شهر راس الخیمه در امارات متحده عربی

شهر راس الخیمه در امارات متحده عربی

رأس‌الخیمه یکی از شهرها و شیخ‌نشین‌های هفت‌گانهٔ امارات متحده عربی است. راس الخیمه یکی از هفت شیخ نشین امارات متحده عربی به حساب می آید و در ساحل خلیج فارس واقع شده است. این شهر در حدود ۱۶۸۰ کیلومتر مربع وسعت داشته و جمعیتی نزدیک به ۲۶۰ هزار نفر در آن ساکن هستند. نام قدیمی راس الخیمه “جلفار” بوده است و طول ساحل آن در حدود ۶۵ کیلومتر است. این شهر از سمت شمال شرقی و جنوب در کنار عمان قرار گرفته است و غرب آن به صورت زمینهای کم ارتفاع و بیابان است و شمال آن رشته کوههایی قرار دارند که در دهستان شعم به دریای خلیج فارس ختم می شوند. به دلیل نزدیکی زیاد به دریا، شعم منطقه ای حاصلخیز و زراعی است. از روستاهای توابع راس الخیمه می توان به شعم، الرمس، العربی، النخیل و الحدیبه اشاره کرد. حاکم این منطقه شیخ سعود بن صقر القاسمی است و یکی از اعضای هفت گانه مجلس اتحاد ملی به شمار می رود. از شهر های اطراف این شهر می توان به خصب، الفجیره و دبی اشاره کرد. این شهر تا پیش از سال ۱۸۰۹ میلادی مرکز عمده مقاومت دزدان دریایی به شمار می رفت ولی پس از سال ۱۸۰۹ میلادی حکومت بمبئی دسته ای از نیروی دریایی خود را به این منطقه اعزام کرد تا به آنان یورش کنند. پس از یورش تقریبا این منطقه به طور کل ویران شد و در سال ۱۸۱۶ نیز بار دیگر با حمله نیروی دریایی بمبئی، این ناحیه به طور کامل ویران شد. با اینکه این شهر نسبتا ناشناخته و گمنام است ولی در فرآیند بازسازی جهت به دست آوردن توریسم در سالهای آتی به سر می برد و پروژه های بزرگی چون دهکده الحمرا، مینا العرب و جزیره المرجان در این منطقه در حال اجرا است. از آثار دیدنی این شهر و شهرهای نزدیک آن می توان به قلعه یا به عبارتی موزه ملی راس الخیمه، قبرستان و آثار شهر تاریخی جلفار، قلعه ضایه، منطقه تاریخی شمل و آثار قصر الزباء اشاره کرد.

 

راس الخیمه

 

مناطق و روستاهای توابع رأس الخیمه

  • شعم
  • الرمس
  • العربی
  • النخیل
  • الحدیبه
  • المعیرض
  • المعموره
  • خور الخویر
  • خت
  • جزیره الحمراء
  • دقداقه
  • الحویلات
  • الخران
  • صفنی
  • شوکه
  • المنیعی
  • مسافی
  • صخیبر
  • ظیت
  • جلفار

 

حمل و نقل

در رأس الخیمه، عمده ترین حالت حمل و نقل، تاکسی متری با اتوبوس های عمومی هستند که در مسیر های طولانی و عمدتا به مسیر های طولانی می باشد (برای مثال، شام، الرمز و الجزیره الحمرا). خدمات اتوبوس های محلی توسط سازمان حمل و نقل رأس الخیمه می باشد.

با تاکسی و اتوبوس به دیگر شهر های امارات متصل می شود که در ایستگاه اتوبوس در مقر سازمان حمل و نقل رأس الخیمه در نزدیکی اداره پلیس رأس الخیمه و در مقابل هتل کوو روتانا، سوار اتوبوس می شوید.سه آزاد راه دو طرفه، رأس الخیمه را به باقی امارات و فرای آن متصل کرده است. یکی از راه ها به سمت ساحل که در یک سمت ساحل و در سمت دیگر صحرا است، راه دیگر به فرودگاه می رود که در مسیر خت، مسافی، فجیره، دهاید و در نهایت به عمان ختم می شود.

جاده امارات (بزرگراه، ای ۳۱۱)، از ام القوین امارات، عجمان (۶۰ کیلومتر یا ۳۷ مایل طول آن) و شارجه (۷۱ کیلومتر یا ۴۴ مایل طول آن) عبور می کند. بزرگراه اجازه می دهد تا سفر از رأس الخیمه به دبی در کمتر از ۴۵ دقیقه انجام شود. بزرگراه در حال گسترش تا بندرگاه صغر است که اجازه جریان ترافیک به صورت مستقیم از جنوب امارات را می دهد.

بندرگاه صغر واقع شده در منطقه صنعتی خاور خویر، بندرگاه اصلی امارات است که خدمات بزرگ و کانتینر را ارائه می دهد. این بندرگاه دارای اسکله با عمق آب هشت متر است که هر ۲۰۰ متر (۶۶۰ فوت)، ۱۲٫۲ متر (۴۰ فوت) لای روبی شده است و به همراه اسکله تخصصی برای اداره سیمان های حجیم و سنگ های بزرگ می باشد. سایر خدمات شامل کشتی حمل و نقل، تغییرات خدمه و ۴۰۰۰۰ متر مربع از ذخایر تحت پوشش، با منطقه ذخیره سازی باز وسیع می باشد. همچنین، این بندرگاه، نزدیک ترین بندر امارات متحده عربی به بندر عباس ایران است اما هیچ کشتی از بندرگاه صغر به بندر عباس نمی رود.

فرودگاه بین المللی رأس الخیمه، خدمات بار و مسافر به مقصد های گوناگونی مانند خاورمیانه، شمال و شرق آفریقا، مرکز آسیا و شبه قاره هند، ارائه می دهد. آن را به عنوان یک مرکز برای حامل های کم هزینه هوایی عربی به حساب می آورند.

 

اماکن گردشگری رأس الخیمه

 

قلعه ضایه Dhayah Fort

 

قلعه ی ضایه

 

ساخت این قلعه به قرن 16 ام میلادی بازگشته و یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری در راس الخیمه محسوب می شود. این قلعه جز تنها استحکامات روی تپه ی امارات بوده و از آجرهای گلی ساخته شده است. امروز قلعه ضایه به عنوان یکی از شاخص ترین نشانه های تاریخی کشور امارات محسوب می شود. بسیاری از قسمت های این قلعه از جمله برج آن در طول جنگی که در سال 1819 بین مردم محلی و انگلیسی ها درگرفت، نابود شدند. بعدها این قلعه محل اقامت خانواده ی حاکم شده و پس از آن نیز تبدیل به یک زندان گشت. از بالای این قلعه می توانید به دیدهای خیره کننده ای از کوه های باشکوه هاجر و خلیج فارس دست یابید.

 

کوه های هاجر Hajjar Mountains

 

کوه هاجر

 

‏‏‏سافاری کوهستان در کوه های هاجر، راهی باورنکردنی برای اکتشاف جذابیت واقعی کویر عربی است. در ضمن فراموش نکنید که از مناظر زیبای امتداد دامنه ی کوه نیز لذت ببرید. برای علاقمندان به فضای باز، کوه های هاجر طیف گسترده ای از فعالیت ها همچون دوچرخه سواری کوهستان، صخره نوردی، فرود با طناب، تپه نوردی و کوهنوردی را فراهم می کنند. “Wadi Descent” تجربه ای خاص است که ماجراجویان می توانند در آن از جریان طبیعی و هیجان پیمودن مسیرهای آب باریک کوهستانی لذت ببرند.

 

پارک آبی آیسلند Iceland Waterpark

 

پارک آبی آیسلند

 

در بیابان خنک شوید! با رفتن به پارک آبی آیسلند می توانید از حرارت سوزان شهر فرار کنید، ضمن اینکه این پارک مقصد تفریحی مناسبی برای تمام سنین محسوب می شود. این پارک آبی برخی از هیجان انگیزترین ماجراجویی ها مانند Penguin Falls، Mount Cyclone، Mount Attack، استخر Pengu و جزیره ی مرجانی را برای بازدیدکنندگان فراهم می آورد. علاوه بر اینها کودکان نیز می توانند از تفریحاتی مناسب سن خود در این مجموعه استفاده کنند و به این ترتیب در پارک آبی آیسلند تمام اعضای خانواده می توانند اوقات خوشی را در کنار هم سپری کنند.

 

پارک صقر Saqr Park

 

پارک صقر

 

یکی از محبوب ترین مقاصد آخر هفته، پارک صقر می باشد. این پارک، اولین شهربازی است که در راس الخیمه گشایش یافته است. به غیر از محیط سرسبز آن، پارک صقر راه مناسبی برای تشویق کودکان شما به فعالیت های هیجان انگیز بیرون خانه است. در اینجا می توانید از سرسره های بزرگ تا رولر کوستر و از ماشین های الکترونیکی تا زمین تنیس سرپوشیده را یکجا تجربه کنید. این پارک یک روز کامل از لذت و سرگرمی را برای تمام اعضای خانواده به ارمغان می آورد.

 

سافاری بیابان در روستای کویری باساتا Bassata

شکی نیست که درون همه ی ما کودکی وجود دارد! در میان چشم انداز طبیعی و زیبای این منطقه، کویر تجربه ای انحصاری به شما ارزانی می دارد. روستای کویر باساتا در الوادی، بینشی از زندگی سنتی و قدیمی مردمان در صحرای عربی به شما ارائه می دهد. دوستداران ماجراجویی می توانند سافاری بیابان، شترسواری و اسکی ماسه ای را تجربه کنند. آن دسته از افرادی که به دنبال فعالیت های سنتی تری هستند می توانند از مراسم رقص سنتی، طراحی حنا و شام BBQ مجلل لذت ببرند.‏‏‏ ‏ ‏‏ ‏

 

کمپ بدوی واحه کویر Bedouin Oasis Desert Camp

 

سافاری بیابان باساتا

آرامش کمپینگ صحرا در دل شب را به سبک بدوی تجربه کنید. از صرف شام در یک کمپ بدوی واحه کویر به همراه فانوس ها و شمع های رمانتیک آن لذت ببرید. اینجا یکی از معتبرترین تجربیات کمپینگ بیابانی که نشان دهنده ی شیوه ی زندگی اقوام بدوی (ایلات و عشایر) می باشد را به شما ارائه می دهد. به فاصله ی یک ساعت رانندگی از دوبی، می توانید خود را به این کمپ رسانده و ضمن لذت بردن از آتش و شام BBQ، در دل کویر زیر ستاره ها بخوابید.

 

چشمه های آبگرم خط Khatt Hot Springs

 

چشمه های آبگرم خط

 

در امتداد گستره ی باشکوه کوه های هاجر حرکت کنید تا بتوانید یک واحه ی واقعی که بین بیابان بی ثمر و خلیج نیلگون شکوفا شده را پیدا کنید. اینجا مکانی مناسب برای استراحت و جوان شدن دوباره در محیطی طبیعی می باشد. «تفرجگاه چشمه های آب گرم خط» امکانات متعددی از جمله استخر های آبگرم خصوصی، درمان های آبگرم آیورودا Ayurvedic treatments و ماساژ سنگ داغ را به مسافران و گردشگران ارائه می دهد. ‏ ‏‏‏

 

نمایش شاهین در «بنیان تری الوادی» Banyan Tree Al Wadi

 

بنیان تری الوادی

 

شکار با شاهین را بیاموزید! یکی از مشهورترین سنت های امارات متحده عربی، پرورش شاهین می باشد. «نمایش شاهین» شامل نشان دادن انواع متنوعی از شاهین، جغد، عقاب و گونه ای به نام Kestrel در اولین تفرجگاه بیابانی و اسپای خاورمیانه به نام «بنیان تری الوادی» می باشد. این تفرجگاه به مهمانان خود این امکان را می دهد که در ستنی 2000 ساله سهیم شوند.

 

موزه ملی راس الخیمه

 

موزه ملی راس الخیمه

 

‏دوستداران تاریخ باید حتما از موزه ی ملی راس الخیمه بازدید کنند. این موزه از طریق مصنوعات کمیاب و نمایشگاه های شگفت انگیز خود، داستان این شهر باستانی را روایت می کند. این موزه یکی از معدود موزه های جهان است که به مدت 7000 سال مداوم مورد قرار گرفته است. نمایشگاه های این موزه نمایش دهنده ی یافته های باستان شناسی، تاریخ طبیعی شهر و در اصل قوم شناسی از زمان ماقبل تاریخ هستند. ‏ ‏ ‏‏ ‏‏

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است