موزه های انگلستان

موزه های انگلستان
انگلستان پر است از گالری و موزه های برجسته با اثار مشهور و ارزنده که بازدید از بیشتر آنها رایگان است و شما می توانید نهایت استفاده و لذت رو از بازدید آنها ببرید. در این مقاله به مشهور ترین آنها می پردازیم.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با موزه های انگلستان بیشتر آشنا بشیم
موزه مادام توسو

موزه مادام توسو

موزه مادام توسو که توسط فردی به همین نام تاسیس شده، از مشهورترین و پر بازدیدترین مکان‌های دیدنی لندن است؛ موزه‌ای از مجسمه‌های مومی افراد مشهور دنیا؛ از بازیگران و خوانندگان گرفته تا ورزشکاران و فوتبالیست‌های معروف که نام و چهره‌شان برای همه‌مان آشناست. مجسمه‌هایی آنقدر نزدیک به واقعیت که در اولین نگاه، توقع دارید همین لحظه تکانی بخورند، حرف بزنند و یا از تعجب شما بلندبلند بخندند. مادام توسو در قرن ۱۸ میلادی نمایش‌دادن مجسمه‌های مومی‌اش را در این موزه شروع کرد و بعد از مرگ او با اضافه شدن مجسمه‌های جدید، موزه مادام توسو به یکی از معروف‌ترین‌ها و پر بازدیدترین‌های شهر لندن تبدیل شد. ایستگاه مترو «بکر استریت» به موزه مادام توسو نزدیک است.

موزه و گالری هنری داربی

موزه و گالری هنری داربی

موزه و گالری هنری داربی (به انگلیسی: Derby Museum and Art Gallery) در سال ۱۸۷۹ به همراه کتابخانهٔ مرکزی داربی در ساختمانی جدید که توسط ریچارد نیل فریمن طراحی شده بود و مایکل توماس باس آن را به داربی داده بود، تاسیس شد. مجموعهٔ نمایش داده شده در موزه شامل گالری کامل نقاشی‌های جوزف رایت از داربی است. هم‌چنین کلکسیون بزرگی از تاج‌های سلطنتی داربی و ظروف چینی داربی و مناطق اطراف آن به نمایش گذاشته شده‌است. کلکسیون‌های دیگری راجع به باستان‌شناسی، تاریخ طبیعی، زمین‌شناسی و نظامی در موزه به نمایش درآمده است. موزهٔ هنری از سال ۱۸۸۲ آغاز به کار کرد.

رصدخانه سلطنتی گرینویچ

رصدخانه سلطنتی گرینویچ

رصدخانه سلطنتی گرینویچ (به انگلیسی: Royal Observatory, Greenwich)در سال ۱۶۷۲ توسط پادشاه چارلز دوم ساخته شد، ودر ۱۰ اوت افتتاح شد.[۱] اینجا محل زندگیاخترشناس سلطنتی جان فلمستید بود.خطی که از وسط سه‌پایه تلسکوپ سلطنتی می‌گذرد به عنوان نصف‌النهار مبدأ شناخته می‌شود.

موزه اشمولین

موزه اشمولین

موزه اشمولین (به انگلیسی: Ashmolean Museum) قدیمی‌ترین موزه دانشگاهی جهان واقع در آکسفورد انگلستان است که در ۱۶۸۳ توسط الیاس اشمول افتتاح شد. در این موزه مجموعهٔ ارزشمندی از نقاشی‌ها و اشیای باستانی همچون تندیس‌هایی از دوران یونان باستان و سکه‌های رومی نگهداری می‌شود.

موزه بریتانیا

موزه بریتانیا 1

موزه بریتانیا (British Museum) در سال ۲۰۱۶ عنوان برترین موزه در انگلستان را از سوی بازدیدکنندگان به خود اختصاص داد. برندگان این جایزه و عنوان را الگوریتمی تعیین می‌کند که کیفیت و کمیت بازدیدها و رتبه‌بندی در میان موزه‌های جهان را هم‌زمان در نظر گرفته و اجرای آن بیش از ۱۲ ماه به طول می‌انجامد. بازدیدکنندگان از این موزه اذعان داشته‌اند که از تماشای این موزه لذت برده و رتبه بسیار بالایی را در میان فعالیت‌های دیگر خود به ‌آن اختصاص داده‌اند.

موزه علوم لندن

موزه علوم لندن
??????????

موزهٔ علوم ( Science Museum) بخشی از موزهٔ ملی علم و صنعت است که در کنزینگتون جنوبی، لندن واقع شده است. این موزه در سال ۱۸۵۷ افتتاح شد و امروزه از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری لندن است، بطوریکه سالانه ۳.۳ میلیون نفر از این موزه بازدید می‌کنند.
به مانند باقی موزه‌های ملی که توسط بودجه عمومی حمایت می‌شوند بازدید از این موزه بریا عموم آزاد است. هر چند ممکن است نمایشگاه‌های موقت در محل موزه برگزار شوند که شامل هطینه ورودی می‌باشند.

موزه فلورانس نایتینگل

موزه فلورانس نایتینگل

موزه فلورانس نایتینگل به (به انگلیسی: Florence Nightingale Museum) که در بیمارستان سنت توماس، و در کاخ وست مینیستر واقع شده با دورنمایی از سراسر رودخانه تیمز در ساحل جنوبی، مرکز لندن، انگلستان قرار دارد. این موزه بصورت عمومی و هفت روز هفته باز است. و بعد از نوسازی گسترده در تاریخ ۱۲ می ۲۰۱۰ دوباره باز جهت بازدید عمومی باز گردید ساعات کار این موزه نیز روزانه از ساعت ۱۰٫۰۰ الی ۱۷٫۰۰ بوده و روزهای جمعه، کریسمس و دیگر مناسبت های خاص تعطیل می باشد.

موزه ملی دریانوردی لندن

موزه ملی دریانوردی لندن

موزه ملی دریانوردی لندن (به انگلیسی: National Maritime Museum) یک موزه دریایی است که در منطقه گرینویچ، لندن قرار دارد. طرح ساخت این موزه براساس قانون ملی دریایی ۱۹۳۴، فصل ۴۳ داده شده و در ۲۷ آوریل ۱۹۳۷ توسط جرج ششم پادشاه بریتانیا افتتاح شده است.

موزه ویکتوریا و آلبرت

موزهٔ ویکتوریا و آلبرت

موزهٔ ویکتوریا و آلبرت (به صورت مختصر V & A وی اِی) در لندن، انگلستان از برترین موزه‌های جهان به جهت داشتن ذخائر غنی آثار هنری، و بزرگ‌ترین موزهٔ جهان از نظرهنرهای تزئینی است. این موزه که مسکن دائمی مجموعهٔ بیش از ۴٫۵ میلیون اشیاء گوناگون است در سال ۱۸۵۲ تأسیس گردید و به نام ملکه ویکتوریا و پرنس آلبرت که در جوانی درگذشت نام‌گذاری شد. این موزه در منطقهٔ برامپتون لندن از شهرک سلطنتی کنزینگتون و چلسی، واقع شده‌است. این موزه از نهادهای عمدهٔ فرهنگی است. خدمات این موزه عبارتند از: موزهٔ تاریخ طبیعی، موزهٔ علوم و رویال آلبرت هال. موزهٔ ویکتوریا و آلبرت یک نهاد دولتی غیر دپارتمان است که با حمایت «وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش» گردانیده می‌شود. مانند سایر موزه‌های ملی بریتانیا، بازدید و ورود به این موزه از سال ۲۰۰۱ به صورت رایگان بوده‌است.

موزه سلطنتی جنگ

موزه سلطنتی جنگ لندن

موزه‌های سلطنتی جنگ (با نماد اختصاری IWM) یکی از موزه‌های ملی بریتانیا می‌باشند که تاریخ نظامی بریتانیا در خلال سده ۲۰ (میلادی) را روایت می‌کند. این مجموعه موزه‌ها دارای ۵ شعبه می‌باشند که هرکدام دارای ویژگی‌های منحصربفردی هستند و برای حفظ بخشی از تاریخ جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم و سایر فعالیت‌های نظامی بریتانیا تا امروز بنیان‌گذاری‌شده‌اند. شعبه مرکزی آن در محله ساوثوارک و لمبپ واقع شده است که در گذشته بخشی از ساختمان یک بیمارستان سلطنتی بوده که در سال ۱۹۳۶ تغییر کاربری داده و به موزه جنگی مبدل شده است. نخستین مجموعه این موزه در سال ۱۹۱۷ بنیان‌گذاری شد و آخرین ساختمان بازگشایی‌شده این مجموعه نیز در سال ۲۰۰۲ بازگشای شد. این مجموعه موزه‌ها شامل اسناد و مدارک نظامی، فیلم، تاریخ شفاهی، عکس، کتابخانه، غنائم جنگی، مجموعه آثار هنری پیرامون جنگ‌ها و مجموعه کاملی از ادوات نظامی مورد استفاده در جنگ‌های مزبور می‌باشد که تعداد این آثار و اشیاء بالغ بر ۱۰٬۷۰۰٬۰۰۰ عدد می‌باشد که توانسته‌اند سالانه ۲٬۲۷۱٬۰۰۰ گردشگر را تشویق به بازدید از این مجموعه موزه‌ها نمایند.

موزه تاریخ طبیعی لندن

موزه تاریخ طبیعی لندن

موزه تاریخ طبیعی لندن یکی از سه موزه بزرگ در خیابان اکسیبیشن رود در کنزینگتون جنوبی، لندن است. این موزه در سال ۱۸۸۱ میلادی به عنوان قسمتی از موزه بریتانیا تاسیس شد، اما در سال ۱۹۶۳ از موزه بریتانیا جدا و تا سال ۱۹۹۲ با نام موزه بریتانیا (تاریخ طبیعی)شناخته میشده است. موزه تاریخ طبیعی لندن متشکل ۷۰ میلیون نمونه از پنج بخش زمین‌شناسی شامل: گیاه‌شناسی، حشره‌شناسی، کانی‌شناسی، دیرینه‌شناسی و جانورشناسی است. در این موزه یک بخش برای شناسایی، حفاظت و آرایه‌شناسی آلفا ایجاد شده است. با توجه به قدمت موزه بسیاری از مجموعه‌های موجود توسط چارلز داروین جمع‌آوری شده است. کتابخانه این موزه شامل تعداد زیادی از کتاب‌ها، مجلات، نسخه‌های خطی و مجموعه‌ها و تحقیقات گروه‌های علمی است.

  • “راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است