پارک مرکزی مشرف ابوظبی امارات

یکی از جاذبه های ابوظبی و دبی پارک مشرف ابوظبی است که به آن می پردازیم و از جاذبه های درون این پارک برای شما می گوییم. فضای این پارک عمومی جدید بسیار وسیع و در حدود ۱۴٫۵ هکتار است و در آن می توانید بسیاری از فعالیت های آموزشی و تفریحی را که در این مطلب به شما معرفی می کنیم، انجام دهید. همچنین یک مرور کلی از فعالیت های مختلف اجتماعی اجرا شده در پارک مرکزی مشرف ابوظبی ارائه می دهیم.

 

 

پارک مرکزی مشرف 3

 

 

خانه سایه ها و باغ بوتانیکال

سازه فلزی این قسمت از پارک مشرف ابوظبی شما از دور نمایان بوده و جلب توجه می کند. چرا که هم اندازه ای بزرگ دارد و هم در شب ها، نورپردازی خیره کننده و خاصی دارد. باغ بوتانیکال آن خانه ای برای انواع گیاهان بوده که بیشتر گردشگران و توریست ها را به یاد باغ های افسانه ای در خلیج سنگاپور می اندازد.

 

 

پارک مرکزی مشرف 5

 

 

در این مکان تراس مانند می توانید منظره ای زیبا از باغ را ببینید. در این باغ ۲ تراس ساخته شده است که حتی والدین با کالسکه بچه خود نیز می توانند از آن بالا رفته و از نمای بالای آن لذت ببرند. زیرا برای رفتن به بالای آن یک آسانسور هم تعبیه شده است. در کنار خانه سایه، باغ گیاه شناسی با فضایی متفاوت را پیدا خواهید کرد. به نظر می رسد که این باغ، یک واحه، با ناحیه ای سنگی، باتلاقی طبیعی، بسیاری از گیاهان کاکائو و گیاهان بیابانی باشد.

 

 

پارک مرکزی مشرف 2

 

 

باغ وحش حیوانات

ساکنان جدید پارک را حیوانات یک باغ وحش تشکیل می دهند. در این خانه حیوانات می توانید یک شتر، یک بچه بز و دیگر حیوانات را مشاهده کنید. این باغ وحش وعده داده است که برای کودکان و نوجوانان برنامه های مخصوصی برگزار می کند. فقط مطلع باشید که بعد از ۱۱:۳۰ صبح بچه ها و کودکان می توانند بازدید خود را انجام دهند و ساعات اولیه صبح برای نظافت کاری و غذا دادن به حیوانات است.

 

 

پارک مرکزی مشرف 1

 

 

آب وادی | The Wadi Water

این قسمت از پارک مرکزی مشرف ابوظبی نیز، یکی از نقاط مورد علاقه کودکان بوده و امتیاز بالایی از کودکان گرفته است. کودکان می توانند در این محیط بازی گرگم به هوا بازی کنند. در پشت صخره ها مخفی شوند یا اینکه از صخره ها بالا بروند. در میانه آب وادی صحرایی با تمام وسایل سنتی مردم کویری از قبیل چادرهای عشایر و قبایل کویری ساخته شده است که محیطی برای استراحت را فراهم نموده است. با رفتن به پارک مشررف به درون این چادرها رفته و نه تنها خستگی را از تن بیرون کنید بلکه با محیط درون چادرها نیز آشنا شوید.

 

 

پارک مرکزی مشرف 1

 

 

 

آمفی تئاتر پارک مرکزی مشرف

در محل ورودی پارک مرکزی مشرف ابوظبی می توانید ساختمان آمفی تئاتر آن را ببینید. این ساختمان بزرگ اختصاص داده شده به هنرهای درون سالنی، می تواند بیشتر از هزار نفر را در خود جای دهد. فعالیت هایی همچون رویدادهای فرهنگی، کنسرت ها، نمایش فیلم، نمایش تئاتر و غیره در این مکان برگزار می شود. کاملا تحت تاثیر ساختار منحنی آمفی تئاتر قرار خواهید گرفت و از بالای تراس های خانه سایه نیز می توانید بهترین دید به این ساختار زیبای معماری را داشته باشید.

 

 

پارک مرکزی مشرف 4

 

 

بازار شناور

دو گذرگاه طولانی پارک حدود ۴۶۰ متر طول داشته که شما را در اطراف پارک می چرخاند و در دو طرف آن درختان بزرگ و بالغ خرما کاشته شده است. در وسط این گذرگاه نهر آبی در جریان است که در قسمت های حوضچه مانند آن، ماهی های کاپر را می توانید در حال شنا ببینید. ماهی هایی که در جریان آب شنا می کنند، هر کودک و بزرگسالی را به وجد می آورد.

 

 

 

پارک مرکزی مشرف 6

 

 

 

ایستگاه کافه پارک

آخرین قسمت از پارک مرکزی مشرف ابوظبی کافه جدیدی درون پارک است که طراحی دکوری بسیار زیبا داشته و در هر گوشه از آن گل و گلدان های سر سبزی را خواهید دید. این کافه هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است. این پارک در ابتدا در سال ۱۹۸۲ ساخته شد و تنها زنان و کودکان حق ورود به آن را داشتند. در آن زمان در این پارک حدود ۲۰۰ درخت کاشنه شد که اگر اکنون وارد آن شوید می توانید تک تک این درختان را که رشد کرده و بزرگ شده اند، ببینید.

این پارک در شهر ابوظبی یکی از مقاصد اصلی مردم شهر و مهمانان ابوظبی بوده و در هوای گرم این ناحیه همانند شش های شما هوای خنک را در میانتان پراکنده می کند. اگر از گرمای دبی و ابوظبی کلافه شده اید، می توانید به این پارک پناه ببرید. اطلاعات کلی پارک را در ادامه می خوانید:

  • ورودی پارک برای هر بزرگسال حدود ۵ درهم بوده و برای کودکان زیر ۳ سال رایگان است.
  • هر روز از ۸ صبح تا ۱۰ شب باز است.
  • تلفن: +۹۷۱ ۲ ۶۶۶ ۹۵ ۵۹
Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است