دروازه هند بمبئی

کشور پهناور هندوستان با جاذبه‌های تاریخی زیبا و منحصر به فردی که دارد به عنوان یکی از مقصدهای محبوب گردشگری در دنیا شناخته می‌شود. با ما همراه شوید تا شما را با دروازه هند بمبئی یکی از مکان های دیدنی هندوستان آشنا کنیم.

 

 

دروازه هند 2

 

 

درباره دروازه هند بمبئی

دروازه هند در شهر بمبئی یا مومبای ، نام طاق نصرتی است که بریتانیایی ها آن را بنا کرده اند که یکی از دیدنی های شهر بمبئی هند می باشد . این دروازه در منطقه کلابه در جنوب شهر بمبئی و در ورودی بندرگاه ابولوبندر و در کنار دریا قرار گرفته است . ارتفاع این بنا 26 متر است . این سازه از آثار تاریخی نادری است که به مناسبت یک رویداد ، برای پذیرایی از مهمانان ساخته شده است .

 

 

دروازه هند 3

 

 

معماری دروازه هند

ساخت دروازه هند در سال 1911 میلادی آغاز شد و پس از 13 سال به اتمام رسید. جورج ویتت معمار اسکاتلندی این دروازه بود که با طراحی 4 برج کوچک و زیبا در چهار طرف بنا بر زیبایی آن افزوده است. در ساخت این دروازه که 26 متر ارتفاع دارد از سنگ بازالت و بتن استفاده کرده‌اند و آثار معماری هندی و اسلامی به خوبی دیده می‌شود. هدف از ساخت دروازه هند را به مناسبت ورود جرج پنجم و همسرش به هند می‌دانند.

 

 

دروازه هند 4

 

 

این دروازه بسیار بزرگ که احداث آن سال 1947 میلادی پایان یافت ، به عبارتی اختتامیه سلطه بریتانیا بر هند بود . در همان سال 1947 ملوانان بریتانیایی از زیر همین دروازه رد شدند و سوار بر کشتی هایشان شدند و هند را برای همیشه به مقصد انگلیس ترک کردند . جنس این دروازه عظیم «بازالت» که نوعی سنگ آتش زنه زرد رنگ است می باشد که روی آن شبکه کاری شده است . دروازه هند بمبئی ، حالت دروازه های یک کاخ مجلل را دارد به همراه چهار مناره کوچک در چهار ضلع آن . بر تخته سنگ بزرگی که سر در طاق دروازه هند قرار دارد ، نام پادشاه بریتانیای کبیر «جرج ششم» و تاریخ ورود وی به شهر بمبئی حکاکی شده است .

 

 

دروازه هند 1

 

 

با توجه به سابقه تاریخی این محل ، دروازه هند یکی از بهترین مناطق گردهمایی گردشگران و توریست های خارجی است . این دروازه زیبا در عین حال در نزدیکی هتل تاج محل ، یکی از بهترین هتل های هند ، واقع شده است که مسافران آن هنگام رفت و آمد می توانند به راحتی این سازه را مشاهده کنند .

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است