اماکن تاریخی هند

اماکن تاریخی هند
جاذبه های گردشگری هندوستان بیشتر اماکن تاریخی می باشند که اکثر آنها در یونسکو ثبت شده اند. اگر قصد لذت بردن و قدم زدن در تاریخ با رنگ های شاد را دارید حتما به این کشور سفر کنید. در این مصلب به این اماکن گرانبها می پردازیم.در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا با اماکن تاریخی هند آشنا بشیم .

معبد مارادشوار

قلعه سرخ آگرا
قلعه سرخ آگرا
قلعه سرخ از جاذبه های تاریخی هندوستان است که در زمان شاه جهان (امپراتورگورکانی) احداث گردید بوسیله ی دیوارهایی از سنگ های قرمز محصورگشته . در این بنا بخش ها و اجزای مختلفی وجود دارد ازجمله تالارها ، ایوان ها  وبناهای گوناگون خصوصی وعمومی.

مسجد جامع دهلی
مسجد جامع دهلی
یکی از بزرگترین مساجد هندوستان وجهان اسلام مسجدجامع دهلی نو است. که درگذشته به مسجد جهان نما شهرت داشته است و به دستور شاه جهان  سازنده تاج محل در قرن هفدهم میلادی ساخته شده است .این مسجد دردهلی قدیم و روبروی قلعه سرخ قرارگرفته است.

تاج محل
تاج محل
شاه جهان امپراتورهند که حدود سه هزارسال پیش درهندوستان فروانروایی می کرد همسربسیار زیبا و باهوشی داشت که تاج محل لقب گرفته بود. پس از مرگ تاج محل به دستور شاه جهان زیباترین و مجلل ترین آرامگاه برای او ساخته شد. بنای تاج محل درکنار رودخانه روی صفحه وسیعی از سنگ مرمر به مساحت ۳۰۰ مترمربع و ارتفاع ۷ مترقرارگرفته است. چون شاه جهان فردی مسلمان و متعصب بود کتیبه ای از قران مجید نیز روی سنگ سیاه مرمرکنده کاری شده است.

قطب منار
قطب منار هند
این بنای سنگی که ۵/۷۲ متر ارتفاع داردجزو اولین بناهای هند و ازنمونه های بارز هنرمعماری اسلامی است. این بنا توسط قطب الدین ایبک در سال ۱۱۹۹ میلادی ساخته شده است و درجنوب شهر دهلی و کنارمسجد قوه الاسلام قراردارد.

آرامگاه همایون
همایون
دومین پادشاه امپراتوری مغولی هند همایون نام داشت. که آرامگاه باشکوهی برای او به دستورحمیده همسرش بانو حمیده بیگم که با معماری ایرانی آشنایی کامل داشت برای او ساخته شد. ساخت این بنا درسال ۱۵۶۲ آغاز شد و حدود ۸ سال به طول انجامید. این آرامگاه با الهام از باغ جنت یا چهارباغ ساخته شده است.

درگاه حضرت نظام الدین
درگاه حضرت نظام الدین هند
این درگاه که درنزدیکی مقبره همایون قرارگرفته است ، درگاه صوفی بزرگ هند خواجه نظام الدین اولیاست که بین سالهای ۱۲۳۸ تا ۱۳۲۵ میلادی زندگی می کرده .

بنای یادبود مهاتما گاندی
مقبره گاندی
سکوی چهارگوشه ای از مرمرسیاه است که محل نگهداری از خاکسترمهاتما گاندی است.

دروازه هند
دروازه هند
این بنای یادبود که ۴۲ مترارتفاع دارد درسال ۱۹۳۱ توسط معماری انگلیسی  در دهلی نو ساخته شده است. درواقع یادبودی از ۹۰ هزارسربازهندی است که درجنگ جهانی اول کشته شده اند.

جنترمنتر
جنترمنتر
این بنا توسط حاکم جیپور درسال ۱۷۲۴ ساخته شده است دارای محاسبات دقیق نجومی است که درگذشته پیش گویان برای پیشگویی ازآن استفاده می کردند.

معبد مارادشوار
معبد مارادشوار2
درساحل مارادشوارواقع شده است که بزرگترین و بلندترین بت جهان درکنارآن است.

چهارمنار
چهارمنار
چهارمنارکه درشهر حیدرآباد قراردارد، یکی ازمعروف ترین ومشهورترین بناها درهندوستان است.
“راهنمای اقامت ، تحصیل ، سفر و زندگی در دیگر کشورها”

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است