شهر عجمان در امارات متحده عربی

شهر عجمان در امارات متحده عربی

عجمان (به عربی: عجمان)(به انگلیسی: Ajman) یکی از شهرها و شیخ‌نشین‌های هفت‌گانهٔ امارات متحده عربی است.

عجمان کوچکترین امیرنشین کشور امارات متحده‌ی عربی با خط ساحلی ۱۶ کیلومتری و جمعیتی تقریبا ۳۰۰ هزارنفری است که به خاطر ارزانی آن نسبت به دیگر امیرنشین‌ها مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. امارت عجمان یکی از هفت امارت شیخ نشین امارات متحده‌ی عربی است. مرکز این امارت شهر عجمان است. امارت عجمان با ۲۵۹ کیلومتر مربع کوچکترین امارت این کشور است که میان امارت شارجه و امارت ام القوین قرار گرفته است. طبق سرشماری سال ۲۰۰۸ جمعیت آن برابر ۳۶۱۱۶۰ نفر است. ۱۶ کیلومتر از خاک این امارت در سواحل خلیج فارس قرار دارد. روستاهای «مصفوت» و «منامه» از توابع امارت عجمان هستند که کمی دورتر از خاک این امارت قرار گرفته‌اند. در سال دهم هجری قمری گروهی از قبیله‌ی «العجمان» عربستان، به این منطفه که قبلا خالی از سکنه بود مهاجرت کردند و پس از آن این منطقه «عجمان» نام گرفت. امارت عجمان یکی از مناطق آزاد تجاری کشور امارات است و به دلیل نزدیکی به شهرهای دبی و شارجه فرصت‌های زیادی برای جذب سرمایه‌های خارجی برای این امارت مهیا است. در قدیم اقتصاد این منطقه بر ماهیگیری و تجارت استوار بود.  در این امارت نیز مانند سایر مناطق امارات متحده عربی، تلفیق بازارهای سنتی و قدیمی و مراکز خرید مدرن، عجمان را مکانی مناسب برای خرید تبدیل کرده است.  از دیگر آثار تاریخی این امارت می‌توان به موزه‌های آن اشاره کرد که مدل‌های زنده‌ی مردم قدیم امارات، سنگ نبشته‌ها و ظرف‌های سفالی کشف شده در معرض دید عموم قرار گرفته داده است. قلعه‌ی عجمان، برکه‌ی آب باران، قلعه‌ی مصفوت و سواحل زیبای خلیج فارس با ماسه‌های سفید از دیگر جاذبه‌های گردشگری امارت عجمان هستند. اگر می‌خواهید به این امارت سفر کنید باید به فرودگاه دبی یا شارجه بروید، زیرا در حال حاضر فرودگاهی در عجمان وجود ندارد.

 

عجمان

 

سفر به عجمان

عجمان دارای فرودگاه بین المللی نیست ولی با توجه به نزدیکی این شهر به فرودگاه دبی به راحتی می‌توان به آن سفر نمود. فقط کافی است از فرودگاه دبی تاکسی بگیرید و یا اینکه ماشینی را اجاره کنید و به سمت عجمان حرکت نمایید.

طبیعت و جغرافیای عجمان

مساحت عجمان تنها ۰.۳۳  درصد از خاک کل امارات است. بنابراین این امیرنشین را میتوان کوچکترین امارت کشور دانست که در ساحل خلیج فارس و نزدیک شهرهای دوبی و شارجه قرار دارد.
این منطقه دارای سه کوه و چندین دره بوده و آب و هوایی گرم و بیابانی دارد.

تاریخچه عجمان

ناحیه عجمان امارات تا قبل از ورود مردمانی از قبیله العجمان در سده دهم هجری خالی از سکنه بود و به همین دلیل بعد از سکونت اعضای این قبیله عجمان نامیده شد. همانند عجمان و دوبی، حاکمین این امیرنشین نیز با بریتانیا پیمان نظامی بسته بودند تا اینکه در سال ۱۹۷۱ به امارات متحده عربی پیوست. بسیاری از طرح‌های عمرانی این شهر که بلندپروازانه نیز بودند، هرگز آغاز نگردید. با این همه همچنان رشد سریعی را تجربه می‌کند.

خرید در عجمان

عجمان شهر کوچکی است که جمعیت کمی نیز دارد. فلذا قیمت بسیاری از کالا خیلی کمتر از شهرهایی چون دوبی و ابوظبی است. البته به شرط اینکه کالای مورد نظر را پیدا کنید.

غذا و رستوران در عجمان

هایپر مارکت لولو

  • هایپرمارکت لوءلو: این هایپرمارکت دارای کافه ای زیبا و ارزان قیمت و همینطور تنوع زیاد خوراکی‌هاست.
  • رستوران‌های ساحلی: رستوران‌های کنار ساحل نیز با قیمت ارزانی غذاهایی چون کباب دنر یا سایر ساندویچ‌ها را به همراه آب میوه خنک سرو می‌کنند.
  • کافه مارامیس: اگر علاقه‌مند به اینترنت هستید، حتما از اینترنت وایرلس رایگان این کافه لذت خواهید برد اگرچه غذاهای خوب و محیط مناسبی نیز دارد.
  • خانه هندوستان: رستورانی معروف در مرکز شهر که به سرو غذاهای گیاهی و هندی باکیفیت معروف است.
  • از دیگر رستوران‌های این شهر می‌توان به رستوران بخارا با غذاهای هندی، رستوران ایتالیایی سابلا، کافه کرانزلر و رستوران چینی ‌های‌ تائو اشاره نمود.

امنیت و سلامت در عجمان

  • این شهر جمعیت کمی داشته و امنیت عمومی بسیار بالاست. با این همه مراقب اشیا قیمتی و کیف مدارک خود باشید.
  • پوشیدن لباس مناسب با توجه به تقید مردم به احکام اسلامی ضروری است.
  • در ماه رمضان از خوردن و نوشیدن در مکان‌های عمومی خودداری کنید اگرچه به راحتی می‌توانید در کافه‌ها و رستوران‌ها غذا میل کنید.
  • وقتی به امارات سفر می‌کنید، مخصوصا در شهرهای کوچکتر، سیاست را فراموش کنید. چرا که تبعات سنگینی دارد.
  • داروخانه‌های متعددی در شهر وجود دارد که نیاز دارویی شما را به راحتی رفع خواهند نمود. بنابراین از وارد کردن هرگونه دارو خودداری کنید.

 

گردش در عجمان

اغلب مردم شهر برای سفرهای داخل شهری از تاکسی استفاده می‌کنند که بسیار سهل الوصل است و نسبتا ارزان. البته برای سفر به سایر شهرهای امارات مانند دوبی و شارجه هم میتوانید تاکسی بگیرید.
اگر فرصت کمی برای اقامت در شهر دارید، توصیه می کنیم از تورهای توریستی هتل‌های بزرگ استفاده کنید که برنامه ریزی شده و منظم هستند.

دیدنی‌های عجمان

موزه عجمان

 

موزه عجمان

 

این موزه در مرکز شهر عجمان در امارات واقع شده که محل دایر شدن آن قلعه معروفی به نام قلعه الحصن است.  این بنای بسیار با عظت در سال ۱۷۷۵ میلادی ساخته شده است و از همان موقع مورد استقبال هنر دوستان و تاریخ دوستان بوده است. البته موزه ی موجود در قلعه مدت ها بعد ساخته شده که سال تاسیس آن را ۱۹۸۷ میلادی دانسته اند. حدود ۴ سال پس از ساخت آن مقامات دولتی این محل موزه را در سال ۱۹۹۱ افتتاح کرده اند.

این موزه متفاوت است چرا که در آن به طور کاملا لایو و زنده سبک زندگی مردم قدیم در این منطقه و به طور کلی امارات را به تصویر کشیده اند. بسیاری از آثار قدیمی و سنگ نوشته ها هم در این موزه برای دیدن قرار داده اند این آثار تاریخی از کوه های مهمی مثل مصفوت وو مزیرع اورده شده اند. ظروف سفالی زیادی هم برای نمایش قرار داده اند تصاویری از خانه حکمای پیشین، هدایای یادبودی به آن ها مدال ها و خطوط و صحیفه های تاریخی زیادی برای دیدن قرار داده اند. این موزه محل دارو شناسی جالبی هم هست چرا که در قسمتی از موزه دارو های سنتی بسیاری برای نمایش قرار داده اند که می توان از افراد مرتبط خواص و محل تهیه آن ها را پرسید و برای مصرف خریداری کرد.

 

روستای مصفوت

 

روستای مصفوت

 

روستای مصفوت از توابع امارت عجمان این روستا در حدود ۱۱۰ کیلومتر از امارت عجمان فاصله دارد و در وسط خاک سلطنت عمان قرار دارد، اما از طرف جنوب به روستای حتا متصل شده‌است که از توابع امارت دبی می‌باشد و خود روستای حتا نیز در خاک عمان محصور شده‌است.

ساحل

 

ساحل عجمان

 

ساحلی شنی که آب تمیزی نیز دارد، بسیار مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد.

 

استود عجمان

 

اسب عجمان

 

واحه یا منطقه‌ای است سرسبز در دل کویر با فاصله‌ای ۳۰ کیلومتری از شهر که اسب‌های اصیل عربی را در آن نگهداری می‌کنند. این مجتمع نگهداری اسب در سال ۲۰۰۲ پایه‌گذاری شده است.

 

بازار ماهی عجمان

 

بازار ماهی عجمان

 

بازاری مخصوص فروش انواع ماهی تازه صید شده از خلیج فارس و دریای عمان است. می‌توانید ماهی تازه را خریداری کرده و در کنار خیابان و یا توسط ماهی پزها طبخ کنید.

 

قلعه قرمز

این قلعه که در شهر منامه قرار دارد در سال ۱۹۱۰ ساخته شده است.

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است