آب گرم های گرجستان

آب گرم های گرجستان
شهر تفلیس را با حمام های آبگرم آن می شناسند. نام اصلی تفلیس، تبلیسی است که در زبان گرجی، به معنای چشمه آبگرم است. چندین چشمه آبگرم از تپه ای نزدیک به رودخانه کورا می جوشد و مردم تفلیس و گردشگران، سالیان سال از آن برای شست و شو و آرامش و تمدد اعصاب بهره می برند. در ادامه با سایت roomaco.com همراه باشید تا شما را با چشمه های آبگرم گرجستان  آشنا شویم .
منجی در شهر بورجومی
آب حیات را می توان به چشمه های آب گرم و رادیواکتیویته تسقالتوبو لقب داد. چشمه های معدنی قلیایی-کربنیک مرکز آسایش گاهی بورجومی در سراسر جهان شناخته شده است. آب های معدنی منجی با آب های ماتسستا در نزدیکی سوچی قابل مقایسه است. چشمه های قلیایی-نمکی سایرمه، لوگلا، زواره در جاوا شبیه چشمه های سِن توکی هستند. سرانجام اینکه چشمه های گوگردی-قلیایی تفلیس بسیار معروف می باشند.
باتومی
باتومی در جنوب غربی گرجستان و در ساحل دریای سیاه واقع شده است. گرجستان از طریق این بندر ارتباطات تجاری و مسافرتی خود را با قاره اروپا ودیگر قاره ها انجام می دهد.باتومی شهری بندری بر کرانه دریای سیاه و در کشورگرجستان است.باتومی را می توان یکی از زیباترین و توریست پذیرترین بنادر و شهر های قفقاز نامید.

اب گرم باتومی گرجستان

در سال های اخیر دولت گرجستان با برنامه ریزی های توریستی عالی این شهر را با تمام زیبایی هایش به دنیا معرفی کرده است. خصوصا طرفداران زیادی هم در بین مسافران ایرانی به دست آورده است. ساحل دریا و بلوار اصلی شهر از پرطرفدارترین جاذبه های بندر باتومی هستند. قلعه باستانی گونیو آپاپساروس، آبشار ماخونتستی Makhuntseti، باغ گیاه شناسی، پارک دلفینها، آکواریوم باتومی، مسجد قدیمی، کلیساهای ارتودکس و ارمنی و کاتولیک، پارک آبی، پارک ۶ می و دریاچه نوریگلی Nurigeli و خیلی جاهای دیدنی دیگر هم منتظر بازدید مسافران باتومی هستند.
تفلیس
پایتخت و بزرگترین شهر گرجستان است. این شهر در دو طرف رود متکواری قرار داشته و جمعیتی حدود ۱٫۵ میلیون در آن زندگی می‌کنند. تفلیس در قرن پنجم میلادی و توسط واختانگ یکم پادشاه گرجستان باستان بنیان‌گذاری شده و به سبب آچشمه‌های آب گرم آن، «تْبیلیسی» (مشتق از واژهٔ «تْبیلی» به معنای گرم؛ منسوب به چشمه‌های آب گرم تفلیس) نام گرفته است. تفلیس در جنوب شرق اروپا قرار گرفته است، موقعیت مکانی تفلیس یعنی قرار گیری در مسیر شرق و غرب، این شهر را نقطهٔ اتصال امپراتوریی‌های رقیب گوناگون قرار می‌داده است و امروزه موقعیت آن را به عنوان یک مسیر مهم برای انرژی جهان و پروژه‌های بازرگانی تضمین می‌کند.تاریخ پرفراز و نشیب تفلیس را می‌توان از معماری آن درک کرد که ترکیبی ازمعماری قرون وسطی، معماری کلاسیک جدید و معماری استالینست است. تفلیس در طول تاریخ سکونتگاه مردم مختلفی با نژاد، فرهنگ و مذاهب مختلف بوده است ولی امروزه از نظر مذهبی در شمار شهرهای مسیحی ارتدوکس شرقی به حساب می‌آید.

 

آب گرم تفلیس
 برجومی
برجومی شهری در استان سامتسخه – جاواختی گرجستان است . جمعیت این شهر طبق سرشماری سال 2009 میلادی 13600 تن بوده است. شهر زیبای برجومی در کشور گرجستان به شهر “چشمه های آب گرم” معروف است که در 150 کیلومتری غرب تفلیس پایتخت گرجستان و در منطقه توری قرار دارد. برجومی یکی از مناطق طبیعی و بکر گرجستان است که آب معدنی چشمه های آن به کشورهای گوناگونی از جمله ایالات متحده امریکا و کشورهای اتحادیه اروپا صادر می شود و همواره پذیرای جهانگردان طبیعت دوست بوده است.این شهر در قرن 19 میلادی توسط نیکولاس تزار به عنوان شهر آب گرم توسعه پیدا کرد این منطقه حتی در زمان اتحاد جماهیر شوروی سابق، به خاطر آب‌های معدنی معروف بود و این شهرت حدود ۲۰۰ سال سابقه دارد و آب معدنی های زیادی از آنجا تهیه می شود. قدم زدن در اطراف تپه های این منطقه تفریحی دوست داشتنی است.

 

اب گرم برجومی گرجستان

 

حمام های قدیمی آب گرم تفلیس گرجستان
از دیدنی های گرجستان، حمام های آب گرم است. این محل در کرانه راست رودخانه کورا و در مجاورت خیابان قدیمی تفلیس واقع شده و جزو قدیمیترین، تاریخی ترین و دیدنی ترین مناطق تفلیس به شمار می آید. علت ساخت حمامها در این منطقه بر می گردد به وجود چشمه های آب گرم طبیعی سولفوری که در این منطقه به وفور یافت می شده اشت.بر اساس افسانه ها پادشاه کارتل نام قدیمی پادشاهی گرجستان یعنی واختانگ گرگاسالی به معنی گرگ سر در قرن 5 میلادی و بواسطه کشف این چشمه های معدنی در زمان شکار علاقمند شد شهر جدیدی در اینجا بنا نهد که بواسطه گرم بودن آب چشمه ها بر این شهر نام تبیلیسی به معنای جای گرم نهاده شد. جهانگردان، مورخان و جغرافیدانان معروفی در آثار به جامانده از خود در مورد وجود این چشمه ها سخن گفته اند.

حمام قدیمی گرجستان
توصیه سایت roomaco.com  : در صورتی که با خانواده به شهر تفلیس سفر می کنید می توانید حمامهای خصوصی سولفور را اجاره نموده و با آرامش از این ابهای شفابخش لذت ببرید .
“راهنمای اقامت ،تحصیل ،سفر وزندگی در دیگر کشورها  “

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است