حوض بانگانگا بمبئی هند

در شهر بمبئی یک مکان تاریخی و فرهنگی وجود دارد که امروزه توسط گردشگران مورد بازدید قرار می گیرد. نام این مکان حوض بانگانگا است. حوض بانگانگا را می‌توان قدیمی‌ترین جای مسکونی بمبئی نامید که این فرصت را برای شما فراهم می‌کند که در تاریخ و گذشته‌ی این شهر غرق شوید. با این حال جای تعجب دارد که بسیاری از مردم محلی با آن آشنا نیستند!

 

 

حوض بانگانگا 1

 

 

درباره حوض بانگانگا بمبئی

حوض مقدس بانگانگا یا حوض بانگانگا یکی از جاذبه‌های توریستی پرطرفدار بمبئی است. قدمت این مخزن قدیمی به عنوان بخشی از مجموعه معبد والکیشوار به قرن 12 میلادی بازمی‌گردد. معبد در سال 1127 میلادی تحت نظارت سلسله سیلهارا (حاکمان بمبئی از قرن نهم تا قرن سیزدهم) بنا شد. معبد در سال 1715 توسط پرتغالی‌ها ویران شد و سپس با هزینه راما کامت، یک تاجر متمول بشردوست ساکن بمبئی، معبد بازسازی شد. این بنا یکی از مقدس‌ترین نقاط بمبئی و یکی از معدود بازمانده‌های چنین بناهایی در جنگل بتنی بمبئی است. باور بر این است که آب داخل مخزن به عنوان آب مقدس گنگ خاصیت شفابخشی دارد. هرچند، با وجود اینکه معبد تنها یک و نیم کیلومتر با شهر فاصله دارد، بسیاری از توریست‌ها به راحتی از کنار آن می‌گذرند.

 

 

حوض بانگانگا 3

 

 

یکی از جاذبه‌های مخزن بانگانگا فستیوال فرهنگ و موسیقی دو روزه با هدف ترویج موسیقی هندو است که فوریه هر سال به همت شرکت توسعه توریسم ماهاراشترا برگزار می‌شود. در طول این جشن، مخزن را تمیز می‌کنند و آذین می‌بندند تا برای اجراهای حرفه‌ای و آماتور آماده شود.

 

 

حوض بانگانگا 2

 

 

دیوارهای هر دو سمت مخزن بر اثر بی‌توجهی آسیب دیده‌اند اما به لطف نقاشی‌های رنگارنگ صحنه هایی از اساطیر، تاریخ و داستان‌های فولکلور جذابیت خود را کاملا حفظ کرده‌اند. با توجه به نزدیکی مخزن به ساحل، هوای آن اغلب مرطوب و سنگین است و بوی دریا از آن به مشام می‌رسد، هرچند این بو زیر عطر بخورها و گل‌ها یا بوی پخت و پز از آشپزخانه‌های مسکونی اطراف گم می‌شود.

رفتن به معبد: نزدیکترین ایستگاه راه‌آهن جاده چارنی (با سه تا پنج کیلومتر فاصله) است، تاکسی و اتوبوس به راحتی در کنار ایستگاه یافت می‌شود.

بهترین زمان برای دیدن معبد: بانگانگا، در اوائل صبح، زمانی که آفتاب هنوز خیلی تند نیست و نسیم خنکی از سمت دریا می‌وزد، از هر وقتی زیباتر است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است