شهر مستیا در گرجستان

شهر مستیا در گرجستان
مستیا در شمال غرب گرجستان قرار دارد و حدود ۴ ساعت با تفلیس فاصله دارد. این شهر در ارتفاع قفقاز قرار دارد و یک مکان عالی برای افرادی می باشد که عاشق پیاده روی و کوه نوردی هستند می باشد. این شهر یکی از فرهنگی ترین و تاریخی ترین شهر های گرجستان است و در لیست آثار تاریخی یونسکو قرار دارد.
شهر “مستیا” از شهر های کشور گرجستان است. مستیا در نزدیکی شهر های “کوتایسی” ،”پوتی” و”اونی” در شمالغربی کشور گرجستان قرار دارد.
شهر زیبای مستیا در ارتفاع 1500 متری درکوهپایه رشته کوههای قفقاز واقع شده است. مستیا در استان سامگرلو – زمو سوانتی واقع شده و با مرکز این استان که شهر زوگدیدی است 128 کیلومتر فاصله دارد.
مستیا در حدود 450 کیلومتری تفلیس واقع شده و درحدود 4 ساعت زمان مسافرت از تفلیس به مستیا می باشد.

منطقه مستیا دارای 132 روستا به مساحت 3044 کیلومتر مربع و با جمعیت 1500 نفر ساکنین روستایی می باشد و حدود 2700 نفر نیز در مرکز این شهر زندگی میکنند. اکثر مردم این منطقه از نژاد سوانی هستند و از لحاظ فرهنگ و تاریخ از ساکنین قدیم گرجستان به شمار میروند .

شهر مستیا در گرجستان

مستیا در گرجستان یکی از مهمترین مراکز فرهنگی و تاریخی است و در لیست یونسکو بعنوان میراث بشری به ثبت رسیده است. مستیا خواهرخوانده شهر سن گیمیگنانو در ایتالیا است .

 برج و باروهای معروف”دابا”در همه قسمت های مستیا دیده میشوند. مستیا یکی از مراکز توریستی کوهنوردی در گرجستان نیز می باشد.

فرودگاه جدید وزیبای مستیا بنام “ملکه تامارا” دارای پروازهای هفتگی به تفلیس و کوتایسی است. برای دسترسی به مستیا علاوه بر خودروهای سواری و اتوبوس، بوسیله قطار و اتوبوس هم می توان از شهرهای تفلیس و زوگدیدی به این شهر مسافرت نمود. بزرگراه جدید بین مستیا و زوگدیدی در سال گذشته افتتاح شده که مسافرت به مستیا را ایمن و آسانتر نموده است .

از شهر مستیا میتوانید به روستای زیبا و کوهستانی “اوشگولی” نیز بروید .

مستیا بخاطر کوه های زیبایش بسیار معروف است. اگر اهل پیاده روی و کوه پیمایی هستید می توانید در کوه های سربفلک کشیده قفقاز پیاده روی کنید و از مناظر زیبا و بکر آن لذت ببرید.

اماکن گردشگری مستیا

موزه تاریخ و قوم شناسی Museum of History and Ethnography

شهر مستیا گرجستان

موزه خانه مارجیانی Margiani’s House Museum

موزه خانه مارجیان

موزه خانه میخائیل خرجیانی Mikhail Khergiani House Museum

 

موزه خانه میخائیل خرجیانی

پیست اسکی هتسولی Hatsvali Ski resort

پیست اسکی هتسولی

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است