راهنمای خرید قهوه ساز

قبل از اینکه اقدام به خرید یک دستگاه قهوه ساز کنید، در مورد اینکه چه نوع قهوه ای (از نظر میزان آسیاب شدن دانه قهوه) و یا اینکه قهوه درست شده با فیلتر، اسپرسو یا کاپوچینو دوست دارید؟، چه میزان قهوه می خواهید تهیه کنید؟ و معمولاً چه وقتهایی دوست دارید قهوه تهیه کنید؟ قیمت دستگاه و بودجه ای که برای خرید دستگاه در نظر گرفته اید ؟ و سوالات دیگر اطلاع کافی داشته باشید.

قهوه ساز انواع مختلفی از جمله اسپرسو، موکا فرنچ پات، کیمکس و … دارد که هر کدام قهوه ای عالی با غلظت خیلی بالا تولید می کنند. امروزه دستگاه های قهوه سازی درست می شوند که می توان با ان تمامی این قهوه ها را درست کرد البته به دلیل اندازه ی بزرگ و قیمت زیادش در منازل خیلی استفاده نمی شود و بیشتر برای کافی شاپ و جاهای دیگر خریداری می گردد. خرید یک قهوه ساز به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. قبل از هر چیز باید بودجه ی مورد نظر را تعیین کنید و سپس در محدوده ی قیمت مشخص شده یک قهوه ساز خوب را انتخاب کنید. قهوه ساز ها دارای اندازه های مختلفی برای خانواده های پرجمعیت و کم جمعیت می باشد و شما می توانید با توجه به نیاز خود اندازه ی ان را تعیین کنید.

راهنمای خرید قهوه ساز

انواع دستگاه قهوه ساز

قهوه ساز فرنچ پات از قهوه ساز های اولیه و پرطرفدار می باشد که به شکل استوانه و از جنس پلاستیک و شیشه است. یکی دیگر از رایج ترین قهوه ساز ها دستگاه قهوه ساز قطره ای می باشد که با اندازه ی متفاوت و تقریبا برای ۱۰ نفر تولید می شوند. این قهوه ساز در دو مدل برقی و گازی برای هر مکانی ساخته شده اند.

یکی دیگر از بهترین دستگاه ها برای درست کردن قهوه دستگاه قهوه جوش می باشد. این دستگاه نسبت به قهوه ساز های قطره ای دارای کیفیت و طعم خیلی بالاتری هستند. و رایج ترین نوع ان ها قهوه جوش هایی هستند که روی اتیش قرار می گیرند.

کیمکس یکی دیگر از مدل های قهوه ساز می باشد که می توان با ان هم دانه ی قهوه و هم پودر قهوه را دم کرد. این مدل در زمان کم تر قهوه را اماده و هم چنین به دلیل این که قطعات زیادی ندارد به راحتی تمیز می شود.

قهوه ساز اسپرسو جدید ترین و مدرن ترین دستگاه قهوه ساز می باشد و دارای دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک هستند. هم چنین غلیظ ترین و تلخ ترین قهوه، قهوه ی اسپرسو است که به دلیل غلیظی بیش از حد ان در فنجان های کوچک ریخته می شود. در هنگام خرید دستگاه اسپرسو باید قهوه سازی انتخاب کنید که دارای فشار بسیار قوی باشد تا اب به خوبی در بین دانه های قهوه عبور کند و قهوه ای با غلظت بالا به دست بیاید. بهترین فشار برای یک قهوه ی خوب فشار چهار تا نوزده دفعه می باشد

راهنمای قهوه ساز

ظرفیت دستگاه قهوه ساز :

قبل از هر انتخابی این نکته را مد نظر قرار دهید که دستگاهی که قصد خرید آن را دارید توانایی دم کرده قهوه به تعداد مورد نظر شما را داشته باشد .

قهوه ساز ها با ظرفیت های مختلفی در بازار موجود هستند بستگی به نیاز و سلیقه شما دارد که کدام را برای مصرف انتخاب نمایید .

معمولا بیشترین انتخاب معطوف به دستگاهی است که توانایی آماده کردن ۸ فنجان قهوه را دارد .

این دستگاه نسبت به سایر قهوه ساز ها بیشتر بفروش می رسد .

توانایی توقف و سرو :

از پرکاربرد ترین ویژگی های یک دستگاه قهوه ساز به شمار می رود و این امکان را فراهم می کند تا شخص بتواند به صورت کوتاه مدت و موقت از دم کردن قهوه جلوگیری و کتری قهوه را برای سرو از دستگاه جدا کند .

راهنمای خرید قهوه ساز حرفه ای

کنترل دیجیتال :

بعضی از قهوه ساز های مدرن و جدید مجهز به صفحه نمایش LED  است که کنترل و تنظیم قهوه ساز را آسان در اختیار کاربر قرار داده است . با این مزیت به راحتی میتوان تایمر و وضعیت دم شدن قهوه را به آسانی بررسی کرد و هم چنین بعد از دم شدن و اماده شده قهوه دستگاه را به طور اتوماتیک خاموش نمود .

فیلتر آب :

با این ویژگی به راحتی می توان از کلر و مزه بد آب شیر راحت شد .در نتیجه در هنگام خرید از داشتن فیلتر آب اطمینان حاصل نمایید .

ولتاژ دستگاه:

مانند کتری برقی داشتن ولتاژ بیشتر در دستگاه باعث زودتر به جوش آمدن آب خواهد شد، زمانیکه می خواهید چندین اسپرسو تهیه کنید، دستگاه با ولتاژ بالا بهتر است.

در هنگام خرید قهوه ساز باید به چه نکاتی توجه کنیم

قهوه ساز های صنعتی نسبت به قهوه ساز های معمولی دارای قابلیت های بیشتری هستند و قهوه ای با کیفیت و طعم بالاتری به شما می دهند. البته هر چه قهوه ساز پسشرفته تر و بزرگ تر باشد قیمت شان هم بیشتر است. با جوشاندن قهوه طعم ان عوض می شود پس سعی کنید که قهوه سازی با توان جوشیدن خیلی بالا تهیه کنید تا دمای اب را به حد کافی بالا برود و قهوه ای با طعم عالی به شما ببخشند.

برخی از قهوه ساز ها دارای قطعات فراوانی هستند که تمیز کردن ان ها کار خیلی دشواری است. سعی کنید قهوه سازی که می خرید از قطعات زیاد تشکیل نشده باشد تا به راحتی بتوان ان را شست و شو و تمیز کرد.

در هنگام خرید به فضایی که قرار است دستگاه را در ان قرار دهید خیلی توجه کنید و بال توجه به ان یک دستگاه قهوه ساز با اندازه ی مناسب تهیه کنید. دستگاه های بزرگ از قابلیت های خیلی زیاد از جمله گرم کردن فنجان ها، وجود فیلتر اب، برنامه ریزی و اندازه ی بزرگی برخوردار می باشد و معمولا برای منزل خیلی مناسب نیستند.

قهوه ساز های اسپرسو دارای قیمت خیلی بیشتر نسبت به قهوه ساز کاپوچینو و موکا هستند. بنابراین اگر می خواهید یک قهوه ی ساده درست کنید نیازی نیست حتما از قهوه ساز اسپرسو استفاده کنید بلکه یک قهوه ساز موکا با قیمت خیلی کم تر هم می توانند نیاز شما را برطرف کند. برخی از افراد هستند که می خواهند بهترین قهوه با غلظت بسیار بالا درست کنند که در این صورت باید یک دستگاه اسپرسو را خریداری کنید. در خرید این دستگاه دقت داشته باشید که میزان بخار بسیار بالا، فشار بالا، بولر زیاد را داشته باشد. این دستگاه دارای کارایی خیلی عالی و طول عمر زیاد هستند.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است