بندرگاه ویکتوریا هنگ کنگ چین

بندر ویکتوریا بین جزیره هنگ کنگ و شبه جزیره کاولون قرار دارد و به خاطر موقعیت استراتژیک خود یکی از مراکز تجاری مهم در منطقه خود مختار هنگ کنگ می باشد. علت نام گذاری این بندر به نام بندر ویکتوریا، نام ملکه کشور بریتانیا یعنی ملکه ویکتوریا بوده است، چون هنگ کنگ به مدت 150 سال مستعمره این کشور بوده است. بندرگاه ویکتوریا هنگ کنگ امروزه به یکی ازجاذبه های توریستی هنگ کنگ تبدیل شده است.

بندرگاه ویکتوریا هنگ کنگ 4

درباره بندرگاه ویکتوریا هنگ کنگ

بندرگاه ویکتوریا هنگ کنگ بندرگاهی طبیعی میان کوولون و جنوب جزیره هنگ کنگ می باشد که یکی از عمیق ترین بنادر جهان به حساب می آید. نام این بندرگاه در دوران حاکمیت بریتانیا به هنگ کنگ به افتخار ملکه ویکتوریا ملکه پادشاهی بریتانیای کبیر و ایرلند و امپراتوری هند نام گذاری شد. این مکان نمایش خیره کننده ای از آسمان خراش ها از جزایر هنگ کنگ در یک طرف و خط ساحلی در طرف دیگر می باشد.هر سال به مناسبت تاسیس جمهوری خلق چین مراسم آتش بازی در بندر ویکتوریا انجام می شود. در طول تاریخ خود این بندر شاهد پروژه های احیا متعدد در هر دو ساحل خود بوده است که از لحاظ گسترش اثرات بر روی کیفیت آب و از دست دادن زیستگاه طبیعی نگرانی های محیط زیستی به همراه خود داشته است.

 

 

بندرگاه ویکتوریا هنگ کنگ 3

 

 

بعضی از فعالیت های تفریحی که در این بندرگاه انجام می شود میتوان به مسابقات شنا در سال 1850 میلادی و آبپا که توسط اعضای باشگاه ورزشی هنگ کنگ و باشگاه ویکتوریا برگزار شد، اشاره کرد. ویکتوریا هاربر یا همان بندر هنگ کنگ با حدود 42 کیلومتر مربع وسعت که از استان سیتو چووان شروع می شود و تا نقطه غربی جزیره سبز هنگ کنگ ادامه دارد بیشتر برای دیدگاه شبانه پانوراما و خط افقی آن به ویژه در جهت جزیره هنگ کنگ شناخته شده است.

 

 

بندرگاه ویکتوریا هنگ کنگ 1

 

 

این بندر در طول سال میزبان بسیاری از نمایشگاه های عمومی و بسیاری از افتتاحیه های خیابان ستاره ها، مرکز جهانی جدید، سالن مشاهیر هالیوود از این مکان صورت گرفته است. بندرگاه ویکتوریا شامل چندین جزیره به نام های جزیره سبز، جزیره کوچک سبز، کوولون راک و جزیره تسینگ یی در داخل خود می شود.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است