جاده شیخ زاید دبی امارات

جاده شیخ زاید بخشی از بزرگراه E11 می باشد که از میان امارات متحده عربی می گذرد. زمانیکه در حال گردش با تورهای دبی هستید، متوجه خواهید شد که شیخ زاید خانه اغلب نمادهای شهر دبی نظیر امارات تاوِرز است. رانندگی از میان این جاده که اغلبِ آسمان خراش های این شهر در طول آن صف کشیده اند، قطعاً خوش منظره خواهد بود. بسیاری از مراکز خرید برجسته شهر نظیر مال آو امارات، ابن بطوطه و بسیاری دیگر در این بخش قرار دارند.

 

جادخ شیخ زاید 4

 

 

جاده اصلی دبی به ابوظبی

جاده 8 بانده شیخ زاید، جاده اصلی دبی به ابوظبی است.

که طولانی ­ترین و مهمترین جاده در امارات متحده عربی به شمار می­ رود. و همچنین این جاده با شکوه به طور موازی با خط ساحلی امارات متحده عربی در امتداد خلیج فارس، از مرکز شهر به سمت حاشیه ابوظبی، 55 کیلومتر از ناحیه جبل علی است.

 

 

جادخ شیخ زاید 5

 

 

شیخ زاید کیست؟

شیخ زاید کسی است که امارات متحده عربی را بنیان گذاری کرد و به مدت ۳۳ سال، حاکمیت آن را به عهده داشت. نقشی که شیخ زاید در آبادانی و رشد و پیشرفت امارات متحده عربی ایفا کرد، باعث شد تا در مدت کوتاهی این کشور به یکی از پیشرفته ترین و موفق ترین کشورهای منطقه شود. خیلی ها بخاطر این پیشرفت ها به او لقب «حکیم عرب» داده اند.

 

 

جادخ شیخ زاید 2

 

 

جاذبه ­های جاده شیخ زاید

در هنگام سفر به دبی و گشت و گذار در آن متوجه می­شوید که بسیاری از جاذبه ­های دیدنی دبی در مسیر این جاده شیخ

زاید قرار دارند که در اثر بهبود و پیشرفت این جاده برمقدار آنها افزوده نیز شده است. که شامل دو آسمانخراش مشهور شهر،

مراکز خرید برجسته (بازار امارات، بازار دبی و بازار ابن باتوتا) و رستوران­های فراوان، کافی نت­ها، موزه و پارک طلا و الماس،

معماری­های مدرن و جاذبه ­های فرهنگی،هتل­های تجاری، برج­های امارت که کنار همقرار گرفته ­اند، می­باشد.

 

 

جادخ شیخ زاید 1

 

 

 

خروجی های جاده شیخ زاید

همه این جاذبه­ ها می­توانند باعث مشکل شلوغی و ترافیک در این جاده شوند اما به دلیل وجود چندین پل چند راهی که قادر به رفع ترافیک در بزرگراه هستند، این مشکل برطرف شده است. این‌ها پل­ها منجر به چرخش برای حل‌ و فصل ترافیک به سمت دیگر بزرگراه هستند. علاوه بر این جهت دسترسی به مناطق مختلف دبی خروجی­های زیادی در این جاده اصلی ایجاد شده است که در رفع ترافیک جاده نیز نقش دارند. از سال 2007 خروجی­ ها به این صورت است:

  • خروجی شماره 1: مرکز تجاری، داون تاون، برج خلیفه و دبی مال
  •  خروجی شماره 2: به خیابان حدیقه، صفا پارک، به سمت شرق: خیابان میدان یه سمت میدان
  •  خروجی شماره3: به سمت شرق منطقه القوز و جاده منار در شرق
  • خروجی شماره 4: به سمت امارات مال، پارک طلا و الماس، مدینه جمیرا، برج العرب، پارک آبی وایلد وادی، هتل جمیرا بیچ به سمت جاده ام سقیم.
  • خروجی 5: به سمت دبی مارینا، مدیا سیتی، اینترنت سیتی و نالج ولیج ( دهکده دانش)، منطقه امارات هیل.

 

 

جادخ شیخ زاید 6

 

 

ویلاهای خیابان شیخ زاید

علاوه بر این وجود ویلا در جاده شیخ زاید ترکیبی پر زرق و برق از لوکس و مدرنیته است که باعث می شود این منطقه به مانند خانه کامل برای گردشگران و مسافران باشد جاده شیخ زاید میزبان برخی از موفق ترین شرکت های تجاری و مالی دبی می باشد.
این سفرهای مالی، کسب و کار و کنفرانس در این منطقه نیروی قدرتمندی است که باعث توسعه اماکن جدید در جاده شیخ زاید شده است، علاوه براین سفرهای مالی فعالیت های اوقات فراغت زیادی برای لذت بردن نیز وجود دارد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است