راهنمای خرید کلاه شنا

به عنوان یک تازه کار، انتخاب یک کلاه شنا می تواند چالش برانگیز باشد. کلاه های شنا در رنگ، اندازه، شکل و جنس های متنوعی تولید می شوند. با اینکه یک کلاه شنا قیمت بالایی ندارد، اما اگر قبل از رسیدن به یک انتخاب مطمئن و مناسب، کلاه های متعددی را خرید و امتحان کنید، مخارج شما بالا می رود.
این مقاله با ارائه یک نگاه کلی از بهترین کلاه های شنا موجود در بازار که متناسب با نیاز های شما طراحی و تولید شده اند، می تواند راهنمای خوبی برای خرید و انتخاب شما باشد. اما قبل از هر چیز بیایید در مورد چرایی استفاده از کلاه شنا صحبت کنیم.

آیا یک کلاه شنا موها را خشک نگه می دارد؟

یک اشتباه متداول از هدف طراحی کلاه های شنا در بین مردم این است که بسیاری از افراد فکر می کنند که یک کلاه شنا برای خشک نگه داشتن موهای شناگر تولید شده است. باید بدانید که یک کلاه شنا نمی تواند یک لایه ضد آب در اطراف سر شما بوجود آورد و همیشه کمی آب به کلاه وارد می شود. تنها راه برای خشک نگه داشتن موها این است که با پوشیدن این کلاه در حین شنا همیشه سر خود را بالای آب نگه دارید، برای مثال شنای پروانه می تواند اینگونه باشد.

راهنمای خرید کلاه شنا

 کلاه لاتکس انتخاب مناسب برای افراد حساس

کلاه لاتکس یکی از رایج‌ترین و بهترین جنس‌های موجود در بین انواع کلاه شنا است. این نوع کلاه‌ها از پلاستیک بسیار بادوام، سبک و انعطاف‌پذیر لاتکس تهیه شده‌اند که به دلیل انعطاف‌پذیری خوبی که دارند، می‌توانند به اندازه سر شما دربیایند و چنان محکم و سبک موهایتان را بپوشانند که امکان خیس شدن آنها با آب کلردار استخر تا حد قابل قبولی کاهش یابد. معمولا حساسیت پوستی به جنس لاتکس بسیار کم است و به همین دلیل استفاده از این کلاه‌ها به افرادی که پوست حساسی دارند، بیشتر توصیه می‌شود.

اگر حساسیت دارید، کلاه سیلیکونی بخرید

چند سالی می‌شود که کلاه‌های شنا با جنس سیلیکون، برای افرادی که به لاتکس حساسیت دارند، تولید و روانه بازار شده‌اند. این کلاه‌ها برعکس انواع لاتکس که تنوع رنگی بسیار کمی دارند، با رنگ‌ها و طرح‌های بسیار متنوع و مختلفی در بازار موجود هستند اما گران بودن سیلیکون نسبت به لاتکس باعث گران‌تر شدن این نوع کلاه‌ها نسبت به کلاه‌های لاتکس شده است. ضمن اینکه کلاه‌های سیلیکونی از لاتکس‌ها انعطاف‌پذیرتر هستند، امکان نفوذ آب داخل آنها بسیار کمتر است، وقتی روی موها قرار می‌گیرند مدام لیز نمی‌خورند و به راحتی هم می‌توان آنها را سر کرد و از سر درآورد.

چرا باید یک کلاه شنا به سر داشته باشیم؟

دلایل متعددی وجود دارند که پوشیدن یک کلاه شنا را منطقی می دانند. یک کلاه شنا :

•    از موهای شما در برابر کلرین موجود در بیشتر استخرها محافظت می کند.
•    موهای بلند را از صورت و چشمها دور نگه می دارد.
•    سر شما را گرم نگه می دارد، این ویژگی برای شنا کردن در آب سرد و استخر های روباز مناسب است (اما اگر کلاه شنا از جنس نئوپرین باشد).
•    می تواند به تشخیص وجود یک شناگر در آب کمک کند، به خصوص اگر خطر بر خورد با قایق یا افراد دیگر وجود دارد.
    در بیشتر استخر ها اجباری شده است، زیرا ریزش مو می تواند باعث مسدود شدن فیلتر های آب استخر شود (اگر کچل هستید این قانون شامل شما نمی شود!).
•    به شما اجازه می دهد که کمی سریعتر شنا کنید، که این ویژگی در مسابقات حرفه ای بسیار حائز اهمیت است. امروزه بعضی از شناگران حرفه ای حتی دو کلاه شنا به سر می کنند: یکی از کلاه ها برای پوشش موها و دیگری در بالای عینک شنا تا هم کلاه دیگر و هم عینک شنا را محکم سر جای خود نگه دارد و از قدرت کشش آب کم کند.

خرید کلاه شنا

انواه سایزبندی کلاه های شنا:

کلاه های شنایی که برای کودکان طراحی شده اند در مقایسه با سایر کلاه ها کوچک تر هستند. خیلی واضح است که این نوع کلاه ها را باید برای کودکان خود انتخاب کنید.

کلاه های شنا که دارای سایز متوسط هستند برای بزرگسالان با موهای کوتاه مناسب اند. این محصولات با بیشتر فرم های سر تناسب پیدا می کنند و براحتی می توانند کشش پیدا کنند با هر اندازه های سر هر فردی تطابق پیدا کنند.

کلاه های شنایی که برای افراد مو بلند طراحی شده است معمولا یک یا دو اینچ طول بیشتری دارند و مو ها براحتی داخل کلاه قرار می گیرند. اما در بعضی اوقات به علت اینکه موی فرد بیش از حد بلند است، کلاه لیز می خورد و از سر در می آید.

کلاه های شنای به اصطلاح حبابی مانند کلاه ایمنی هستند و در سطح آن ها شکل هایی مانند حباب طراحی شده است. اگر موهای بلندی دارید این کلاه بهترین پوشش را برای سر شما ایجاد می کنند. اما ظاهر آن ها مطابق میل همه علاقه مندان به شنا نیست.

چه کلاهی برای کودکان مناسب تر است؟

حتما برای بچه‌ها، کلاه شنای مخصوص خودشان را بخرید زیرا شکل و اندازه کلاه‌های بچه‌گانه با انواعی که بزرگ‌ترها استفاده می‌کنند،‌ کاملا متفاوت است.

کلاه‌های شنای مخصوص بزرگ‌ترها در دو نوع کلی مخصوص موهای بلند و کوتاه طراحی شده‌اند. باید هنگام خرید کلاه شنا به اندازه موهایتان توجه کنید تا انتخاب مناسب‌تری داشته باشید.

اگر فکر می‌کنید کلاه شنا نمی‌تواند تمام موهایتان را بپوشاند، پیش از پوشیدن آن، موهایتان را در یک کلاه توری یا نخی سبک جمع کنید و سپس کلاه شنا را بر سر بگذارید.

راهنمای کلاه شنا

رنگ ها

رنگ یک کلاه شنا به علاقه و اولویت شما بستگی دارد. اگر در آب باز شنا می کنید، بهتر است یک کلاه با رنگ روشن خریداری کنید. این ویژگی به قایق ها و سایر شناگران اجازه می دهد که دید خوبی نسبت به شما داشته باشند.

هرگز از کلاه مشترک استفاده نکنید

متاسفانه گاهی برخی افراد، به خصوص اگر از اعضای یک خانواده باشند، بدون در نظر گرفتن عوارض این کار از کلاه شنای مشترک استفاده می کنند. بهتر است این گروه از افراد بدانند نتیجه بسیاری از مطالعه ها و تحقیقات جهانی ثابت کرده است خطر ابتلا به عفونت های قارچی، میکروبی و ویروسی با استفاده از کلاه شنای مشترک، بسیار زیاد خواهد شد. ضمن اینکه شانس ابتلا و انتقال کچلی سر که نوعی ناراحتی قارچی است، با پوشیدن کلاه شنای مشترک از فردی به فردی دیگر افزایش می یابد.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است