق مدیران عامل شرکت قبرسی به اداره ثبت کشتی های قبرس که درخواست ثبت موقت برای کشتی نموده اند و درخواست ملاقات توسط وکیل یا وکلای آنها از مامور کنسولی برای ثبت کشتی
• وکالت نامه ای که در آن نام فرد یا افرادی که صلاحیت درخواست , امضای مدارک و کلیه امور مربوط به ثبت موقت را دارا می باشند قید شده باشد . برای دریافت فرمهای مربوطه به سایت زیر مراجعه فرمایید:
Department of Merchant Shipping
اتمام مراحل ثبت موقت در قبرس
بعد از ارائه ی مدارک مورد نیاز و پرداخت وجه توسط متقاضی , مامور کنسولی به قرار زیر عمل می کند :
• صدور پروانه موقت ( فرم ام اس ۵) که اعتبار آن ۶ ماه از تاریخ صدور می باشد
• صدور گواهی رادیویی موقت
• توصیه های مفید به انجمن طبقه بندی کشتی در زمینه تفحص و بررسیکشتی وصدور تاییدیه ازجانب دولت قبرس
مالک کشتی باید تضمین کند که تا اتمام مراحل صدورپروانه ثبت موقت کشتی برای تفحص و بازرسی بندر را نمی نماید.
توصیه سایت roomaco.com  : حتما قبل از مهاجرت یا خرید ملک در خصوص دو کشور کامل تحقیق کنید . قوانبن دو کشور قبرس شمالی و جنوبی کاملا با یکدیگر متفاوت می باشد . حتما از وکلا و مشاورین املاک مورد تائید سفارت جمهوری اسلامی ایران یا معتبر کمک بگیرید . همیشه خوشحال و موفق باشید .
“راهنمای اقامت ،تحصیل ،سفر وزندگی در دیگر کشورها  “

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است