شهر تلاوی در گرجستان

شهر تلاوی در گرجستان
تلاوی (به گرجی: თელავი) یکی از شهرهای مهم گرجستان و مرکز استان کاختی در شرق این کشور است. جمعیت این شهر در سال ۲۰۰۲ برابر با ۲۱٬۸۰۰ نفر بوده است. ارتفاع این شهر از سطح دریا ۴۹۰ متر است. با ویرانی گرِمی پایتخت پادشاهی کاختی توسط شاه عباس یکم در سال ۱۶۱۶ میلادی، پادشاهان کاختی، تلاوی را به عنوان پایتخت انتخاب کردند. یکی از شهرهای مهم گرجستان و مرکز استان کاختی در شرق این کشور است. بیشتر شهرت این شهر بابت قدمت تاریخی شهر و نوشیدنی هایی می باشد که در این منطقه تولید می شوند.
تلاوی یکی از شهرهای مهم گرجستان و مرکز استان کاختی در شرق این کشور است. شهر تلاوی بخاطر بناهای تاریخی زیادش یکی از مهمترین مکانهای تاریخی است و برای مورخین دارای اهمیت فراوانی می باشد. شهر کاختی همچنین دارای تاکستانهای فراوان انگور است و کارگاه های شرابگیری و جشن های فصل انگور چینی آن جاذبه های توریستی مهمی برای گرجستان محسوب می شود. جمعیت شهر تلاوی در سال 2002 حدود 20000 نفر بوده است. با ویرانی شهر باستانی گرِمی، پایتخت پادشاهی کاختی توسط شاه عباس یکم در سال 1616 میلادی، پادشاهان کاختی، تلاوی را به عنوان پایتخت انتخاب کردند.

جاذبه های شهر تلاوی 
شهر تلاوی گرجستان، شهری قدیمی و بسیار زیباست که در دامنه رشته کوه گومبوری واقع شده و مرکز اداری و فرهنگی کاختی داخلی به شمار می رود، در مرکز شهر بناهای تاریخی زیادی وجود دارد، دژ قدیمی که با باروهای بلند احاطه شده و نیز برج های استوانه ای آن ازجمله آثار قدیمی و تاریخی گرجستان به شمار می رود، در پشت این دژ کهن، کاخ پادشاه سابق کاختی قراردارد که اکنون به موسسه تربیت معلم تبدیل شده است، مجموعه موزه های تلاوی در بخشی از اتاق های این کاخ ایجاد شده است.
جاده ای از شرق تفلیس و از گذرگاه « گومبوری » از دامنه های شمالی کوه به تلاوی سرازیر می شود. در شهر تلاوی کارخانه های پیله بازکنی، پوشاک، ابریشم بافی و کنسروسازی فعالیت دارند.
شهر تلاوی محل سکونت پادشاه ایراکل اول بوده که آن را به یک مرکز فرهنگی وسیاسی تبدیل کرده است. ارتفاع این شهر از سطح دریا 490 متر است و مناسبترین فصل برای مسافرت به تلاوی فصل پاییز می باشد و ماه اکتبر زمان برگزاری جشنهای انگور است.

محلهٔ قدیمی بازسازی شدهٔ تلاوی

محلهٔ قدیمی بازسازی شدهٔ تلاوی

تندیس ایراکلی دوم پادشاه کاختی

تندیس ایراکلی دوم پادشاه کاختی

کلیسای تبت در تلاوی (The Theotokos Church in Telavi)

شهر تلاوی در گرجستان

چشمه در تلاوی (Fountain in Telavi)

شهر تلاوی گرجستان

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است