پالم جمیرا دبی امارات

در شهر دبی کشور امارات متحده ی عربی در کنار ساخت سازه‌های بلند با معماری با شکوه برای آبادسازی زمین‌ها مجموعه‌های بسیاری مانند جزیره مصنوعی نخل که به شکل درخت نخل است، ساخته شد.

پالم جمیرا 3

پالم جمیرا که توسط شرکت نخیل (این شرکت به دولت دبی تعلق دارد) طراحی، معماری و توسعه یافته شده است، یکی از سه جزیره مصنوعی پالم جبل علی، پالم دیره و پالم جمیرا (جزیره مصنوعی نخل) محسوب می‌شود که در کشور امارات متحده عربی ساخته‌اند.

پالم جمیرا 4

شاهکار مهندسی دبی

مسئولان امارات متحده عربی به خوبی آگاه هستند که نمی‌توانند برای همیشه به نفت تکیه کنند و روزی این منبع خدادادی به اتمام خواهد رسید. شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نخست‌وزیر این کشور و همچنین حاکم دبی، با آگاهی از این موضوع و آینده‌نگری، دو دهه‌ی گذشته را صرف تبدیل کردن دبی از شهری معمولی به یک شهر گردشگری در سطح جهان کرده است، شهری که بتواند با تکیه بر صنعت گردشگری و بدون بودجه‌های کلان نفتی هم به بقای خود ادامه دهد.

پالم جمیرا 5

با این وجود چالش‌های جغرافیایی زیادی بر سر راه وی بوده است، به گونه‌ای که شاید بتوان تنها ویژگی طبیعی مثبت این شهر را خط ساحلی طولانی آن روی خلیج فارس دانست.  اضافه کردن صدها کیلومتر خط ساحلی به یک کلانشهر کار راحتی نیست، اما این موضوع  دقیقا همان کاری است که مسئولان این شهر با ساختن سومین جزیره‌ مصنوعی بزرگ جهان سعی بر انجام آن دارند.

پالم جمیرا 6

کوچک‌ترین و اصلی‌ترین جزیره بین آن سه پالم، پالم جمیرا است و در منطقه ساحلی جمیرا شهر دبی قرار دارد. خیابان‌هایی که به در نقشه به عنوان برگ نخل دیده می‌شوند، منطقه‌ی مسکونی این جزیره محسوب می‌شوند که در آن‌ها ویلاها به موازات هم ساخته شدند و زمانی که تنها نقشه‌ی این خانه‌های ویلایی کشیده شده بود، به خریداران فروخته شدند.

پالم جمیرا 1

برای رفت و آمد در جزیره مصنوعی پالم جمیرا از مونو ریل‌ها استفاده می‌شود که برای گسترش و رفاه شهروندان این مونو ریل‌ها به متروی شهر دبی وصل شده است، و جالب است بدانید که اولین خط مونو ریل در خاورمیانه را در این جزیره ساخته‌اند. هدف از ساخت این مجموعه در دبی به دست بشر این بود که دولت امارات بتواند با جذب توریست و بدون خرید و فروش منابع نفتی خود بتواند اقتصاد کشور خود را جاری نگه دارد.

پالم جمیرا 2

پیشنهاد میکنیم در سفر به دبی برای داشتن سفری خاطر انگیز از دبی فریم و برج العرب نیز دیدن کنید .

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است