شهر ماستریخت در هلند

شهر ماستریخت از یک روستای رومی در دوران باستان رفته رفته به یک مرکز مذهبی قرون وسطایی تبدیل شد. ماستریخت در دو سوی رودخانه ماس قرار گرفته و رومی‌ها در این محل پلی ساختند و نام ماستریخت به معنی پل بر روی ماس است. در سده شانزدهم این مرکز مذهبی به یک شهر نظامی تبدیل شد در سده نوزدهم به صورت یک شهر صنعتی درآمد.

شهر ماستریخت مرکز استان لیمبورخ هلند است. جمعیت این شهر در سال ۲۰۰۸ برابر با ۱۱۷٬۵۴۸ نفر بود.

 

 

شهر ماستریخت 1

 

 

در اول نوامبر سال ۱۹۹۳ پیمان ماستریخت اجرایی شد و به این ترتیب اتحادیه اروپا رسماً تأسیس شد. پیمان ماستریخت با نام رسمی پیمان اتحادیه اروپا، وظیفه همگرا کردن اروپا را به عهده داشت و در تاریخ ۷ فوریه ۱۹۹۲ توسط اعضای جامعه اروپا در ماستریخت به امضا رسید. پیش از امضای این پیمان، شهر ماستریخت در تاریخ ۹ و ۱۰ دسامبر ۱۹۹۱ میزبان شورای اروپا بود که پیش‌نویس این پیمان را تهیه کرد. با اجرایی شدن این پیمان در اول نوامبر ۱۹۹۳ اتحادیه اروپا و پول واحد اروپایی یعنی یورو خلق شد.

 

 

شهر ماستریخت 4

 

 

این شهر در دوسوی رودخانه “ماس” توسعه یافته و قدمت آن به زمان رومی ها باز می گردد که به دلیل موقعیت استراتژیک این شهر در آن یک پادگان نظامی دائر کردند. با شروع صنعتی شدن اروپا این شهر به سرعت به یک شهر صنعتی بدل شد و وجود رودخانه تبادل کالا را بین هلند، بلژیک و آلمان آسان می کرد.

 

 

دانستنی هایی در مورد شهر ماستریخت

– این شهر بیشترین آثار باستانی و ملی هلند را در خود جا داده است
– ماستریخت محل تولد اتحادیه اروپا محسوب می شود – معاهده ماستریخت 1992
– پس از نایمخن، ماستریخت قدیمی ترین شهر هلند است
– بیشتر جمعیت ماستریخت مسیحی های کاتولیک هستند
– اهالی شهر با لهجه لیمبورخی هلندی صحبت می کنند که یکی از لهجه های شناخته شده در هلند است.

 

 

شهر ماستریخت 5

 

 

دانشگاه شهر ماستریخت

دانشگاه این شهر بزرگترین دانشگاه جنوب هلند است که نزدیک به 50 درصد دانشجویان آن از کشور های دیگر به این شهر سفر می کنند.
دانشگاه در سال ۱۹۷۶ بنیانگذاری شده و به عنوان یکی از تازه‌تاسیس‌ترین دانشگاه‌های هلند محسوب می‌شود. نام اولیه دانشگاه دیکسونورسیتات لیمبورگ بود که در سال ۱۹۹۶ به ماستریخت تغییر کرد. دانشگاه ماستریخت حدود ۱۴۴۰۰ دانشجو دارد که ۴۳ درصد آنها را دانشجویان خارجی تشکیل می‌دهند.بیش از نیمی از دوره‌های کارشناسی دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند و اکثر دوره‌های ارشد و دکتری هم به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند.

 

 

شهر ماستریخت 2

 

 

دانشگاه ماستریخت در سال ۱۹۷۶ به عنوان یکی از هشت دانشکده پزشکی هلند پایه‌گذاری شد. با توجه به نیاز هلند به نیروهای متخصص پزشکی در اواخر دهه ۱۹۶۰ دولت تصمیم به راه‌اندازی دانشکده پزشکی گرفت. مسئولان سیاسی و محلی استان لیمبورگ به ویژه استنگ تاجز دبیرکل حزب کارگر هلند نقش اساسی در تعیین ماستریخت به عنوان محلی برای این دانشکده جدید داشتند. از سال ۲۰۰۸ نام رسمی دانشگاه به صورت انگلیسی (Mastricht University) تغییر کرد که به خاطر تاکید بر جنبه‌ی بین‌المللی بودن دانشگاه دارد.

 

شهر ماستریخت 3

 

 

دیدنی های شهر ماستریخت

  • سفر با قایق روی رودخانه ” ماس”
  • کلیسای سنت یانس کرک
  • قلعه نظامی سنت پیتر
  • تونل های زیر زمینی

 

Logo roomaco

روماکو بازاریاب آنلاین شماست
در هر کجای دنیا، هر کسب و کاری دارید، روماکو آنرا به مخاطبین شما معرفی میکند.
با کمترین هزینه و در کمترین زمان در صفحه اول گوگل باشید!
از اینجا شروع کنید

نظرات

  • هنوز نظری ندارید.
  • یک نظر اضافه کنید
    ضبط پیام صوتی

    زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است