خانه های تاریخی ایالات متحده امریکا( قسمت اول)

خانه های تاریخی ایالات متحده امریکا( قسمت اول)
خانه‌های با شکوه که متعلق به افراد معروف و برجسته در آمریکا است که هم‌اکنون تبدیل به موزه‌هایی برای بازدید عموم است. هر کدام از این عمارت‌ها با توجه به موقعیت جغرافیای و تاریخچه‌ای که دارند به جاذبه گردشگری پربازدید تبدیل شده‌اند. با توجه به جذابیت  شخصیت‌های مطرح شده حوزه‌ی هنر و سیاست و معماری بسیار جالب است که بدانیم خانه‌هایی که این افراد در آن زندگی می‌کردند چگونه بوده است.

(Gaineswood (Alabama

امارت الاباما

یکی از بناهای تاریخی و زیبا در شهر «دموپولیس» (Demopolis) که در ایالت «آلاباما» (Alabama) آمریکا قرار دارد، خانه مزرعه‌ای «Gaineswood» است. این بنای زیبا و باشکوه یکی از زیباترین سبک‌های معماری یونانی در آلاباما است که تقریبا بعد از ۲۰ سال تکمیل شد. شروع ساخت این خانه به سال ۱۸۴۳ باز می‌گردد. نمای داخلی و بیرونی آن با گچ‌کاری‌های زیبایی مزین شده است. کتابخانه و اتاق شام دارای یک سقف گنبدی با نورگیری مرکزی است. این خانه که همچون گوهری زیبا در این شهر می‌درخشد در سال ۱۹۷۳ جزو بناهای تاریخی ملی قرار گرفت و امروزه میزبان مراسم‌های بسیار و برگزاری تورهای مختلف برای دانش‌آموزان است.

(Russian Bishop’s House (Alaska

خانه روسی الاسکا

این خانه که در ایالت «آلاسکا» (Alaska) و شهر «سیتکا» (Sitka) قرار دارد، برای حضور یک کشیش روسی که اولین اسقف آلاسکا بود و توسطکلیسای ارتدوکس روسیه منصوب شده بود در سال‌های ۱۸۴۱ تا ۱۸۴۳ ساخته شد. این خانه میراثی از استعمار روسیه در آمریکا است و از نمونه‌های بازمانده معماری روسیه است. امپراطوری روسیه، بیش از ۱۲۵ سال قدرت برتر در اقیانوس آرام شمالی بود و شهر سیتکا پایتخت استعماری این امپراطوری عظیم بود. این ساختمان به منظورهای چندگانه استفاده می‌شد؛ قسمت شرقی آن مدرسه‌ای قدیمی بود، بخش دیگر آن مدرسه‌ای دخترانه و مهدکودک بود. این خانه هم‌اکنون موزه‌ای است که جزو پارک تاریخی ملی شهر سیتکا به حساب می‌آید.

(Wrigley Mansion (Arizona

امارت اریزونا

این عمارت زیبا و تاریخی بین سال‌های ۱۹۲۹ و ۱۹۳۱ در شهر «فینیکس» (Phoenix) ایالت «آریزونا» (Arizona) توسط «ویلیام ریگلی» (William Wrigley) که فردی کارآفرین، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی بود ساخته شد. معماری این عمارت از سبک‌های استعماری اسپانیایی است و شامل ۲۴ اتاق است. این ساختمان زیبا با چشم‌انداز بی‌نظیر، امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری را برای بازدیدکنندگان خود فراهم می‌کند، از رستوران و سرو غذاهای گوناگون گرفته تا برگزاری مراسم عروسی و رویدادهای خاص

(Johnny Cash Boyhood Home (Arkansas

امارت ارکانزاس

این خانه سفید کوچک محل زندگی دوران کودکی خواننده معروف سبک کانتری، «جانی کش» (Johnny Cash) بوده است. او که به مرد سیاه‌پوش معروف بود یکی از موسیقی‌دانان به‌نام قرن بیستم است. خانواده ۷ نفری او در این خانه زندگی می‌کردند. این خانه یکی از معدود خانه‌های باقی‌مانده از آن زمان در این منطقه است. در سال ۲۰۱۱ دانشگاه «آرکانزاس» (Arkansas) با برگزاری جشن سالانه «جانی کش»، هزینه ترمیم خانه را پرداخت کردند و آن خانه را همانند دوران کودکی جانی مبله و بازسازی کردند.

(Painted ladies (California

امارت کالیفرنیا

خانم‌های رنگی یا خانه‌های رنگی در شهر «سان‌فرانسیسکو» (San Francisco) در ایالت «کالیفرنیا» (California) که به خانه ویکتوریا معروف است بین سال‌های ۱۸۹۲ تا ۱۸۹۶ ساخته شده‌اند. این ۷ خانه‌ زیبا و رنگارنگ که در کنار یکدیگر قرار دارند توجه بسیاری از علاقه‌مندان، کارگردانان، عکاسان و گردشگرانی که سالانه از این ایالت دیدن می‌کنند را به خود جلب کرده است.

(Molly Brown House (Colorado

مولی براون کلرادو

موزه خانه «مولی براون» (Molly Brown) که به خانه‌ی شیرها نیز معروف است، خانه‌‌ای در شهر «دنور» (Denver) ایالت «کلرادو» (Colorado) و محل زندگی بانو مولی براون بوده است. خانم براون، بانویی بشردوست، فعال اجتماعی و کنشگری سیاسی بوده است و جزو بازماندگان و نجات پیداکنندگان کشتی تایتانیک بوده و به همین دلیل به مولی براون غرق ناپذیر معروف است.  این خانه در سال ۱۸۸۰ ساخته شد و هم‌اکنون موزه‌ای از فعالیت‌های این بانو است و در سال ۱۹۷۲ در ثبت ملی اماکن تاریخی قرار گرفت.

(Mark Twain House (Connecticut

خانه مارک تواین

یکی از خانه‌های معروف در آمریکا خانه «مارک تواین» (Mark Twain) نویسنده و طنزپرداز آمریکایی است که با داستان‌هایی چون ماجراهای «هاکلبری فین» شهرت دارد. موقعیت این خانه در شهر «هارتفورد» (Hartford) و در ایالت «کنتیکت» (Connecticut) است و در سال‌های ۱۸۷۴ تا ۱۸۹۱ محل زندگی او و خانواده‌اش بوده است. سبک معماری که در این خانه استفاده شده از سبک معماری «نئوگوتیک» (Gothic) است و این نویسنده معروف بیشتر داستان‌ها و اثرات معروف خود را در این خانه نوشته است.

(Nemours Mansion and Gardens (Delaware

امارت دیلور

این خانه زیبا و باشکوه در سال‌های ۱۹۰۹ تا ۱۹۱۰ توسط «آلفرد دو پونت» (Alfred I. du Pont) به عنوان هدیه‌ای برای همسر دومش در شهر «ویلمینگتون» (Wilmington) در ایالت «دلاور» (Delaware) ساخته شد. او فردی موثر در خاندان دو پونت و همچنین یک صنعتگر و سرمایه‌گزار آمریکایی بود. این عمارت دیدنی مجموعه‌ای از عتیقه‌ها، مبل‌های قدیمی فرانسوی، پرده‌های نقش‌دار زیبا و همچنین اشیا گران‌قیمت است. این بنا یک باغ زیبا دارد که برگرفته از باغ‌های شمال آمریکا است. مجسمه‌ها و فواره‌های قرار گرفته در محوطه این باغ بسیار تاثیرگزار است و سالانه بازدیدکنندگان بسیاری از این عمارت دیدن می‌کنند.

(Ernest Hemingway House (Florida

امارت فلوریدا

این خانه در سال ۱۸۵۱ ساخته شد و در سال ۱۹۳۱ به خانه نویسنده سرشناس و معروف آمریکایی «ارنست همینگوی» (Ernest Hemingway) تبدیل شد. این خانه در شهر «کی وست» (Key West) و در ایالت «فلوریدا» (Florida) قرار دارد. لوازم خانه و مبلمان آن همچنان همانطور که همینگوی و خانواده‌اش در آن زندگی می‌کردند باقیمانده است. بنای زیبای این خانه با پنجره‌های آن که در سمت‌های مختلف خانه قرار دارد زیبایی این خانه را دوچندان کرده است. یکی از ویژگی‌های برجسته این خانه استخر زیبای آن است که فضا را دلپذیرتر کرده است.

(Mercer-Williams House Museum (Georgia

خانه تاریخی جورجیا

«جانی مرسر» (Johnny Mercer) ترانه‌سرا و خواننده آمریکایی این خانه را برای پدربزرگش در شهر «ساوانا» (Savannah) در ایالت «جورجیا» (Georgia) در سال ۱۸۶۰ ساخت. این خانه با مبلمان‌های زیبا و ظروف چینی آراسته شده است و یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در شهر ساوانا محسوب می‌شود.

(Shangri La (Hawaii

شنگری لا هاوائی

این خانه زیبا عمارتی با معماری سرزمین‌های اسلامی است که در شهر «هونولولو» (Honolulu) از ایالت «هاوایی» (Hawaii) قرار دارد و در سال ۱۹۳۷ بنا شده است. این عمارت با وسایلی از کشورهای مصر، ترکیه، اسپانیا، مراکش و ایران مبله شده است. بخش روبروی استخر این خانه از چهل ستون اصفهان الهام گرفته است. این خانه مرکز هنر و فرهنگ اسلامی در این ناحیه است و توجه بسیاری از محققان و هنرمندان را به خود جلب کرده است.

(The Standrod Mansion (Idaho

خانه تاریخی ایداهو

این عمارت قصر مانند در سال ۱۹۰۲ در شهر «پوکاتلو» (Pocatello) در ایالت «آیداهو» (Idaho) ساخته شده است. این خانه جزو معدود خانه‌های طراحی شده در سبک «Chateauesque» در این شهر است. سنگ‌تراشی‌ها و برج‌های تزیئنی که بر روی خانه قرار دارد شکوه و جلوه بیشتری به آن داده است.

(Frank Lloyd Wright Home and Studio (Illinois

خانه تاریخی ایلینویز

این خانه تاریخی با معماری فوق‌العاده، محل زندگی معماری سرشناس و توانمند «فرانک لوید رایت» (Frank Lloyd Wright) از مشهورترین معماران آمریکایی بوده است.که در بخش قبل نمونه‌ی بارزی از معماری اورا به نام خانه آبشار معرفی کردیم. این بنا در روستایی به نام «اوک پارک» (Oak Park) در ایالت «ایلینوی» (Illinois) ساخته شده است و او به همراه خانواده‌اش در آن زندگی می‌کرده‌اند.او زمانی که بیش از ۲۲ سال نداشت زمین این ملک را خرید و در سال ۱۸۸۹ آن را ساخت. این خانه با خلق هنرمندانه رایت در سال ۱۹۷۲ به ثبت ملی اماکن تاریخی آمریکا درآمد.

(Grouseland (Indiana

خانه تاریخی ایندیانا

خانه و موزه «گروسلند» (Grouseland) محل زندگی نهمین رییس جمهور آمریکا، «ویلیام هنری هریسون» (William Henry Harrison) می‌باشد که در شهر «وینسنس» (Vincennes) از ایالت «ایندیانا» (Indiana) قرار دارد. این عمارت در سال ۱۸۰۴ تکمیل شد و در بخش مرکزی دولت ایندیانا قرار داشت و به عنوان سنگری در زمان ناآرامی محسوب می‌شد. تورهای بسیاری برای دیدن از این عمارت زیبا وجود دارد.

(American Gothic House (Iowa

خانهت اریخی آیوا
یکی از آثار رنگ روغن معروف، «گوتیک آمریکایی» (American Gothic) است که اثر نقاش به‌نام آمریکایی «گرنت وود» (Grant Wood) است. این اثر برگرفته از خانه روستایی در شهری به نام «الدون» (Eldon) در ایالت «آیووا» (Iowa) است. سبک معماری گوتیک این خانه، طوری برای گرنت وود جالب بود که وی از دندانپزشک و خواهر خود خواست تا به عنوان مدل در نقش پدری کشاورز و دختر مجردش در این اثر هنری ایفای نقش کنند. این اثر یکی از معروف‌ترین آثار هنر معاصر آمریکاست و پیشگامی در سبک «منطقه‌گرایی» (Regionalism) بوده است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است